Jeg har nogle forskellige mindre og størrer projekter som jeg med tiden gerne vil arbejde på, og realisere, og dertil skal jeg bruge en håndfuld .com domæner.. Nogle af dem bliver i hvert fald aktuelle i løbet af det kommende år, så vil gerne sikre mig domænerne nu.
Men hvor er det bedst/billigst at købe .com og .net domæner?
Pt har jeg et almindeligt linux webhotel hos Surftown, men synes det bliver en smule pebret at give 200,- prdomæne.. Hvis jeg fx skal bruge 5.. Nogle af dem vil sikkert blive brugt på mit eksisterende webhotel, men indtil videre vil jeg bare sikre mig rettighederne over domæne navnene.
Tak for tippet, det er da betyleligt billigere end Surftown, så klart værd at overveje! Og deres hostingpriser ser også rimelige ud når/hvis det bliver aktuelt..
Jeg kan også varmt anbefale www.one.com Jeg synes, at de har god service, og så koster det kun ca. 10 kr. om måneden for den lille pakke - og den lille pakke er mere en tilstrækkelig stor for langt de fleste site. Fordelen er, at de også har rigtig fin service: du kan kontakte dem online 24/7 og også skrive en mail til dem, som de svarer på inden for et døgn.
Jeg ville vælge Unoeuro der koster de kun 89,- incl. DNS styring i 1 år.
Så kan du også lave 301 redirect på dem indtil de skal benyttes, og få lidt glæde af dem indtil da, også senere upgrade dem med wehosting for kun 1 euro om måneden...:)
Du kan også tilknytte flere domæner til samme webhotel uden beregning hvis dette ønskes.
Jeg kan også varmt anbefale www.one.com Jeg synes, at de har god service, og så koster det kun ca. 10 kr. om måneden for den lille pakke - og den lille pakke er mere en tilstrækkelig stor for langt de fleste site. Fordelen er, at de også har rigtig fin service: du kan kontakte dem online 24/7 og også skrive en mail til dem, som de svarer på inden for et døgn.
Mvh.
Hvor får har Kasper fået to stjerner for dette indlæg? - Det kan godt være der ikke lige bliver forslået en desideret pris, men anbefalninger er vel fin nok, og da ikke til -karma?
Anyways, tak for forslaget Kasper, prisen er egentlig fair nok, men kræver de ikke samtidig oprettelse af webhotel?
@ Anoop - Thanks for your suggestion, I'll check that out!
@ Koludabyg - Det lyder faktisk som en rigtig god mulighed - kan bestemt bruge redirect inden det bliver aktuelt med hosting mv., og gode priser de har sig..
Huha, der er meget at vælge imellem i domænejunglen
Jeg formoder ikke de .com domæner du vil have, skal være målrettet mod danskere. Mit råd er hertil at du skal købe dit host hos et land som er engelsk-sproget af hensyn til SEO :)