Har haft en kunde gennem nogle år, men de fandt desværre en der ville udvikle til halv pris :-/ |
Jeg følger lige med i denne, har selv tilgodehavender ude for ca. 40000 det kniber at få kradset ind.
Har haft en kunde gennem nogle år, men de fandt desværre en der ville udvikle til halv pris :-/ |
Jeg følger lige med i denne, har selv tilgodehavender ude for ca. 40000 det kniber at få kradset ind. |
http://konkurser.dk har af og til salg af fordringer, dog som regel i form af en dom fra retten.De bliver sjældent solgt for andet end håndøre, set i forhold til den fulde fordring. Med venlig hilsen
|
|
Jeg kunne godt være interesseret. Ligger der kontrakt eller anden skriftlig aftale til grund for fakturaen? /Per |
har person arbejde ? bor person til leje ? har du underskrift fra person ? hvad står der i kontakten? hvor lang tid siden er det , er det første rykker skulle sendes ? vidst det er en simple sag med underskrift og god kontakt og det og er en person der bor i ejerbolig og har penge står ikke RKI vil næsten alle sikker gerne have denne sag
|
Hvis du nu var plus bruger ville du kunne få gratis hjælp hos GreenBusinesshouse |
Først og fremmest ville jeg selv personligt have svært ved at købe en fordring, hvor der ikke ligger et fundament fra fogedretten. Jeg vil finde det "besværligt" at skulle forestå en rykkerprocedure og rode med en evt. indsigelse fra skyldner mod fakturaen. Omvendt er det for mange penge "bare" at give slip på. Søg professionel hjælp til din inddrivelsen. Eksempelvis hos http://www.danskeinkasso.dk/produkter/basisinkasso.html. Hvis du vil afskrive tabet skattemæssigt skal tabet være konstateret, hvilket vil sige at du skal have solgt fordringen videre eller endeligt konstateret tabet ved dom. Så noget skal du gøre og det er dyrt bare at lade stå til. Hvis din kunde har pengene og bare er modvillig til at betale - så er det igang med rykkerproceduren mv. Henrik |
Kunden er et A/S selskab. |
Som du beskriver det, har jeg en fornemmelse, der siger mig, at du vil stå dig godt ved at indgå et forlig med dem. Er du ikke istand til selv at håndterer dette, er du velkommen til at kontakte mig på 98311022 / 29924519. Stod jeg i deres sted ville jeg nok reagerer på samme måde, da der jo mellem linierne i det du skriver står, at du ikke har fået systemet op at køre som de har ønsket sig, så det bliver påstand mod påstand. mvh |