Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

brug af "privat" billede i annonce

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er INGEN tvivl om, at fotografen IKKE må bruge billeder af folk man kan genkende i reklamer uden disses samtykke - uanset om de har betalt for det eller ej. Jeg kender til lignende sager, og der var ingen som helst tvivl.

Udover at det er ulovligt, så er det ekstrem dårlig stil at fotografen. Jeg vil da foreslå at I tipper lokalavisen om historien - der er sikert mange af hans kunder i lokalområdet, som gerne vil have den information.

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 20:44

Fandt lige lidt lidt lovgivning:

Fra Loven om Ophavsret:
§ 3. Ophavsmanden har krav på at blive navngivet i overensstemmelse med, hvad god skik kræver, såvel på eksemplarer af værket som når dette gøres tilgængeligt for almenheden.
Stk. 2. Værket må ikke ændres eller gøres tilgængeligt for almenheden på en måde eller i en sammenhæng, der er krænkende for ophavsmandens litterære eller kunstneriske anseelse eller egenart.
Stk. 3. Sin ret efter denne paragraf kan ophavsmanden ikke frafalde, medmindre det gælder en efter art og omfang afgrænset brug af værket.
§ 53. Ophavsmanden kan med de begrænsninger, der følger af §§ 3 og 38, helt eller delvis overdrage sine rettigheder efter denne lov.
Stk. 2. Overdragelse af eksemplarer indbefatter ikke overdragelse af ophavsretten.
Stk. 3. Har ophavsmanden overdraget en ret til at udnytte værket på en bestemt måde eller ved bestemte midler, giver overdragelsen ikke erhververen ret til at udnytte værket på andre måder eller ved andre midler.
Stk. 4. Bestemmelserne i §§ 54 ‑59 om overdragelse af ophavsret kan fraviges ved aftale mellem parterne, medmindre andet er fastsat i de enkelte bestemmelser.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 20:56

Mikkel deMib Svendsen:

Der er INGEN tvivl om, at fotografen IKKE må bruge billeder af folk man kan genkende i reklamer uden disses samtykke - uanset om de har betalt for det eller ej. Jeg kender til lignende sager, og der var ingen som helst tvivl.

Udover at det er ulovligt, så er det ekstrem dårlig stil at fotografen. Jeg vil da foreslå at I tipper lokalavisen om historien - der er sikert mange af hans kunder i lokalområdet, som gerne vil have den information.

Hvorfor skulle Jesper ødelægge fotografens rygte i byen? Han har jo lavet en fejl, en stor en af slagsen, det kan vi alle blive enige om, men så er det vel hellere ikke værre. 

Skriv en mail og se hvad han svarer Smile 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 21:07

Nej - jeg har ingen interesse i at ødelægge noget for manden - det var blot nysgerrighed, da sønnen spurgte om det var lovligt Smile

Kan da altid som en nævner få et par julekort.....

mvh

Jesper

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)