Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontaktet af firma der vil hjælpe med Adwords. Har lidt spørgsmål.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 10. Aug 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Er blevet kontaktet af et firma, der vil hjælpe os med annoncering på Google.

Vi har talt frem og tilbage, men nu har jeg lige et par spørgsmål, før jeg godkender noget.

1) Er 1200 klik a 3.50 kr. + moms (4200+) en ok pris på Adwords på Google.no?

Det er for en prøveperiode, og vi binder os umiddelbart ikke til mere bagefter.

Hvordan fungerer betalingen til Google, når man arbejder med sådan et firma. Normalt betaler man jo selv, men nu er der jo en fast pris - afregner de så med Google og i såfald hvordan?

2) Vi har en konveteringsfrekvens på 6.7 i snit fra 1/1-1/12-09. Ved godt det er helt vildt og medarbejderen troede ikke på mig, før han fik et screendump, men det er nu engang fakta. Vi har nogle produkter, som de norske kunder ikke kan købe deroppe til rimelige penge, så derfor kommer 65 % af vores kunder deroppe fra. Der er tale om børnetøj.

Vi har altså bare brug for at få flere kunder forbi vores shop, men er Google,no så det bedste sted at annoncere?

Umiddelbart tænker jeg ja, da vi så rammer målgruppen, men måske I andre har bedre forslag, når vi taler Norge.

Vores nuværende kundekreds som øges stødt kommer af mund til mund metoden.1 tilfreds norsk kunde spredte rygtet, og vi har derfor INTET kostet på de norske kunder. Succeshistorie - I know.

Det er derfor helt nyt for os med annoncering i Norge (annoncerer heller ikke på Google.dk men ligger højt) og er lidt på bar bund men tør samtidig ikke stole på en mand, der skal sælge mig noget  :)

Mvh. Tanja

Fra Herning
Tilmeldt 10. Sep 09
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 20:37

Hej Ladycat

Jeg har samme problemstilling, men har i stedet for kontaktet en i mit netværk, som så efterfølgende har tilbudt at lave det. Det er Lars Bachmann, som også er særdeles aktiv herinde. Prøv at fange ham - jeg er blevet anbefalet ham som værende seriøs og han har hjulpet mig med lidt småting, som helt sikkert var i orden og som i sidste ende betød en del.

Reelt er problemet vel, at prisen afhænger af, hvilke ord der er tale om

Jeg har simpelthen ikke tiltro til, at alle de som ringer og præsenterer sig som mere eller mindre verdensmestre i diverse online markedsføringsformer også er det. Selvfølgelig er der sikkert nogle der rammer plet.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 24. Dec 07
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 20:59

Jeg ville prøve at google firmaet.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:06

Hej Tanja,

Du skal passe på med aftaler med fast klikpris. Din Adwords-leverandør får et incitament til at hente nogle besøgende på nogle billige, men ikke alt for relevante ord. Det vil de nemlig tjene flest penge på.

Selvfølgelig er det ikke verdens største beløb, der er tale om - og med en kort prøveperiode, er de afhængige af at kunne præstere et eller andet, hvis du skal forlænge. Men det forkerte incitament er der stadigvæk.

Helt generelt lyder det rigtigt fint at prøve Adwords-annoncering på google.no for at tiltrække flere norske kunder.

Tilmeldt 10. Aug 09
Skrevet kl. 21:06

Jamen firmaet er jeg som sådan ikke nervøs for. Det er et stort firma som også er omtalt positivt herinde - tror dog ikke de befinder sig herinde.

Jeg har bare INGEN idé om prisen er ok.

Vi umiddelbart gerne arbejde sammen med dem, da medarbejderne virker kompetent, venlig og i den grad hjælpsom.

Mvh. Tanja

Fra Esbjerg
Tilmeldt 24. Dec 07
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 21:10

Ladycat:

Jamen firmaet er jeg som sådan ikke nervøs for. Det er et stort firma som også er omtalt positivt herinde - tror dog ikke de befinder sig herinde.

Jeg har bare INGEN idé om prisen er ok.

Vi umiddelbart gerne arbejde sammen med dem, da medarbejderne virker kompetent, venlig og i den grad hjælpsom.

Mvh. Tanja

OkYes

Tilmeldt 10. Aug 09
Skrevet kl. 21:14

Frank Hellerup Madsen:

Hej Tanja,

Du skal passe på med aftaler med fast klikpris. Din Adwords-leverandør får et incitament til at hente nogle besøgende på nogle billige, men ikke alt for relevante ord. Det vil de nemlig tjene flest penge på.

Selvfølgelig er det ikke verdens største beløb, der er tale om - og med en kort prøveperiode, er de afhængige af at kunne præstere et eller andet, hvis du skal forlænge. Men det forkerte incitament er der stadigvæk.

Helt generelt lyder det rigtigt fint at prøve Adwords-annoncering på google.no for at tiltrække flere norske kunder.

Kan godt se, hvor du vil hen, men er det ikke lige meget, når det vigtigste er konveteringsfrekvensen? Det vigtigste er jo ikke at få besøg men at få besøg, der køber, og så er det jo ligemeget, hvilke søgeord de kommer på. Og frekvensen kan jo aflæses i analytics - det kan de jo ikke snyde sig fra :)Håber du er med?

Mvh. Tanja

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 21:22

Hej Tanja

Jeg vil anbefale, at du læser artiklen under AdWords videoen her.

Den sætter tingene i perspektiv.

Venlig hilsen,

Christian

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 21:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ladycat:

Frank Hellerup Madsen:

Hej Tanja,

Kan godt se, hvor du vil hen, men er det ikke lige meget, når det vigtigste er konveteringsfrekvensen? Det vigtigste er jo ikke at få besøg men at få besøg, der køber, og så er det jo ligemeget, hvilke søgeord de kommer på. Og frekvensen kan jo aflæses i analytics - det kan de jo ikke snyde sig fra :)Håber du er med?

Mvh. Tanja

Hej Tanja,

Jeg tror, at Frank er med :). Det han mener er, at de søgeord, der faktisk konverterer ikke nødvendigvis er de billigste. Lad mig komme med et eksempel:

Vi har to søgeord, som begge har en position på 8 og en klikpris på 1 kr. Du betaler i dette tilfælde 3 kr. per klik til bureauet. Søgeord X konverterer 10 % af gangene, hvorimod søgeord Y konverterer 1 % af gangene. Her vil det være naturligt at sætte klikprisen op på søgeord X for at få flere klik og derfra flere salg

Hvis du afregner per klik, så vil der dog ligge en barriere for hvor højt de fleste bureauer vil gå op i klikpris - Også selvom det er et søgeord, der konverterer rigtig godt for lige netop dig. 

Mht. til at spore konverteringsfrekvensen i Analytics, så skal du være opmærksom på, at med mindre de linktagger eller linker Jeres Analytics konto med den konto de opretter for Jer i AdWords, så vil du ikke kunne måle konverteringsfrekvensen direkte i Analytics. 

Du kan dog måle den i AdWords interfacet / rapporterne, men det er bare så du er opmærksom på det. 

Klikløsninger fungerer rigtig godt for nogle og mindre godt for andre. Jeg er meget "farvet" omkring emnet, så min personlige mening holder jeg udefra. 

Mvh.
Andreas Lolk 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg siger bare tak til Andreas for at have sparet mig for at skulle skrive et uddybende svar. Smile

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)