Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil du købe et tilgodehavende på 60.000 kr.?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Har haft en kunde gennem nogle år, men de fandt desværre en der ville udvikle til halv pris :-/
Sådan er livet, men nu kniber det lidt med den sidste faktura.

Jeg har værken tiden, lysten eller evnerne til at inddrive ad rettens vej.
Så er du en af de hårde, så må du meget gerne overtage mit tilgodehavende for en eller anden pris.

Værdien er 60.000 kr inkl moms, + at der nu kan sendes rykkere ud med renter.
Jeg har endnu ikke sendt den første rykker.

Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 21:23

Jeg følger lige med i denne, har selv tilgodehavender ude for ca. 40000 det kniber at få kradset ind.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:26

http://konkurser.dk har af og til salg af fordringer, dog som regel i form af en dom fra retten.De bliver sjældent solgt for andet end håndøre, set i forhold til den fulde fordring.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:30

macodox:

Jeg har endnu ikke sendt den første rykker.

Så ville jeg da nok lige prøve det, inden jeg gav op og ville sælge det videre.

Kan jo være han allerede vågner op når der står RYKKER på fakturaen.

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 21:31

Jeg kunne godt være interesseret.

Ligger der kontrakt eller anden skriftlig aftale til grund for fakturaen?

/Per

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:34

har person arbejde ?

bor person til leje ?

har du underskrift fra person ?

hvad står der i kontakten?

hvor lang tid siden er det , er det første rykker skulle sendes ?

vidst det er en simple sag med underskrift og god kontakt og det og er en person der bor i ejerbolig og har penge står ikke RKI vil næsten alle sikker gerne have denne sagSmile

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 506
Skrevet kl. 00:03

Hvis du nu var plus bruger ville du kunne få gratis hjælp hos GreenBusinesshouse

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:16

macodox:
Jeg har værken tiden, lysten eller evnerne til at inddrive ad rettens vej.

Først og fremmest ville jeg selv personligt have svært ved at købe en fordring, hvor der ikke ligger et fundament fra fogedretten. Jeg vil finde det "besværligt" at skulle forestå en rykkerprocedure og rode med en evt. indsigelse fra skyldner mod fakturaen.

Omvendt er det for mange penge "bare" at give slip på. Søg professionel hjælp til din inddrivelsen. Eksempelvis hos http://www.danskeinkasso.dk/produkter/basisinkasso.html. Hvis du vil afskrive tabet skattemæssigt skal tabet være konstateret, hvilket vil sige at du skal have solgt fordringen videre eller endeligt konstateret tabet ved dom. Så noget skal du gøre og det er dyrt bare at lade stå til.

Hvis din kunde har pengene og bare er modvillig til at betale - så er det igang med rykkerproceduren mv.

Henrik

Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 08:14

Kunden er et A/S selskab.

Jeg ved moderselskabet har penge, men mere ved jeg ikke om det.
Jeg har haft en fast aftale med dem gennem flere år på timebasis, et fast antal om måneden.

Vi har ikke en egentlig kontrakt, det har de aldrig villet.
Eneste jeg har, er mail korrespondance og bevis den vej for at jeg har udført opgaverne.

De har naturligvis undskyldninger som alle andre der ikke betaler, og det er at der stadig er fejl og løse ender på et bestemt system jeg har udviklet på gennem det sidste halve år.
Da der er tale om timebasis, og jeg pludselig blev erstattet af en billigere gut, har jeg naturligvis ikke nået at fuldende projektet, som må betegnes som en halvfærdig løsning.
Derudover har der heller ikke været tid til at lave dokumentation endnu.

Af de 2 fakturaer det drejer sig om (2 forskellige projekter), fremgår det af den ene at der er tale om en beta version. Den anden at der er tale om videreudvikling og ændringer af systemet.
Altså intet om at der skulle være leveret et færdigt og gennemtestet system.

Bortset fra det, ville de nogensinde kunne hænge mig op på evt. tab af indtjening pga. fejl i systemet?

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 08:31

Som du beskriver det, har jeg en fornemmelse, der siger mig, at du vil stå dig godt ved at indgå et forlig med dem. Er du ikke istand til selv at håndterer dette, er du velkommen til at kontakte mig på 98311022 / 29924519.

Stod jeg i deres sted ville jeg nok reagerer på samme måde, da der jo mellem linierne i det du skriver står, at du ikke har fået systemet op at køre som de har ønsket sig, så det bliver påstand mod påstand.

mvh
Bertil Vrou Thomsen
SAG-partners ApS

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)