Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er størrelse på visitkort?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Dec 08
Indlæg ialt: 34
Fra  ComputerArts.dk & MacGeni.dk Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Janus,

Jeg kan se det er et gammelt spørgsmål der mangler et svar... derfor kommer svaret her:

Standard størrelsen er oftest 85 x 54 mm.

Mvh
Mark Barner
www.ComputerArts.dk 

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 08
Indlæg ialt: 34
Fra  ComputerArts.dk & MacGeni.dk Skrevet kl. 22:23

Nå !! jeg kan se at det blot var min internetforbindelse der var langsom og ikke havde loadet hele siden! sorry

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 22:23

Mark:
Jeg kan se det er et gammelt spørgsmål der mangler et svar... derfor kommer svaret her:

Helt fint men tråden er 4 år gammel ? syntes du selv det er relavant?

/allan

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Men nu hvor der er sparket liv i den gamle tråd, så kommer jeg da gerne med et "lille" indlæg fra min side af:

Der er mange forskellige visitkort-formater. I bund og grund er det jo op til én selv (og mulighederne hos det trykkeri man benytter) hvilket format kortet kan have.

De meste traditionelle formater er 85 x 54  og  90 x 54 mm.
85 x 54 mm. er det som er mest benyttet i Europa imens 90 x 54 mm. er et amerikansk format.
I MediaMouse kører vi faktisk mest med 85 x 55 mm. Vi kalder det for det Scandinaviske format, da det primært er netop her i scandinavien jeg er stødt på det format.

Generelt vil jeg sige at 90 x 54 mm. er absolut maksimum man bør lave sit visitkort i. En del personer opbevarer visitkort i forskellige former for visitkort-mapper og lignende. Hvis kortet er for stort, så kan vedkommende måske ikke opbevarer det sammen med de øvrige visitkort - hvilket potentielt øger risikoen for at kortet bliver smidt ud i stedet for.

Der er også nogle andre grunde til specifikke formater. En del af de trykkerier som masseproducerer visitkort (f.eks. nogle af dem hvor man selv uploader eller designer sit layout on-line) kører med automatiseret udskæring af kortene. Og derfor er de låst til at køre med et fast format. Endvidere er det også meget lettere for trykkeriet med et fast format, når det er en pulje-kørsel hvor der sidder mange forskellige visitkort på det samme trykark. Hvis de ikke allesammen er i samme format, så kan det være ret besværligt at få skåret dem ud uden at det tager en evighed... jeg taler af ren og skær erfaring Wink.

/Jesper

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)