Jeg har et problem med min PC og har haft det siden dag 1 jeg fik den.
En gang imellem staller den f.eks. når jeg starter et program. Den kan stå i 30-60 sekunder uden at åbne det pågældende program. Jeg kan godt bruge de øvrige programmer men ikke åbne nye...
Mens jeg så bruger de andre programmer, så åbner det pågældende program pludselig 'af sig selv'
Nå PCen skal slukkes, så går der gerne op til et par minutter før den slukker. Den står bare og laver ingenting og hvis jeg f.eks. prøver at åbne et program mens den er ved at slukke, så skriver den at den er ved at slukke.. men den er sørme langsom til det.
Har fået at vide af John herinde fra at det kunne være nogle outdatede drivere, men det aner jeg intet om. Ikke så meget om det er rigtigt hvad han siger, for det er det garanteret, men jeg aner ikke så meget om hvad jeg kan gøre ved det...
Det er et Asus bundkort P5N-MX med en 3.0 GHz E8400 Intel Core2-Duo CPU.
Den har aldrig kørt bare i nærheden af lige så godt som min 6 år gamle P4 2.53Ghz....
Har fået at vide af John herinde fra at det kunne være nogle outdatede drivere, men det aner jeg intet om. Ikke så meget om det er rigtigt hvad han siger, for det er det garanteret, men jeg aner ikke så meget om hvad jeg kan gøre ved det...
Hej Rene,
Jeg vil anbefale dig, at du i morgen tager kontakt til ham John og aftaler med ham, at han hjælper dig med at top-tune din computer med alle de relevante drivere og "tweaks", så du kommer til at få glæde af din nye computer.
Giv ham et kald i morgen på 20 13 63 23.
Vi finder en løsning!
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Jeg vil anbefale dig, at du i morgen tager kontakt til ham John og aftaler med ham, at han hjælper dig med at top-tune din computer med alle de relevante drivere og "tweaks", så du kommer til at få glæde af din nye computer.
Vi finder en løsning!
Hej John.
Det er godt nok ved at være så stort et irritationsmoment at jeg synes det er et forsøg værd.
Jeg er ikke ved telefonen hverken imorgen eller torsdag, men jeg prøver at kontakte dig fredag.
Måske vi kan bytte med nogle gode rabatter på skilte e.l.
Vi finder en løsning!
Hej John.
Det er godt nok ved at være så stort et irritationsmoment at jeg synes det er et forsøg værd.
Jeg er ikke ved telefonen hverken imorgen eller torsdag, men jeg prøver at kontakte dig fredag.
Måske vi kan bytte med nogle gode rabatter på skilte e.l.
Foreløbig tak for venligheden.
Vi finder nok på noget.
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Har talt med sælger og vi/de re-installerer Windows, opdaterer RAID og BIOS mm og ser hvad det kommer til at betyde. Så er vi da i gang. Og så må jeg prøve at tage den derfra.
Så har jeg fået min PC tilbage. Der er skift Raid-controller og isat 2 nye diske, ½ gang større end dem der sad deri. BIOS mm er opdateret, så nu håber jeg at den tér sig ordentlig.
Nu kommer det meste af weekenden til at gå med at installere alle programmer mm, men det er det hele værd, hvis det giver mig en PC der virker bedre end den gjorde før.
Så har jeg fået min PC tilbage. Der er skift Raid-controller og isat 2 nye diske, ½ gang større end dem der sad deri. BIOS mm er opdateret, så nu håber jeg at den tér sig ordentlig.
Nu kommer det meste af weekenden til at gå med at installere alle programmer mm, men det er det hele værd, hvis det giver mig en PC der virker bedre end den gjorde før.
Held og lykke med det.
Det er dog ikke harddiskenes størrelse i GB / TB, der giver god ydelse. Det er i stedet så lille en søgetid som muligt og så stor en spin hastighed som muligt.
Og så selvfølgelig optimale drivere.
Driller det stadig, står mit tilbud stadig ved magt.
Det er dog ikke harddiskenes størrelse i GB / TB, der giver god ydelse. Det er i stedet så lille en søgetid som muligt og så stor en spin hastighed som muligt.
Nej det er rigtigt, men de blev også kun større fordi man ikke kunne få dem så små som de oprindelige var :-)
Men der var en ubalance i en af mine gamle, så hele skrivebordet rystede når PCen var tændt.
Nu kan jeg nærmest slet ikke mærke at den er tændt og dét alene er en kraftig forbedring :-)
Nu er det den 3. PC jeg har problemer med på 2 måneder som om jeg ikke havde andet at lave...
Patienten:
6 år gammel P4 2.53Ghz med Windows XP Home
Periodisk (timer / dages mellemrum) virker det som alt stopper. Signalet til skærmen forsvinder, Winamp ophører med at spille. Jeg kan på ingen måde få kontakt med maskinen. En reset får maskinen på fode igen. Fejlen er set efter flere timer / dages brug, men også allerede ved opstart inden Windows logoet kommer frem.
Maskinen kører derudover virkelig godt og jeg er ikke interesseret i at skifte den ud, hellere vil jeg få den på fode igen, men det er jo nok begrænset hvad man kan få af dele til den efterhånden.