Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betal 85.000 kr. for en årsomsætning på 240.000 kr

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja .... I har alle mange gode indslag - TAK for det.

Og jeg kan da godt se, at der er jo ikke noget entydigt svar på, hvad der er det bedste valg at gøre. Om det er et nemt og hurtigt køb, eller den "lange vej" med markedsføring.

Men jeg har det nok efterhånden sådan lidt, at min logik (hvis en sådan kan bruges i et tilfælde som dette), siger mig at hvis jeg bruger 85000 på f.eks. mødebooking = 100-150 møder, så "burde" der da blive kunder ud af mindst 10 % af disse møder. (Jeg ved godt at sådan kan man ikke stille det op) - men alligevel...Wink Og så skal disse 10 nye kunder blot lave en omsætning på 2000 kr. pr. måned (Mindreomsætning er næsten utænkeligt), så giver det samme omsætning som hvis jeg købte, og så er kunderne mine fra starten af, og derfor forhåbentlig mere loyale og stabile. ???Hmm.

Har jeg lige selv svaret på mit spørgsmål...eller hva????Indifferent

Nå - kommentarer og gode indspark modtages dog stadig gerne.

Birger

Fra Skanderborg
Tilmeldt 30. Apr 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 17:06

Hej Møller

Jeg syntes det er et superinterressant spørgsmål, skal man købe sig direkte til kunder til en høj pris, eller skal man prøve at "lave dem selv" igennem markedsførring, møder osv.

Hvis du kan se at det er nogle gode kontrakter, så syntes jeg du skal slå til, så kan du f.eks lave en form for earnout aftale med din samarbejdspartner, hvor du får kontrakterne, og han får overskudet første år.

Så hvis kontrakterne alle holder, så får han lidt mere, og falder der nogen fra, så tages de fra det overskud, han skulle have haft. På den måde har du heller ikke bundet de 85.000,-

Hvis du tænker på at bruge 85.000,- på markedsførring, så er det jo reelt et gamble, jeg kender utroligt lidt til dit marked, så jeg aner ikke hvad man kunne forvente at få for 85.000,-

Du er jo ikke tvunget ud i en enten eller, det kan være at du kunne købe bare de kontrakter du gerne ville have?

Hvis du virkeligt er i en enten eller situation, så sæt der grundigt ned, og se hvad du kan få af markedsførring for 85.000,- og hvad du konservativt regner med at kunne få af kunder.

Fra Værløse
Tilmeldt 6. Apr 06
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 17:18

Thomas Cuno har fat i det helt rigtige. Det kaldes for en "earn-out" model, hvor sælger købes ud med en andel af omsætningen (eller overskudet, hvis du kan få ham med på det). Perioden og andelen kan forhandles.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:36

Hej Birger,

Jeg har kigget på din tråd og uden at råde dig til det ene eller det andet, så fik jeg en fornemmelse af, at du inderst inde havde taget en beslutning... måske du "bare" skulle have vores skub i den retning du er gået.... Prøv at læse din tråd igen og se om svaret ikke er der... kryptisk ?

Jan / I-M-D.DK

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 09:29

Ja - jeg må jo sige at I har givet mig nogle rigtig gode - men meget forskellige - ideér, tanker, indspark og forslag at arbejde videre med og forhåbentlig får taget - den for mig - rigtige beslutning.

1000 TAK.

Er der forøvrigt nogen der er i samme branche (rengøring, håndværk eller andre fysiske relaterede firmaer), eller måske sidder du som et marketingskontor etc., og har noget erfaring fra real life, hvad du har fået ud af at smide 50.000 - 75.000 i noget reklame / markedsføring.

På forhånd  tak for gode indslag.

Birger

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)