Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler omkring salg fra butik

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Miriam Frank:
for derefter at erfare, at denne regel eksistere

Næringslovens § 10, 2 regulerer varigt salgssted.....

For at et udsalgssted er varigt kræves efter Erhvervs- og Selskabsstyrelsens praksis, at stedet holder åbent i en sammenhængende periode på
minimum 4 måneder (mindst én gang om ugen på det samme tidspunkt).

Henrik

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 11:14

Henrik Krogh:

Miriam Frank:
for derefter at erfare, at denne regel eksistere

Næringslovens § 10, 2 regulerer varigt salgssted.....

Henrik

Øhh.... ja Big Smile

Var lige ved at svare, men du ER bare hurtig Wink

Kan lige tilføje at man tillader torvesalg 2-300 m fra ens butik, men altså ikke i andre lejede lokaler end de varige.

/Miriam

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 12:12

Man har vel også lov til efter en måned eller to, at vurdere at der ikke er kunder nok til butikken, og derfor må lukke igen. Eller man kan jo blive syg eller på anden måde ændre den prioritering som man først havde. Det er vel tilladt at skifte mening Wink

Nå blot lidt tanker - Miriam - selvfølgelig har du ret, når du kan henføre til div. personer etc. Så det anfægter jeg på ingen måde. Men det er da tåbeligt, at der skal være love om hvor kort tid man må have en fysiskbutik. Tænk på weekend lagersalg, julestue osv.? Er de så alle ulovlige?

Nå - uanset hvad - jeg støtter dig LauraWink

Birger

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 20:59

Lagersalg123:
Regnskabsmæssigt kører du bare omsætningen ind over din webbutik. Du kan nøjes med at udlevere dags dato kvitteringer til kunderne eller anden form for kvittering som er fortløbende nummereret

Så vidt jeg ved, er det et krav med et kasseapparat, hvis det er teknisk muligt.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Skrevet kl. 21:22

Kontant:

Lagersalg123:
Regnskabsmæssigt kører du bare omsætningen ind over din webbutik. Du kan nøjes med at udlevere dags dato kvitteringer til kunderne eller anden form for kvittering som er fortløbende nummereret

Så vidt jeg ved, er det et krav med et kasseapparat, hvis det er teknisk muligt.

Jeg har i hvert fald fået grønt lys til "blot" at bruge en blok kaldet "kassebilag", hvor kunden får forsiden og jeg beholder kopiet. De er fortløbende nummereret, og mine firma oplysninger fremgår af kundens original. (adresse, cvr. nummer etc.)

Men om der kan være forskel på hvilken branche vi taler om, skal jeg selvfølgelig lade være usagt.

Birger

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 21:31

BMøllerC:

Jeg har i hvert fald fået grønt lys til "blot" at bruge en blok kaldet "kassebilag", hvor kunden får forsiden og jeg beholder kopiet. De er fortløbende nummereret, og mine firma oplysninger fremgår af kundens original. (adresse, cvr. nummer etc.)

Men om der kan være forskel på hvilken branche vi taler om, skal jeg selvfølgelig lade være usagt.

Det er ok at brug denne metode når man overvejende sælger til private!  Her gælder reglerne om forenklede faktura.Yes

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  Mustus Skrevet kl. 10:04

Henrik Krogh:

BMøllerC:

Det er ok at brug denne metode når man overvejende sælger til private!  Her gælder reglerne om forenklede faktura.Yes

Tja.... Der bliver måske set igennem fingrene med det nogen steder. Men som udgangspunkt og ifølge de justerede regler fra 2004 skal man, når man har et fast forretningssted, have et kasseapparat.

Reglen om forenklede faktura gælder for håndværkere, torvestande, kræmmere og andre, der ikke har mulighed for at have et kasseapparat tilsluttet.

/Miriam

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 10:24

Miriam Frank:
Reglen om forenklede faktura gælder for håndværkere, torvestande, kræmmere og andre, der ikke har mulighed for at have et kasseapparat tilsluttet

Du er helt galt på den

Det er ikke noget med at der bliver set mellem fingrene nogen steder. Du kan evt. læse vejledningen som SKAT udgav forud for ændringerne i 2004.

http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=53535

Henrik

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Skrevet kl. 10:47

Henrik Krogh:

Miriam Frank:
Reglen om forenklede faktura gælder for håndværkere, torvestande, kræmmere og andre, der ikke har mulighed for at have et kasseapparat tilsluttet

Du er helt galt på den

Det er ikke noget med at der bliver set mellem fingrene nogen steder. Du kan evt. læse vejledningen som SKAT udgav forud for ændringerne i 2004.

http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=53535

Henrik

Takker for dit link - det ser jo ud til, at det "grønne lys" som jeg har fået for at bruge en fortløbende kasseblok, er helt i overensstemmelse med de regler, som fremgår ef punktet "forenkelt faktura". Og altså ikke en sød ung skatte-kvinde som blot har set igennem fingre med reglerne pga. min charme Wink

Birger

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  Mustus Skrevet kl. 11:16

Ja, det kan jeg godt se Henrik. Selvfølgelig har du ret. Jeg burde snart ha` lært det Wink

Jeg talte med SKAT i sidste uge omkring forenklede fakturaer og fik den besked, jeg tidligere videregav. Når man søger på deres hjemmeside, ser det imidlertid ud til at det var et krav før 2004.

/Miriam

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)