Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Studerende med virksomhed - Rengøring af folks hjem?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg kom ud i økonomiske vanskeligheder her for nogle måneder siden, og manglede arbejde, og som de fleste ved var det svært at finde noget, hvilket det stadig er.

Men så tilbød mine søde forældre mig at gøre rent hjemme hos dem, for at tjene en skilling der.

Og så slog det mig, hva med at starte et firma som gør et par huse rene om ugen?

Eller hver 14 dag (alt efter hvad folk vil have og vil betale)?

Hvad synes i? Lyder det som noget holdbart?

Jeg læser til ingeniør på DTU, og har derfor fri ved 12 tiden næsten alle dage, og det giver mig jo en fordel, idet jeg kan gøre rent til fx kl 4 hvor folk kommer hjem?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 21:04

hvis prisen er rigtig tror jeg fortsat der er interesse, selvom pengene sikkert ikke sidder lige så løst til "luxus" , som for et par år siden.

Samtidig er det også et tillids spørgsmål, om hvem man lukker ind i huset når man ikke selv er hjemme. Så vil sikkert tage lidt tid at bygge en kundekreds op.

Mener der var en tråd tidligere om et rengøringsfirma, som klagede lidt over manglende opgaver, og de nævnte en timepris omkring 130 - hvis jeg husker rigtigt.

Så som "amatør" rengøringsassistent må du vel ligge under dem.

Mvh

Jesper

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Skrevet kl. 21:10

Ja det er nok rigtigt nok..

Altså man kunne evt starte med sine forældres venner, nu er jeg en ærlig dreng, har papirene iorden osv, men det er rigtigt at det kræver at folk stoler på een!

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 21:25

Det lyder som en rigtig god ide, og det gælder bare om at komme igang, jeg tror der er rigtig mange, som stadig vil betale sig fra at få gjort rent.

Jesper Laugesen:
Mener der var en tråd tidligere om et rengøringsfirma, som klagede lidt over manglende opgaver, og de nævnte en timepris omkring 130 - hvis jeg husker rigtigt.

Men 130,- i timen er langt fra nok: 130*20/100= 104,- er der tilbage efter moms, også skal der betales skat, lad os sige ca. 40% så er du nede på en time løn der hedder omkring 63,-

Jeg vil sige 300,- for 1½ times rengøring, ellers er det sku ikke værd at gøre, efter min menning :)

God aften, til jer alle!

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Skrevet kl. 21:29

jamen det var også noget i den stil jeg havde tænkt mig, støvsugning af hele huset, samt rengøring af toiletter (ja jeg er sgu ikke sart, så længe man har handsker på så kan man sgu tørre alting op)

og så kunne man sætte en pris fra 200-400 alt efter hvad folk ønsker.

Det kommer også an på husets størrelse osv.

Og så kunne man tilbyde billigere løsninger for folk som selv køber ajax, wc rens, og som har støvsuger osv :)

Fra København
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 22:20

Du kunne eventuelt også tilbyde det til dine medstuderende, som nok har mindre forbehold da de ser dig til daglig, og nå først de siger god for dig, så har du muligvis også adgang til forældrene for nogle af dem til din kunde kreds.

Og i øvrig også de ansatte på DTU.

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Skrevet kl. 23:05

Det er skam rigtigt...

Altså det fede er netop at jeg som studerende kan konkurrere godt med prisen. Dog har jeg begrænset kørelængde...

Hvordan forholder det sig med skat, og biler?

Kan firmaet lave en bil som også må bruges privat, eller hvordan?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:17

Det er en god idé. Vi har en ung mand i familien, som gør nogenlunde det samme. Til 180 kr. i timen (medbringer ikke selv rengøringsartikler).

Hvis du bruger din private bil til erhvervsmæssig kørsel, kan du hæve kørselsgodtgørelse efter statens satser. Med 3,56 kr. pr. km for de først 20.000 km.

Så længe din omsætning holder sig under 50.000 kr. i 12 på hinanden følgende måneder, behøver du ikke at blive momsregisteret, og det er en klar fordel, hvis dine kunder er privatpersoner, som jo ikke kan få momsen refunderet nogen steder.

Du er velkommen til et gratis informationsmøde, hvor vi netop taler om den slags ting og giver nogle tips til, hvordan regnskabet skal opbygges.

Regnskabsskolens informationsmøder.

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Skrevet kl. 23:19

Super, det kan være jeg vender tilbage, skal lige snakke med mine forældre, de har begge et firma, så de ved også lidt :)

Men mange tak for hjælpen :)

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 12:39

Jeg tror helt ærligt at du får svært ved det. De familier der oftest har et rengøringsbehov er familier med børn. Lige præcis den målgruppe lukker altså ikke hvem som helst ind til at gøre rent.

Vi har selv rengøringshjælp. Men jeg kunne aldrig drømme om at lade en ung mand gøre rent i mit hjem. Og hvorfor ikke? Jeg har selv været ung mand en gang og jeg kan godt huske hvordan jeg gjorde rent dengang.

Ydermere er det prisen. 200 er cirka 60-110 for højt..

Kør med aviser eller skovl sne... Det tror jeg er bedre.

Mvh

Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)