Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad blev der af Torben Rudgaard???

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Nu blev jeg bare nysgerrig Jørgen - Hvor skal i rejse hen, og hvad skal i lave derude ?

Jeg har en del forretninger med Thailand , sælger og udlejer boliger via www.thai-invest.dk

og senest har jeg fået godkendelserne til at sælge lakrids ( Haribo ) derude..

www.candymanscandinavian.com

Mvh

Jesper

Hej Jesper
Thailand er nærmest mit andet hjem og det er helt sikkert her jeg vil slå mig ned engang. Jeg har rejst rigtig meget i landet de sidste 20 år og har også familie dernede. Vi opholder os hvert år dernede i 2-3 mdr, men intensiverer nu vores rejseaktivitet dertil, så vi denne gang bliver dernede i 4-6 mdr - måske længere... :o)
Jeg har købt en masse spændende bøger, som jeg vil have læst, mens vi er dernede og som gerne skulle udvikle mine evner til at drive forretning osv. Har også købt de fleste af de business-relaterede lydbøger, som man kan købe på Itunes, så jeg også kan ligge ved stranden og blive forbandet klog, ha ha! Big Smile
Det vigtigste er dog, at jeg med denne rejse, får rigtig tid til min kone og lille datter på 1½ år. Jeg tror at de fleste af os der driver forretning, ikke altid er 100% mentalt tilstede, når man kommer hjem til familien, efter en lang arbejdsdag, så med denne rejse, forsøger jeg at råde bod herpå Smile
Finder jeg en idé til at starte noget bæredygtigt op i Thailand, er planen at vi bosætter os mere permanent dernede, men nu må vi se om kreativiteten blomstrer, når vi kommer derned, eller der mere går strand-ferie i den Cool

Vi opholder os for det meste primært på Koh Chang, men denne gang, skal vi både til Phuket, Buriram, Koh Chang og så er meningen at vi vil leje et hus i Rayong eller Pattaya...

Jeg kan se at du stadig bor i DK, eller....?

Dbh Jørgen

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:27

Hej Jørgen

Det lyder som en rigtig fin ide - og fedt i har mulighed for at gøre det. Kender meget godt det med mentalt at have mange jern i ilden, så man ikke lige følger 100% med på hjemmefronten. Vi har boet i udlandet mange år, dog ikke Thailand, men bor i DK nu.

Men kommer jævnligt til Thailand, for at følge med i forretningerne der, og det er et skønt land, som om nogle år forhåbentlig kan være base 3 kolde vinter måneder om året Smile

Tror dog ikke jeg kunne bo der fast - jeg er alt for utålmodig af natur til at klare deres "tomorrow" mentalitet. Men det er selvfølgelig det der er dejligt når man er på ferie der, at kunne slappe rigtig af.

Synes selv Koh Chang er et af de bedste steder, specielt pga. naturen, men også fordi masse turismen ikke er nået dertil. Jeg sælger et lille eksklusivt projekt der i vandkanten ved Bang Bao.

Lidt høje priser for Thailand, men dejligt sted - måske kender du det ? Tranquility Bay , et par minutters gang fra Bang Bao.

Jeg talte også en del med Torben dengang han skulle flytte derud, og fedt at han har gjort det så godt.

Lyder til du selv har et godt netværk derude, men ellers er du velkommen hvis der skulle være et eller andet.

Der kommer sikkert lidt fokus på Thailand her i slutningen af måneden, da Hammerslag ( DR1), lige har været ude og filme til deres næste udsendelse af boligsalg i udlandet.

Mvh

Jesper

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 07:24

Martin Thorborg:

Jeg har paget ham, så mon ikke han snart kigger forbi? :-)

Dbh Martin

Det kan vi da håbe og ellers må jeg tage forbi og banke på hans dør, når jeg kommer til Thailand i Januar Big Smile

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 07:27

Dennis Kjærgaard:

Jørgen Linnet:

Hej Dennis
Ja længe siden Smile
Vores Thailand planer lever også i bedste velgående og lige efter nytår gør vi lidt mere alvor af dem. Vi har købt en enkelt-billet derned og så kommer vi først hjem omkring sommer. Til den tid er vi så nok lidt klogere på om det skal være der eller i DK, vi vil bo Big Smile

Hej Jørgen

Bliver det Koh Chang som i tager til? Vi regner med at tage derned i et par uger i februar eller maj, så der kan vi måske mødes Smile

Vi regner med at flytte derned i januar 2012, så vores planer er også stadig intakte Smile

Hej Dennis
Vi skal helt sikkert også til Koh Chang, så ja, vi kan sikkert sagtens mødes og få en kold Singha på White Sand Beach. Send mig en e-mail eller PM, når du ved hvornår I kommer derned Cool

Dbh Jørgen

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 07:41

Jesper Laugesen:

Hej Jørgen

Det lyder som en rigtig fin ide - og fedt i har mulighed for at gøre det. Kender meget godt det med mentalt at have mange jern i ilden, så man ikke lige følger 100% med på hjemmefronten. Vi har boet i udlandet mange år, dog ikke Thailand, men bor i DK nu.

Men kommer jævnligt til Thailand, for at følge med i forretningerne der, og det er et skønt land, som om nogle år forhåbentlig kan være base 3 kolde vinter måneder om året Smile

Tror dog ikke jeg kunne bo der fast - jeg er alt for utålmodig af natur til at klare deres "tomorrow" mentalitet. Men det er selvfølgelig det der er dejligt når man er på ferie der, at kunne slappe rigtig af.

Synes selv Koh Chang er et af de bedste steder, specielt pga. naturen, men også fordi masse turismen ikke er nået dertil. Jeg sælger et lille eksklusivt projekt der i vandkanten ved Bang Bao.

Lidt høje priser for Thailand, men dejligt sted - måske kender du det ? Tranquility Bay , et par minutters gang fra Bang Bao.

Jeg talte også en del med Torben dengang han skulle flytte derud, og fedt at han har gjort det så godt.

Lyder til du selv har et godt netværk derude, men ellers er du velkommen hvis der skulle være et eller andet.

Der kommer sikkert lidt fokus på Thailand her i slutningen af måneden, da Hammerslag ( DR1), lige har været ude og filme til deres næste udsendelse af boligsalg i udlandet.

Mvh

Jesper

Hej Jesper
Ja Koh Chang er også for mig et af de absolut bedste steder i Thailand - netop af de grunde, som du også beskriver.

Kender godt Tranquility Bay. Synes bare priserne på de udbudte byggerier på Koh Chang, rent prismssigt, er helt ude af proportioner ifht det generelle prisniveau i Thailand. Vi har længe ledt efter et egnet stykke jord på Koh Chang, hvor vi kan få bygget vores eget hus, men igen, priserne herpå er jo dyrere end i DK, hvor et tilsvarende stykke jord et par hundrede Km mod nord, kun koster 1/100 af den pris. Det er som om, at Thailænderne stadig tror at træerne vokser ind i himlen på Koh Chang. Det er endnu ikke gået helt op for dem, at verden er en anden i dag, end den var for 2 år siden, dog var det lige som om at de i Maj, da vi var dernede, stille og roligt begyndte at forstå, at verden har ændret sig. Belægningen på deres hoteller har nemlig været væsentlig dårligere end tidligere år, så der pev de noget Smile 
Så det kan være at de efterhånden bliver lidt lettere at forhandle med det næste stykke tid Stick out tongue

Kommer du til Thailand det næste halve år, vil jeg rigtig gerne mødes med dig og høre om dine erfaringer med at drive forretning osv dernede... Big Smile

Dbh Jørgen

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:13

Ja de piver lidt i år, men er ikke meget for at sætte priserne ned - tror bygherre har penge nok, og råd til at vente. Men er da enig at over 1 mio dkk for 60 kvm. er i overkanten.

Til sammenligning har jeg solgt en god del i år af denne type :

http://www.thai-invest.dk/default.asp?Folder=3920&IdProperty=5542

Hvor du får en lille lejlighed i Jomtien, fuldt møbleret , alle faciliteter for ca. dkk 170.000 , alt efter om du ønsker Freehold skøde eller kan købe i Company.

Jeg må se hvordan vinteren udvikler sig, før jeg bestemmer mig for en tur - nu er jeg jo blevet webshop ejer Smile , og det tager noget mere af min tid end jeg lige havde tænkt over....

Men det kunne være meget hyggeligt.

Mvh

Jesper

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 07:11

Martin Thorborg:

Jeg har paget ham, så mon ikke han snart kigger forbi? :-)

Dbh Martin

Det gjorde han så ikke.. Indifferent Sad Smile

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:16

Hej Jørgen

Undskyld sent svar.
Nej desværre ikke, men han er i live og har meget travlt med at leve livet :-)

De bedste hilsner

Martin

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Fra  AGIZO Skrevet kl. 14:22

Det hænger vel sammen med, at ham og Thorborg lavede et podcast sammen, hvor han sådan set fortalte alt, som han nok ellers havde planer om at fortælle via. ekspertbloggen. 

Jeg kan kun anbefale at høre podcastet på www.thorborg.tv - der kan i høre Torbens fantastiske historie.

Fra Pattaya, Thailand
Tilmeldt 2. Mar 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sorryyy....  der blev lidt travlt da firmaet exploderede til 45 ansatte. Fandme noget af en transission fra at være kreativ ide skaber til 99% administrativ holde-møder-skrive-kontrakter-tælle-penge mand. Ikke lige den personlige udvikling jeg helst ville ha haft men det gjorde jeg ku købe ejendomme hurtigere så det var til at leve med.

Anyway, jeg er i fuld gang med at afvikle dele af virksomhederne så jeg kan fokusere på investeringer, så blir der forhåbenligt tid igen. Jeg har lovet Thorborg at lave en video blog hvor jeg fortæller om iværksætter og investor i Thailand, den vil jeg stadig meget gerne lave.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)