Hej alle :) Puha, så har jeg vist fast besluttet mig for at drive egen enkeltmands virksomhed via en webshop. (må Gud og kunder være med mig)..... Men hvad er rækkefølgen i oprettelsen? Altså, jeg skal jo have CVR nummer, Virksomheds bankkonto som skal være en nemkonto, webshop med dankort, produkter, bogholder, småting i form af inventar til virksomheden. Som jeg forstår det, ligeså snart jeg ansøger om CVR nummer, så skal jeg lave moms indberetning til skat hver 3'ede måned? Og så kan jeg jo ligeså godt gå i gang når jeg har CVR nummeret. Ville dette være rækkefølgen?: 1. CVR registering 2. Bankkonto til virksomheden 3. Oprettelse/design af webshop 4. Bestilling af dankort betaling hos PBS 5. Køb af småinventar til brug i virksomheden (fx. labelprinter til brug til forsendelser) 6. Køb/import af produkter 7. Starte samarbejde med en god bogholder (så jeg slipper for alt det med indberetning osv.) Er der ellers noget? Og er det den rigtige rækkefølge? Jeg har også hørt noget med at jeg skal ændre min
forskudsopgørelse? Hvordan det? Andre ting som skal gøre det mere besværligt
for mig at starte?
På forhånd mange tak for alt Jeres hjælp (sætter kæmpe stor pris på det)
|
Det lyder som en meget fornuftig fremgangsmåde.
Du kan ændre din forskudsopgørelse på Skat.dk med din tastselv kode. Her går du bare ind og siger, hvor meget du regner med at komme til at tjene i din virksomhed og så beregner skat, hvor meget dine b-skatte rater skal være på og de sender 10 girokort til dig.
Hvis du hellere vil vente med at betale din b-skat til sidst på året 2010, kan du vente med at ændre din forskudsopgørelse og du slipper for at betale a.c skat - bare husk at spar op til skatte betalingen :O)