Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God idé med synlig bud ved aminofreelance?

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg må indrømme, at når vi sælger viden og knowhow, så er ideen med åbne bud ikke min kop te.

Det bliver hurtigt et spørgsmål om prisen, og ikke andet. Hvilket var mere reelt, hvis vi kastede den samme vare over disken. Men i dette tilfælde er det ikke det vi gør.

Jeg kan bede om at få lavet et logo til tryk, og så kommer der en RGB 72 DpI sag tilbage (kan ikke bruges til tryk). Fordi den fyr der sidder med det ikke kender forskel, og nogle kunder gør slet ikke. I teorien er det den samme ydelse, men ikke i praksis.

Det er umuligt at være med, hvis man samtidig gerne vil kunne leverer en længere varende service.

Halvdelen af dem der udbyder opgaver til ingen penge, er der jo ikke om et år. Ligeledes når vi snakker hjemmeside systemer. 

Måske jeg tuder for meget, men jeg ser tit, at så kommer kunderne tilbage med et virkeligt skod system, som de ikke kan forstå ikke virker helt efter hensigten, eller som er hamrende dyrt at få rettet op i.

Fra Hjørring
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 103
Fra  Dyngby.com Skrevet kl. 14:13

Det lyder jo til at være en fantastisk funktion... Så må jeg jo bide den i :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:19

Hej Business

Du er altid så kontant i dine svar omend de er rigtige eller ej.....Hmm (bare en konstatering - der er ikke noget galt med Mariekiks)

Der er en vis mening i at buddene er skjulte. Hvis man ønsker en gang imellem at byde lavt, skal man pludselig til at forklare for andre udbydere, som har set det, hvorfor man pludselig ligger højt i andre bud. Det er da noget rod - men er iøvrigt enige med Jer. Åben konkurrence har bestemt sine fordele, specielt herinde med hel- og semiprofessionelle folk. Man skal bare kunne sælge sig selv - længere er den jo ikke!

Michael Kousgaard

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:25

Bare til info, så er det helt op til udbyderen om bud skal være åbne eller lukkede.
Hvis man kun konkurrer på pris i dag, så når man ikke langt.
Jeg ville sgu nødigt have et logo lavet for 350 kr. men for dem der er ligeglade, så er det jo fint.

Det der komme til at spille en rolle, det er hvor mange tilfredse kunder man har betjent. Hvis man har 8 gange 5 stjerner og mange gode udtalelser, så kan man også nemt slippe afsted med en højere pris, så det er bl.a. der kampen skal slås.

Dbh Martin

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 14:31

Martin Thorborg:

Bare til info, så er det helt op til udbyderen om bud skal være åbne eller lukkede.
Hvis man kun konkurrer på pris i dag, så når man ikke langt.
Jeg ville sgu nødigt have et logo lavet for 350 kr. men for dem der er ligeglade, så er det jo fint.

Det der komme til at spille en rolle, det er hvor mange tilfredse kunder man har betjent. Hvis man har 8 gange 5 stjerner og mange gode udtalelser, så kan man også nemt slippe afsted med en højere pris, så det er bl.a. der kampen skal slås.

Dbh Martin

Du har ret, Martin. Men det kan jo være, at man ikke får ret mange opgaver fordi folk vælger med deres pengepung.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 14:37

Frisch:
En opgave vi har fået løst valgte vi ikke den billigste løsning men en freelancer som kunne vise gode referencer og noget flot design som tidligere var lavet.

Gid mange andre mindre og nystartede virksomheder kunne forstå, at hvis der skal kvalitet i arbejdet, så tager det tid at lave, og den tid skal betales.

Det er ikke nemt at få fx et kvalitetslogo, som passer til designlinjen og ovenikøbet er i høj opløsning i flere filer til tryk osv, til 300kr.. Der ligger jo nogle gode timer i det arbejde, og det har mange nystartede og fysiske virksomheder meget svært ved at forstå.

Hvis man på en eller anden måde kunne lave en beskrivelse af(måske billedebeskrivelse), hvordan grafisk arbejde og hjemmesideprogrammering fungerede, hvor lang tid det tager etc., Så tror jeg mange vil få et mere realistisk syn på prisniveauet af en opgave.

Dbh. Yngvi

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:40

Yngvi K.:

Hvis man på en eller anden måde kunne lave en beskrivelse af(måske billedebeskrivelse), hvordan grafisk arbejde og hjemmesideprogrammering fungerede, hvor lang tid det tager etc., Så tror jeg mange vil få et mere realistisk syn på prisniveauet af en opgave.

Glimrende idé, Yngvi. Sæt i gang!

Skriv en god artikel om det - og smid så et link til artiklen med i alle dine kommende bud på Amino Freelancer. (Ja, den kan sikkert også bruges i debatten herinde, når der tales logo-priser etc.). Det vil I grafik-folk sikkert kunne få en del gavn af.

(Og som SEO-nørd kan jeg ikke lade være med at tænke på, at der også vil være lidt links i en god artikel af den slags).

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 436
Skrevet kl. 14:40

Yngvi K.:
Gid mange andre mindre og nystartede virksomheder kunne forstå, at hvis der skal kvalitet i arbejdet, så tager det tid at lave, og den tid skal betales.

Det kan jo være man har sine grunde. Mange mindre/nystartede virksomheder giver lavere pris for at få nogle referencer. Det er ren underskud, men referencerne er det værd. Det er noget man bør diskutere designeren og kunden imellem.

Mvh Adam
Danmarks billigste C-map

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 14:59

Frank Hellerup Madsen:

Glimrende idé, Yngvi. Sæt i gang!

Skriv en god artikel om det - og smid så et link til artiklen med i alle dine kommende bud på Amino Freelancer. (Ja, den kan sikkert også bruges i debatten herinde, når der tales logo-priser etc.). Det vil I grafik-folk sikkert kunne få en del gavn af.

(Og som SEO-nørd kan jeg ikke lade være med at tænke på, at der også vil være lidt links i en god artikel af den slags).

Ja når du siger det sådan, lyder det slet ikke dumt. Kunne give det et indlæg på min egen iværksætter blog.

sutjek:
Det kan jo være man har sine grunde. Mange mindre/nystartede virksomheder giver lavere pris for at få nogle referencer. Det er ren underskud, men referencerne er det værd. Det er noget man bør diskutere designeren og kunden imellem.

Ja selvfølgeligt, og det er ærgeligt for en som jeg, der arbejder professionelt med det og har referencer. Der findes så også mange, der går i skole, som sidder og laver lidt ved siden af, og de har intet imod at tage utrolig lav pris for arbejdet. Har selv været der. Det gælder om at få et par ekstra håndører til en god bytur.

Dbh. Yngvi

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 15:10

Indkøberen/Fokus:

Hej Business

Du er altid så kontant i dine svar omend de er rigtige eller ej.....Hmm (bare en konstatering - der er ikke noget galt med Mariekiks)

Jeg er vild med dit "altid", som jo til gengæld virker dejlig nuanceret Big Smile (ved ikke om din sætning egentlig giver mening, men jeg tror at jeg forstår)

Jeg tvivler på at der findes mennesker der "altid" gør det ene eller det andet....

Ha en rigtig god dag

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)