Tja .... I har alle mange gode indslag - TAK for det. Og jeg kan da godt se, at der er jo ikke noget entydigt svar på, hvad der er det bedste valg at gøre. Om det er et nemt og hurtigt køb, eller den "lange vej" med markedsføring. Men jeg har det nok efterhånden sådan lidt, at min logik (hvis en sådan kan bruges i et tilfælde som dette), siger mig at hvis jeg bruger 85000 på f.eks. mødebooking = 100-150 møder, så "burde" der da blive kunder ud af mindst 10 % af disse møder. (Jeg ved godt at sådan kan man ikke stille det op) - men alligevel... Har jeg lige selv svaret på mit spørgsmål...eller hva???? Nå - kommentarer og gode indspark modtages dog stadig gerne. Birger |
Hej Møller
Jeg syntes det er et superinterressant spørgsmål, skal man købe sig direkte til kunder til en høj pris, eller skal man prøve at "lave dem selv" igennem markedsførring, møder osv.
Hvis du kan se at det er nogle gode kontrakter, så syntes jeg du skal slå til, så kan du f.eks lave en form for earnout aftale med din samarbejdspartner, hvor du får kontrakterne, og han får overskudet første år.
Så hvis kontrakterne alle holder, så får han lidt mere, og falder der nogen fra, så tages de fra det overskud, han skulle have haft. På den måde har du heller ikke bundet de 85.000,-
Hvis du tænker på at bruge 85.000,- på markedsførring, så er det jo reelt et gamble, jeg kender utroligt lidt til dit marked, så jeg aner ikke hvad man kunne forvente at få for 85.000,-
Du er jo ikke tvunget ud i en enten eller, det kan være at du kunne købe bare de kontrakter du gerne ville have?
Hvis du virkeligt er i en enten eller situation, så sæt der grundigt ned, og se hvad du kan få af markedsførring for 85.000,- og hvad du konservativt regner med at kunne få af kunder.