Forskellen er som du skriver at din leverandør har lagt dem på youtube - og ikke dig....
Hvilket så betyder jeg godt må???
Kh Trine
Det er jeg 100 % sikker på, at du gerne må - under alle omstændigheder er der ingen interessekonflikt mellem dig og din leverandør... så det kan nok løses uanset
Tak for svarene i øvrigt, men jeg er ikke helt sikker på, at det er så sort-hvidt, som I giver udtryk for.
Efter det ræsonnement ville dén der har lagt dette klip ud - samt 1000'er lignende kunne blive sagsøgt for plagiering af indhold...
(i øvrigt et lidt sjovt klip :-))
...og der er da et eller andet med citatreglen... Nogen der ved noget om dét?
Lars, jeg er temmelig godt inde i Ophavsretsloven - du kan vælge at tro på mig eller lade være, men jeg ved med sikkerhed at du ikke bare må bruge de klip du finder på YouTube. Hvis du ovenikøbet ændrer på dem er det en langt værre forbrydelse. Bruger du det kommercielt er det endnu værre endnu.
Hvis du vil bygge din virksomhed på risikofyldte ulovlige strategier, så skal du da bare gøre det. Men lad være med at forsøge at finde undskyldinger for hvorfor du gerne må noget der klart er ulovligt. Den slags udenoms-forklaringer holder ikke i retten. :)
Hvis du vil bygge din virksomhed på risikofyldte ulovlige strategier, så skal du da bare gøre det. Men lad være med at forsøge at finde undskyldinger for hvorfor du gerne må noget der klart er ulovligt. Den slags udenoms-forklaringer holder ikke i retten. :)
Rolig nu - jeg er jo udelukkende i gang med at afdække mulighederne i en idé - ikke at finde loop holes. Jeg kunne jo have fået et svar i retning af, at citater max må udgøre X pct. af det samlede indlæg, og så ville jeg kunne tilpasse min idé efter det, i stedet for pure at afvise den på baggrund af frygt for at gøre noget ulovligt eller - endnu værre - uvidenhed. Jeg har ikke tænkt mig at gøre noget ulovligt; netop derfor spørger jeg i dette forum. Hvis ikke man ved, hvor stolperne står, kan det være svært at score. De gode idéer kommer tit dér, hvor vinklerne ser lidt spidse ud - og med det mener jeg ikke i gråzonerne. Én idé fører tit til en anden, og dét vil det nok også gøre i dette tilfælde.
Tak for input i øvrigt - hvad skulle jeg gøre uden Aminoerne :-)