Jeg skrev en pm. Angående denne tråd , jeg skrev til af venlig hed da jeg mente det var forkert at skrive man , opkøber domæner med videre salg også for øjet
Jeg har ej skrevet hvad han skrev til mig Jeg vil ikke forstyrre tråden da han bad mig om oprette en tråd derfor opretter jeg denne tråd da jeg mener ikke det er lovligt at købe domæner og efterfølgende sælge dem med igen især vidste det medføre en fortjeneste , med hvorfor skulle man ellers opkøbe flere domæner udover vidste det er til en ven.? Jeg er selv meget træt af at se mange domæner optaget og folk sætter til dem til salg,, og regner med en lille fortjeneste eller stor fortjeneste. , det er da ikke lovligt vel ? Er det lovligt direkte at skrive dette domæne er til salg vidste det er lige er købt , altså et nyt domæne købt efter 2005 Juli ? Hvad jeg ønsker at man , bliver fri for dem der opkøber enkelte eller flere domæner , med salg for , øjet , jeg hader domæner hajer små som store. vil meget gerne kunne købe mit domæne til 45 kr. max også i fremtiden https://www.dk-hostmaster.dk/fileadmin/filer/pdf/generelle_vilkaar/generelle_vilkaar_DK04.pdf
7.4 Forbud mod warehousing Registranten må ikke reservere, registrere og opretholde registreringer af domænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje, jf. lov om internet-domænenavne § 12, stk. 2. For domænenavne, der var registreret på tidspunktet for lovens ikrafttræden den 1. juli 2005, træder forbudet først i kraft fra den 1. juli 2010, jf. lovens § 27 stk. 3. |
Mikael christiansen:Registranten må ikke reservere, registrere og opretholde registreringer af domænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje,
Hej Mikael,
Jeg har lige fremhævet det væsentligste ord i den stump vilkår, du citerede. Det er kun, hvis man registrerer domæner alene med det formål at sælge dem, at man bryder reglerne. Dvs. enhver smart domænehaj kan smække minimalt indhold på siden og omgås reglerne.
Jeg vil tro, at reglerne kun kan bruges mod dem, der køber domæner og straks sætter dem til salg - eller køber stakkevis af domæner og sætter dem til salg på et tidspunkt uden at der har været indhold på dem.