Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Porto / ekspeditionsgebyr / returvarer

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 17. May 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg sælger varer ekstra billigt, har det været svært for mig at vælge mellem enten porto eller et ekspeditionsgebyr på salgsfakturen.

Alle mine bestillinger bliver sendt som pakke til 60kr., da de fleste alligevel ville koste 49kr som maxibrev.

---Ved porto valget mister jeg 60kr. ved returvarer, hvilket er rigtig meget når min fortjeneste er så lidt med en stor del af varerne. (Heldigvis er der ikke så mange returvarer)

---Ved et ekspeditionsgebyr så føler jeg ikke det gør så ondt at modtage returvarer, da en del af mit tab bliver erstattet.

Vil faktisk helst holde mig til porto, da den er momsfri, samt bedre kundeservice.

Her til har jeg et spørgsmål, hvad hvis der er en kunde som virkelig udnytter dette og laver en kæmpe ordre, som jeg derefter sender på større bekostning, for at den bare bliver returneret.

Er der en måde man kan sikre sig, at sådan en kunde ikke "slipper godt" fra det???

Har været inde og kigge på mange andre forskellige shops og deres returregler og faldt over denne.

De har et fragt beløb på 59kr på alle ordre. Under deres returregler står dette:

Fortrydelsesret ved forbrugerkøb. Skulle du fortryde dit køb, kan alle varer, returneres inden 14 dage efter modtagelse. Varen skal dog tilbageleveres i væsentlig samme stand og mængde som ved modtagelse og den originale emballage skal desuden returneres i en stand, der gør et videresalg af varen muligt, idet der på emballagen kan være anvist oplysninger om produktets anvendelse såvel som mål/værdier som er nødvendig info. for vore kunder. Returnering i forbindelse med fortrydelse kan kun ske til vores postordreaddresse: Anonym, og altså ikke hos én af vore forhandlere. Bemærk, vi forbeholder os ret til at kræve et ekspeditionsgebyr ved modtagelse af returvarer, der dækker vore omkostninger i forbindelse med kreditering samt check af varen for fejl og mangler. Dette er samtidig din sikkerhed for at du ikke modtager en anden kundes brugte/defekte varer. Returgebyret er 10% af varens pris, dog min. kr. 29,- inkl. moms.

Er dette egentligt lovligt?

Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

det tror jeg ikke det er.

retuner kunden hele ordren, skal du retuner hele beløbet, og dermed har du fået en negativ gevinst ud af det = en udgift

 100 T det er lige os - Alt i transport af maskiner

Udlejning af hoppeborge, sluchice-, softice, popocornsmaskiner

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig I at det ikke er helt lovligt. Tror du får PBS på nakken for dette.

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Når en kunde returnerer hele sin bestilling, skal du refundere HELE beløbet til kunden. Det gælder porto, ekspeditionsgebyr, betalingsgebyrer og hvad man ellers kan finde på af gebyrer. Gør du ikke det, risikerer du at få en sag på halsen - og det er sikkert dyrere i sidste ende.

Udover dette - så giver jeg dig ret i at reglerne er dybt urimelige. Desværre er der ikke så meget at gøre ved det - og ingen måder at undgå det på...

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

englebasse:

[...]

Alle mine bestillinger bliver sendt som pakke til 60kr., da de fleste alligevel ville koste 49kr som maxibrev.

[...]

Her skal du lige huske at hvis du ikke bonner kunden de nøjagtige portoudgifter således at der er tale om et portoudlæg, så skal forsendelsesudgifterne momses!

- og ellers er jeg enig med Lagerhotel og Helle. De betingelser for fortrydelsesret du omtaler ovenfor er ikke lovlige - hvis kunden fortryder HELE købet, skal denne stilles som om købet ikke var foretaget -> hele ordrebeløbet skal returneres.

Mit råd er at du indkalkulerer risikoen for retursager i dine priser.

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

ThomasVJ:
Her skal du lige huske at hvis du ikke bonner kunden de nøjagtige portoudgifter således at der er tale om et portoudlæg, så skal forsendelsesudgifterne momses!

Fragten man tager fra kunden skal vel blot være det samme eller mindre end det man betaler for omdelingen, ikke?

Tilmeldt 17. May 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar.

Synes bare der burde være en måde, hvor man kan sikre sig at der ikke er nogen som laver kæmpe bestillinger for så bare at retunere varerne.

Var nemlig så glad da jeg modtog en ordre på 20 stk af den samme varer, men fik så senere bare pakken retur med alle varerne urørte uden grund eller noget, og måtte selvfølgelig returnere alle pengene til køber, selvom jeg havde fået bestilt så mange varer hjem af den samme, samt betalt det ekstra for at få det frem til kunden.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, det er da irriterende. Vores returprocent er 7% og det tror jeg faktisk er i den lave ende indenfor vores område.

En ide jeg kom på forleden, var at tilbyde kunden en ekstrem billig vare inden de går til betaling. En vare som koster 5-10 kr. og som alle kan bruge. Hvis kunderne køber denne, så tænker de nok ikke over også at returnere den, når de har fået den så billigt - og du bliver fri for at refundere porto og gebyrer.

Jeg tror ikke engang at kunderne er klar over, at de rent faktisk har krav på at få portoen retur.

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

ThomasVJ:
Her skal du lige huske at hvis du ikke bonner kunden de nøjagtige portoudgifter således at der er tale om et portoudlæg, så skal forsendelsesudgifterne momses!

Fragten man tager fra kunden skal vel blot være det samme eller mindre end det man betaler for omdelingen, ikke?

Hvis du ikke bonner kunden det nøjagtige portoudlæg, er det ikke et portoudlæg og skal i så fald momses.

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

ThomasVJ:
Hvis du ikke bonner kunden det nøjagtige portoudlæg, er det ikke et portoudlæg og skal i så fald momses.

Hmmm.... tror altså at langt de fleste shops har en fast forsendelsespris - og det er derfor umuligt at ramme den rigtige pris. Ofte sætter man jo faktisk penge til på fragten.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)