Hvis computeren stopper helt, må der være fejl noteret i event-loggen. Hvis fejlene sker for flere computere, så prøv også at overveje følgende: Kan der f.eks være spændingsudsving i strømtilførslen til computeren? Står computeren et sted, hvor temperaturen svinger meget? Der kan være mange fejlkilder som ikke nødvendigvis har noget med selve computeren at gøre. Mit tilbud står stadig ved magt |
John Nielsen, Nielco IT :Hvis computeren stopper helt, må der være fejl noteret i event-loggen.
Der ville jeg tjekke først.
Der kan stå noget om defekt harddisk eller andre hardware dele, som fejler.
Jeg har kigget i Eventloggen og der står altid noget med en SQL server/browser når PC'en fejler.... men kan ikke se noget med noget hardware?
John Nielsen, Nielco IT :Kan der f.eks være spændingsudsving i strømtilførslen til computeren?
Jeg har set adskillige servere og computere, som kørte meget ustabilt, indtil et strømkabel blev udskiftet, eller indtil der blev ryddet op i antallet af tilsluttede strømslugere i en strømgruppe.Står computeren et sted, hvor temperaturen svinger meget?
Har set computere, der kørte ustabilt eller havde mange nedbrud, fordi de stod i tømrerværksteder, mekanikerværksteder eller andre steder med store temperaturudsving.
Jeg har et lille program der giver en alarm hvis spændingen ændrer sig, og den giver ikke lyd fra sig. Til gengæld kan jeg se nogle kondensatorer på bundkortet der ser ud til at have haft bedre dage, men det er jo ikke nogle man går igang med at skifte.
Computeren er en standalone maskine der står i et 20 grader varmt rum, så temperaturen ændrer sig ikke mærkbart.
John Nielsen, Nielco IT :Der kan være mange fejlkilder som ikke nødvendigvis har noget med selve computeren at gøre.
Mit tilbud står stadig ved magt
Jeg takker som altid for din venlighed. Desværre er der nok ikke meget ræson i at bruge en masse 'pro' kræfter på en så gammel maskine. På den anden side set har jeg ikke så meget imod selv at bruge en masse tid på det, hvis jeg ellers vidste hvor jeg skulle starte.
Periodiske fejl har aldrig været det letteste at fejlsøge på :-(