Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg lægge medieklip på youtube?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg har et hurtigt spørgsmål. Forestil dig dette:

- Lad os sige CNN har et (TV)indslag, som har relevans for min forretning og dens kunder
 - Jeg klipper indslaget ud med harddiskoptageren, smider det i computeren, tilføjer eks. en kommentar/spørgsmål med voiceover + mit virksomhedsnavn.
- Klippet lægges på Youtube

Må jeg det? Altså, der er jo praktisk talt milioner af klip på youtube fra alle mulige medier - lagt ud af privatpersoner, så praksis er helt sikkert, at man bare gør det. Men hvis jeg systematisk vil gøre dette, så er der måske nogen, som vil begynde at rynke brynene...

Kan man evt. dække sig ind under, at man blot "citerer" et andet medie? Det er i praksis dét, jeg vil gøre...

Glæder mig til at høre jeres vurdering!

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 22:04

Er der slet ikke nogen, der har et bud?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:13

Nej, det må du ikke. Det er jeg 100% sikker på.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 22:18

Nej... det må du ikke så længe du ikke har ophavsrettighederne

Der er mange andre piratklip på youtube - jep! Men fordi at en røver en bank, betyder det ikke at du må røve en bank :D

Fra Hvidovre
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 200
Fra  Mobilteknik A/S Skrevet kl. 22:18

Du vil i den grad komme i klemme. Prøv blot at kikke på Ekstra bladet hvis du nupper noget af deres tekst.. Drop tanken eller lej et tv hold, det bliver billigere.

Fra Svendborg
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 22:23
Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 22:26

Trine Lønfeldt:

Nu vil jeg også lige byde inde.....

Prøv lige at se dette: http://www.umas.dk/group.asp?group=51

Det er to klip fra youtube - som min leverandør har lagt på youtube... Det er vel ok at have dem liggende på min shop?

Men hvad med dette klip, som jeg har fundet på youtube og lagt ind som link?! Se linket ved at klikke på gruppen her: http://www.umas.dk/group.asp?group=27

Kh Trine

Forskellen er som du skriver at din leverandør har lagt dem på youtube - og ikke dig...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:29

Trine, at noget er tilgængeligt betyder ikke at du må tage det. Det ville svare til at sige, at hvis jeg udern problemer kan komme ind i dit hus, så må jeg også gerne tage dine ting :)

Fra Svendborg
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 22:30

Forskellen er som du skriver at din leverandør har lagt dem på youtube - og ikke dig....

Hvilket så betyder jeg godt må???

Kh Trine

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:41

Trine Lønfeldt:
Det er to klip fra youtube - som min leverandør har lagt på youtube... Det er vel ok at have dem liggende på min shop?

Hvis det er din leverandør som har ejendomsretten. Så få dog en tilladelse fra ham på at det er i orden at du bruger dem i din shop.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)