Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det SPAM hvis?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 7. Dec 06
Indlæg ialt: 353
Fra  AT Media Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:59

det er uopfordret mail = spam

mvh

Jesper

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 16:00

Det hurtige svar er,  ja det er SPAM.. 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, det vil være spam.

Som udgangspunkt falder det for følgende paragraf i markedsføringsloven :

§ 6. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.

Og du ønsker jo at afsætte en ydelse til den du henvender dig til, så det vil være en klar overtrædelse af markedsføringsloven.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Randers
Tilmeldt 7. Dec 06
Fra  AT Media Skrevet kl. 16:07

ok... Mange tak for det hurtige svar, så må jeg bare have fat i telefonen i stedet... Yes

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 22:47

Anders Christensen:

Ja, det vil være spam.

§ 6. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.

Og du ønsker jo at afsætte en ydelse til den du henvender dig til, så det vil være en klar overtrædelse af markedsføringsloven.

Der er lige en lile krølle på dette, og det er at du gerne må skrive uopfordret mail til KUNDER (folk der har købt), så længe det er tilsvarende varer. I dit tilfælde hvis det er virksomheder der har købt anden form for reklame fra jer må I gerne henvende jer til dem pr. mail-.for at sælge web reklame. I ville dog være på kanten hvis det var eksempelvis brochurer I ville sælge til dem. Der skal desuden være en nem tilkendegivet måde at slippe for disse mails.

Ps. Under alle omstændigheder bliver folk rasende over at få mails de ikke selv har bedt om, så det er ikke altid en god ide selvom det er lovligt. Jeg har det eksempelvis sådan at jeg ALDRIG ville have noget med firmaer at gøre som meget åbenlyst bruger fora som disse for at avertere deres virksomheder i trådene her. Specielt er det udbyderne af SmbA selskabsstrukturer der er komplet useriøse 

MVH jens

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:52

BroncofanDK:

Anders Christensen:

Ja, det vil være spam.

Der er lige en lile krølle på dette, og det er at du gerne må skrive uopfordret mail til KUNDER (folk der har købt), så længe det er tilsvarende varer. I dit tilfælde hvis det er virksomheder der har købt anden form for reklame fra jer må I gerne henvende jer til dem pr. mail-.for at sælge web reklame. I ville dog være på kanten hvis det var eksempelvis brochurer I ville sælge til dem. Der skal desuden være en nem tilkendegivet måde at slippe for disse mails.

Jeg valgte med vilje at undlade denne krølle da jeg med 99,9998% sikkerhed var sikker på at det ikke var tilfældet.

Din krølle falder forøvrigt til jorden hvis ikke kunden har haft mulighed for at frabede sig sådanne henvendelser ved afgivelse af en e-mailadresse til spørgeren, jævnfør §6 stk 2 der lyder således:

Stk. 2. Uanset stk. 1 kan en erhvervsdrivende, der fra en kunde har modtaget dennes elektroniske adresse i forbindelse med salg af en vare eller en tjenesteydelse, markedsføre egne tilsvarende produkter eller tjenesteydelser til kunden via elektronisk post. Dette forudsætter dog, at kunden har mulighed for let og gebyrfrit at frabede sig dette både i forbindelse med afgivelsen af adressen til den erhvervsdrivende og ved efterfølgende henvendelser.

Så det er derfor jeg undlod at nævne det i mit oprindelige indlæg da der ikke er ret mange der har givet folk muligheden for at takke nej til sådanne henvendelser ved oprettelse som kunde.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Randers
Tilmeldt 7. Dec 06
Fra  AT Media Skrevet kl. 23:30

Tak, Jens og Anders, for info om en lille krølle Wink

Jeg tror bare jeg holder mig til at ringe i stedet, så jeg ikke kommer i problemer Tongue Tied

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:41

Når du ringer, så kan du jo samtidig bede om lov til at sende informationen per mail, da det ikke er alle der har tid eller lyst til at modtage samtaler fra ikke eksisterende samarbejdspartnere.

Hvis personen du søger ikke er til at få fat i, så spørg den du taler med, om vedkommende mener det vil være et problem at sende et tilbud frem per e-mail vedr. xxxxxxxxxx.

Skriv så ned hvem du har talt med, dato og tid, så har du altid dit på det rene og på sigt opbygget en kundedatabase med korrekt navn etc

God vind.

Køb ren argan olie her

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 23:44

Therese Svendsen:

Tak, Jens og Anders, for info om en lille krølle Wink

Jeg tror bare jeg holder mig til at ringe i stedet, så jeg ikke kommer i problemer Tongue Tied

Det lyder fornuftigt. Det er desværre også den mest tidskrævende løsning, men det er den eneste lovlige i din situation.

Held og lykke med opkaldsprojektet Smile

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)