Efter at have læst utallige tråde herinde omkring webdesign og priser på hjemmesider, har jeg nu lavet et lynkursus i "bestilling af hjemmesider", som jeg har postet herunder. Videoen er lavet med baggrund fra mine egne erfaringer med kunder, samt inputs fra andre webdesignere.
Jeg håber med denne video at kunne hjælpe mange af jer "ikke tekniske" med hvad I selv aktivt kan gøre, for at få et godt hjemmesideprodukt.
Jeg beklager den dårlige lydkvalitet og min lidt rodede stemmeføring.
Et godt indlæg, det fortæller godt hvad en webdesigner skal betragtes som og hvad kunden skal gøre af overvejelser før valg af webmand, og før de kontakter webmanden.
Det bekræfter mig i hvert fald i at jeg må være på rette spor pt. Jeg har fundet frem til vedkommende der skal lave min fremtidige webshop, men da jeg netop ikke forventer at folk kan læse mine tanker (og jeg har nogle meget faste og bestemte idéer om hvad jeg vil have), sidder jeg derfor pt. selv og laver et design udkast ned til mindste pixel i Photoshop, samt bygger på en kravsspecifikation løbende.
I første omgang var jeg lidt nervøs for om det måske ville fornærme en webdesigner med denne fremgangsmåde (idet vedkommende kunne risikere at tolke det som om jeg ikke stolede på deres kreative evner), men synes indtil videre at det er en rigtig god fremgangsmåde. Det tager mig selvfølgelig lidt tid, men til gengæld vil det helt sikkert give mig ro i sjælen når siden skal laves og det vil også betyde at webdesigneren ikke skal sidde og prøve og gætte sig frem til hvad det er jeg ønsker, hvilket også må lette hans arbejde en del.
Så jeg kan så absolut anbefale de råd Rasmus kommer med i indlægget foroven.
Forresten så er videoen meget lav og lydkvaliteten dårlig. Det beklager jeg og jeg kan forsikre jer om, at en ny mikrofon står øverst på min ønskeseddel til jul
Fin video du har lavet! Det kan dels fungere som et generelt redskab for folk, der gerne vil have mere viden om processen ved et webdesign og så kan du bruge den til at sende den direkte til dine kunder for måske at gøre arbejdsprocessen lettere i forbindelse med webdesignet. Har du en samlet oversigt over hvilke videoer om hjemmesider, du har lavet?