Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domænelovgivning salg og køb af domæner hvordan skal den forståes

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skrev en pm. Angående denne tråd , jeg skrev til af venlig hed da jeg mente det var forkert at skrive man , opkøber domæner med videre salg også for øjet

http://www.amino.dk/forums/p/75621/477255.aspx#477255

Jeg har ej skrevet hvad han skrev til mig

Jeg vil ikke forstyrre tråden da han bad mig om oprette en tråd derfor opretter jeg denne tråd da jeg mener ikke det er lovligt at købe domæner og efterfølgende sælge dem med igen især vidste det medføre en fortjeneste , med hvorfor skulle man ellers opkøbe flere domæner udover vidste det er til en ven.?

Jeg er selv meget træt af at se mange domæner optaget og folk sætter til dem til salg,, og regner med en lille fortjeneste eller stor fortjeneste. , det er da ikke lovligt vel ?

Er det lovligt direkte at skrive dette domæne er til salg vidste det er lige er købt , altså et nyt domæne købt efter 2005 Juli ?

Hvad jeg ønsker at man , bliver fri for dem der opkøber enkelte eller flere domæner , med salg for , øjet , jeg hader domæner hajer små som store.

vil meget gerne kunne købe mit domæne til 45 kr. max også i fremtiden

https://www.dk-hostmaster.dk/fileadmin/filer/pdf/generelle_vilkaar/generelle_vilkaar_DK04.pdf

7.4 Forbud mod warehousing

Registranten må ikke reservere, registrere og opretholde registreringer af domænenavne alene

med videresalg eller udlejning for øje, jf. lov om internet-domænenavne § 12, stk. 2. For domænenavne,

der var registreret på tidspunktet for lovens ikrafttræden den 1. juli 2005, træder

forbudet først i kraft fra den 1. juli 2010, jf. lovens § 27 stk. 3.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikael christiansen:

Registranten må ikke reservere, registrere og opretholde registreringer af domænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje,

Hej Mikael,

Jeg har lige fremhævet det væsentligste ord i den stump vilkår, du citerede. Det er kun, hvis man registrerer domæner alene med det formål at sælge dem, at man bryder reglerne. Dvs. enhver smart domænehaj kan smække minimalt indhold på siden og omgås reglerne.

Jeg vil tro, at reglerne kun kan bruges mod dem, der køber domæner og straks sætter dem til salg - eller køber stakkevis af domæner og sætter dem til salg på et tidspunkt uden at der har været indhold på dem.

Tilmeldt 2. Dec 06
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 00:37

Min personlige mening er at når køber man et domæne, så er det fandme ens egendom (ligesom hvis du køber en grund til dit hus). Hvis jeg køber domænet "jegelskertun.dk", og kun ønsker at have mail, eller et billede af en tun så må jeg det, uden at en eller anden klaphat som kommer på navnet efter at jeg har købt det, kan "stjæle" det fra mig.

Ifølge domæneloven må jeg ikke kun bruge navnet til mail, og den må heller ikke være i dvale i form af det billede af tunfisken jeg ville sætte på...

NY DOMÆNELOV NU, TAK!

/Shock

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:39
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Måske skulle man lade være med at have så ondt i røven og istedet øve sig lidt på sit danskfaglige? Det er møghamrende belastende at læse sådan en gang taste-sjusk ... og jeg tror du taver 80% af dine læsere efter et par linier

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:46

Mikkel Mikjær Christensen:

Måske skulle man lade være med at have så ondt i røven og istedet øve sig lidt på sit danskfaglige? Det er møghamrende belastende at læse sådan en gang taste-sjusk ... og jeg tror du taver 80% af dine læsere efter et par linier

jeg er ordblind

hvad betyder taver ?

Du må gerne rette vidste du kan finde nogle stavefejl , med folk der går op i en stavefejl og selv laver en enkelte selv kan jeg ikke tage seriøse

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:

Hav nu lidt respekt for folk der har en smule svært ved tingene. Jeg synes det er fedt at Mikael deltager, selvom han har lidt problemer med stavningen. Der er sikkert en grund, og den kan du vel selv gætte dig til.

Og Thumbs Up til Mikael, fortsæt endelig med at deltage, for dem der har behov for dine indlæg tager sig tiden til at læse og forstå dem. Og det er ik så svært at forstå, hvis folk skal være ærlige! ;D

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:59

Nu er det jo ikke alle der er lige gode til at stave og så er der nogle der er ordblinde, så jeg synes det er beklageligt at sætte det sammen med en utilfredshed om et emne der ikke har noget med retskrivning at gøre.

Når det så er sagt (skrevet), så er jeg enig med Mikkel i, at det efterhånden er inerverende at se de indlæg hvor Mikael Christiansen gang på gang er efter folk der vil sælge et domæne.

Og Mikael, jeg kan godt forstå han skrev til dig du skulle oprette en tråd, for hans spørgsmål gik på ALT fra .dk til .com domæner og var et regnskabsmæssigt spørgsmål og havde for såvidt intet at gøre med din holdning til domænesalg eller regelsættet fra dk-hostmaster.

Og hvis du er træt af at folk køber domæner til brug for videresalg, så vågner du aldrig igen.

Der er mange der ligesom mig, køber domæner hver gang man får en idé. Hvis ikke man får ført idéen ud i livet , så kan jeg ikke se problemet i at man sælger varen til en anden højstbydende, der så har lysten. Dette skal helst ikke afføde en debat om regelsættet fra dk-hostmaster, for det er jeg godt bekendt med.

En ting der er kommet ud af dine indlæg er, at jeg aldrig vil tilbyde mine domæner her på Amino :-) man risikerer jo du straks ringer til dk-hostmaster og sladrer :-)

Køb ren argan olie her

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:17

Det fuldt and på situation til situation , er det 1000 gang man dropper et projekt 2 eller 3 gang hvor går grænsen ? , min holdning man køber sine domæner igennem hosting udbyder til den normale pris til 45.kr , er godt træt af se det lige det domæne man ønsker , ikke bruges til noget , gider da ikke give den vild overpris på flere 1000 kr. så finder jeg da et andet navn , vidste jeg køber det af dem køber de bare flere domæner .

Nogle sælger kun 1 eller 2 domæner

Nogle andre sælger flere 1000 domæner umild bart , kan man ikke vide hvor mange du sælger eller andre sælger.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 01:23

Mikael

Det er selvfølgelig rigtigt, og hvis der var et domæne som jeg virkelig havde brug for og som ikke var aktivt, jamen så ville jeg da muligvis også se på mulighederne.

Men skulle det passe ind i en forretningsidé, så synes jeg ikke at 1000,00 for et domæne er urimeligt, for det er ikke det beløb der skal afgøre om man fører idéen ud i livet eller ej.

Som jeg har skevet i en anden tråd, så begynder jeg at købe domæner op i 2010 igen, og alene med det formål at lade disse generere trafik, og hvis folk så vil have domænerne, så må de af med det som jeg forlanger, og det uanset om de mener det ene eller det andet, for domænerne er i brug.

Men der skal da heldigvis være plads til alles meninger, der er mere dit korstog der virker lidt omfangsrigt synes jeg :-)

Køb ren argan olie her

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:39

Lagersalg123:

Mikael

Det er selvfølgelig rigtigt, og hvis der var et domæne som jeg virkelig havde brug for og som ikke var aktivt, jamen så ville jeg da muligvis også se på mulighederne.

Men skulle det passe ind i en forretningsidé, så synes jeg ikke at 1000,00 for et domæne er urimeligt, for det er ikke det beløb der skal afgøre om man fører idéen ud i livet eller ej.

Som jeg har skevet i en anden tråd, så begynder jeg at købe domæner op i 2010 igen, og alene med det formål at lade disse generere trafik, og hvis folk så vil have domænerne, så må de af med det som jeg forlanger, og det uanset om de mener det ene eller det andet, for domænerne er i brug.

Men der skal da heldigvis være plads til alles meninger, der er mere dit korstog der virker lidt omfangsrigt synes jeg :-)

Jeg ved ej om du køber bare ind for videre sælge til høj pris så er det selvfølgeligt ikke lovligt , vidste du køber nogle domæner med videre salg for øjet , synes jeg det er forkert og især fordi det er ulovligt .

Jeg Tror ikke jeg er den eneste der synes , det er  forkert at  man opkøber domæner og videre sælge dem igen , med kun et formål at tjene penge på domænet

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)