Da jeg sælger varer ekstra billigt, har det været svært for mig at vælge mellem enten porto eller et ekspeditionsgebyr på salgsfakturen. Alle mine bestillinger bliver sendt som pakke til 60kr., da de fleste alligevel ville koste 49kr som maxibrev. ---Ved porto valget mister jeg 60kr. ved returvarer, hvilket er rigtig meget når min fortjeneste er så lidt med en stor del af varerne. (Heldigvis er der ikke så mange returvarer) ---Ved et ekspeditionsgebyr så føler jeg ikke det gør så ondt at modtage returvarer, da en del af mit tab bliver erstattet. Vil faktisk helst holde mig til porto, da den er momsfri, samt bedre kundeservice. Her til har jeg et spørgsmål, hvad hvis der er en kunde som virkelig udnytter dette og laver en kæmpe ordre, som jeg derefter sender på større bekostning, for at den bare bliver returneret. Er der en måde man kan sikre sig, at sådan en kunde ikke "slipper godt" fra det??? Har været inde og kigge på mange andre forskellige shops og deres returregler og faldt over denne. De har et fragt beløb på 59kr på alle ordre. Under deres returregler står dette: Fortrydelsesret ved forbrugerkøb. Skulle du fortryde dit køb, kan alle varer, returneres inden 14 dage efter modtagelse. Varen skal dog tilbageleveres i væsentlig samme stand og mængde som ved modtagelse og den originale emballage skal desuden returneres i en stand, der gør et videresalg af varen muligt, idet der på emballagen kan være anvist oplysninger om produktets anvendelse såvel som mål/værdier som er nødvendig info. for vore kunder. Returnering i forbindelse med fortrydelse kan kun ske til vores postordreaddresse: Anonym, og altså ikke hos én af vore forhandlere. Bemærk, vi forbeholder os ret til at kræve et ekspeditionsgebyr ved modtagelse af returvarer, der dækker vore omkostninger i forbindelse med kreditering samt check af varen for fejl og mangler. Dette er samtidig din sikkerhed for at du ikke modtager en anden kundes brugte/defekte varer. Returgebyret er 10% af varens pris, dog min. kr. 29,- inkl. moms. Er dette egentligt lovligt? |
det tror jeg ikke det er.
retuner kunden hele ordren, skal du retuner hele beløbet, og dermed har du fået en negativ gevinst ud af det = en udgift