Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Budget til adwords udløber hurtigt

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Rask Mølle
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 271
Fra  Team Annasminde Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et firma til at styre mine adwords, problemet er at mit budget udløber hver dag mellem 15 og 16 og derefter har jeg stort set ingen kunder eller salg.

Jeg har næsten lige fordoblet mit budget for at løse det problem, men får bare af vide at det skal højere op. Nu betaler vi en gennemsnits pris på 3 kr. pr klik

Har i nogle forslag til hvad jeg skal gøre??` Skal Jeg bare sætte budgettet op???

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:36
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Har din leverandør af AdWords ikke foreslået dig at styre visningen af dine annoncer således, at de vises på udvalgte tidspunkter på dagen i forhold til, hvornår de konverterer bedst? Ofte er det sådan, at der er tidspunkter på døgnet, hvor annoncerne genererer klik men ikke konverteringer, og der kan du jo passende undlade at vise dem og dermed skåne budgettet.

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 271
Fra  Team Annasminde Skrevet kl. 16:40

Nej, det har han ikke forslået, kun at vi skulle se tiden an og se om vi skulle sætte budgettet op. Den er altid udløbet det tidspunkt om eftermiddagen, så ved faktisk ikke om jeg ville få flere kunder om aftenen. Jeg tror faktisk selv, at mit produkt ville sælge bedst om aftenen!

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 18:17

Jesper Riel:

Nej, det har han ikke forslået, kun at vi skulle se tiden an og se om vi skulle sætte budgettet op. Den er altid udløbet det tidspunkt om eftermiddagen, så ved faktisk ikke om jeg ville få flere kunder om aftenen. Jeg tror faktisk selv, at mit produkt ville sælge bedst om aftenen!

Hej Jesper,

For at imødekomme, at dit budget bliver opbrugt tidligt på dagen eller bare opbrugt i det hele taget, er der flere ting du kan drøfte med din udbyder:

Lavere position / klikpris. En lavere klikpris vil gøre, at du betaler mindre per klik og derfor vil din annoncering vare til længere ud på dagen / aften end hidtil. Dette vil også give dig en lavere position i de sponsorerede link, men jeg regner ikke med, at I måler på hvilken placering, der giver flest penge i butikken for Jer?

Tidsstyring af annonceringen, som Thomas også nævner. Du kan dele din kampagner op i forskellige moduler fordelt i løbet af dagen. Du kan have én for formiddag, én for middag og én for aften. Du kan også have en på timebasis, men det er et større hurlumhej, som jeg personligt ikke anbefaler. 

Du kan også vælge at lade AdWords strække din annoncering ud i løbet af dagen, så dine annoncer kun kommer frem en gang i mellem fordelt over hele dagen. Umiddelbart vil jeg ikke anbefale dette heller - Så langt, som jeg kan komme til det, mener jeg ikke, at Google skal bestemme noget, som jeg selv har mulighed for at rette i. Det er trods alt stadig et automatisk system og nogle gange laver automatiske systemer bare ikke det rigtige valg. 

Sidenote til det Thomas skrev - Husk på, at klikkene sagtens kan komme i løbet af formiddagen, imens man sidder på arbejdet, men salget først kommer om aftenen. Hvis man derfor ikke måler tilstrækkeligt, skal man være påpasselig med at slukke for annoncering på udvalgte dage eller tidspunkter.  Det er dog klart en vinkel, der er vigtig at have på ens annoncering.

Mvh.
Andreas Lolk 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 18:27

Hej Jesper.

Med risiko for at træde en del Amino'er over tæerne vil jeg foreslå at du SELV styrer din kampagne.

Det kan da godt være at du synes det er indviklet, men i løbet af et par uger har du fundet ud af det meste.

Ved at styre det selv vil du formentlig halvere prisen pr. klik, så der er plads til prøve sig frem med forskellige søgeord og andre parametre.

PS: Hver gang jeg starter en kampagne op er GENNEMSNITSPRISEN for et klik ca. 1,50 kr. men efter én til to uger er det faldet til ca. 80 øre. Hvorfor véd jeg ikke, men det er jeg egentlig også ligeglad med Cool

Held og lykke med projektet.

Mvh.

Ditbrugtmarked

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 18:56

ditbrugtmarked:

Hej Jesper.

Med risiko for at træde en del Amino'er over tæerne vil jeg foreslå at du SELV styrer din kampagne.

Det kan da godt være at du synes det er indviklet, men i løbet af et par uger har du fundet ud af det meste.

Ved at styre det selv vil du formentlig halvere prisen pr. klik, så der er plads til prøve sig frem med forskellige søgeord og andre parametre.

PS: Hver gang jeg starter en kampagne op er GENNEMSNITSPRISEN for et klik ca. 1,50 kr. men efter én til to uger er det faldet til ca. 80 øre. Hvorfor véd jeg ikke, men det er jeg egentlig også ligeglad med Cool

Held og lykke med projektet.

Mvh.

Ditbrugtmarked

Så skal jeg nok fortælle dig hvorfor din klikpris falder Smile

Simpel forklaring: Lad os sige, at du laver en kampagne, som kører rigtig godt. Fra start af har den en "rank" på 5. Efterhånden, som Google finder ud af at din annonce faktisk ér relevant for brugerne og du har sat dine kampagner rigtig op, ja så vil du automatisk få en bedre placering / cpc, da det er en god forretning for Google. Det omvendte kan også ske og gør det i rigtig mange tilfælde. 

Du vil ikke have fundet ud af det meste i løbet af et par uger og ovenstående bekræfter dette. Der er mange aspekter i AdWords annoncering, men om man selv skal styre det eller andre skal gøre afhænger af mange forskellige parametre:

• Nogle er bare ikke gearede til at sidde og rode med det. 
  • Andre har ikke viden nok.
  • Andre har ikke tiden eller lysten til at rode med det.  
  • Nogle vil gerne have et ekstra sæt øjne på opgaven / nogle at sparre med.

Jeg kan da også sagtens finde ud af at skifte bremser på en bil. Jeg kan dog forsikre dig om, at det kommer til at blive gjort meget langsommere og ikke lige så godt, som hvis jeg fik en automekaniker til det Smile

Mvh.
Andreas..  

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 20:13

ditbrugtmarked:

Hej Jesper.

Ditbrugtmarked

Hej Ditbrugtmarked.

Du træder ikke nogen over tæerne; men at påstå at en nybegynder har fundet ud af det meste efter et par uger - den holder ikke.

"Du ved ikke, hvad du ikke ved før du ved det"

En bruger har sendt mig denne mail efter at have besøgt een af vores hjemmesider:

... men når jeg begiver mig ud på Internettet på jagt efter oplysninger, befinder jeg mig i et fuldstændig abstrakt univers.

Da jeg blev bedt om, at finde frem til en måde at forbedre min arbejdsplads hjemmeside på, gik det for alvor op for mig, at her er et usynligt univers med sit eget sprog og egne begreber.

Jo mere jeg prøvede at forstå, hvordan en hjemmeside virker, når den vel at mærke virker godt, jo mere tydelig blev min mangel på viden.

Det føles nærmest som at forsøge at  se ind i et enormt mørkt rum. Man kender ikke rummets størrelse, og ved ikke hvordan det er indrettet, men man er nødt til at begive sig ind i det for at finde kontakten.....

Mette

Vi har været i gang med AdWords siden 2002 - Jeg har personligt læst over 2.000 tætskrevne A4 sider med dokumentation og tips og kører kampagner for en lang række virksomheder.

Selv jeg lærer lige så meget nyt på en gennemsnitsmåned i dag som jeg gjorde for flere år siden med AdWords.

Læringskurven stopper ikke.

Hvis man kæmper med problemer med at få pengene til at slå til, så er der lang vej i denne læringskurve.

For øvrigt har jeg i denne AdWords video den samme forklaring som tidligere har været nævnt.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 13:56

Hej Jesper

Som drengene også beskriver ovenover, kan det være meget vigtigt du tidsstyre dine Google Adwords annoncer. Hvis du gerne vil se hvornår på dagen dine kunder førhen har købt, kan du finde det i Google Analytics. Under Tilpasset Rapportering ude til venstre kan du administrere dine rapporter.

Følg nedenstående:

1. Indstil først tidsintervallet i øverste højre hjørne gerne så lang tid så muligt
2. Tryk på + Opret ny brugerdefineret rapport
3. Under Målparametre trykker du på E-handel og trækker Transaktioner over i det blå felt
4. Under Dimensioner trykker du på Besøgende og trækker Tidspunkt på dagen over i det grønne felt
5. Tryk opret rapport

Hermed kan du finde ud af, hvornår på dagen du skal markedsfører dig - ved at se på hvornår kunderne er mest købelystige. Dvs. intervallet måske skal være fra kl. 12.00 – 23.00 hvor du bruger hele dit budget.

Lige et lille sidespring, men det vigtigt du vælger de rigtige tidspunkter hvis du vil tidstyre dine kampagner. Langt de fleste gange, kan det svare sig!

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:53

Andreas Lolk:
Sidenote til det Thomas skrev - Husk på, at klikkene sagtens kan komme i løbet af formiddagen, imens man sidder på arbejdet, men salget først kommer om aftenen. Hvis man derfor ikke måler tilstrækkeligt, skal man være påpasselig med at slukke for annoncering på udvalgte dage eller tidspunkter.  Det er dog klart en vinkel, der er vigtig at have på ens annoncering.

Klart - men jeg håber virkelig ikke, at der er virksomheder, der tager sig betalt for at styre Adwords uden at have styr på trackingen. Men ved nærmere eftertanke - det er der såmænd nok Sad

Er der styr på tracking, er det en relativt enkel sag at finde ud af, hvornår på dagen et Adwords klik genererer salg - og kombineres det med lidt Analytics og loyalitetsdata, er det bestemt muligt at styre tidsmæssigt over dagen uden at miste salg.

P.S.: Er det mig, der ikke forstår det her system med karma og stjerner? Hvordan kan mit forrige svar her i tråden med et konstruktivt forslag, ingen fornærmende udtalelser etc. score minuspoint?

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 23:05

Thomas Rosenstand:
P.S.: Er det mig, der ikke forstår det her system med karma og stjerner? Hvordan kan mit forrige svar her i tråden med et konstruktivt forslag, ingen fornærmende udtalelser etc. score minuspoint? 

Hej Thomas,

Nej, det behøver ikke være dig, der har misforstået.
Det er jo det sårbare ved dette system, når man kan sidde og nedgøre andres indlæg anonymt.

Det kan selvfølgelig også være en, som troede at en stjerne var en lille erkendelighed.

Men det tror jeg godt du ved Wink

Jeg har givet dig 5 stjerner, men effekten af dem er nok begrænset, da jeg tidligere har rated en positivt i dag. Big Smile

Anyway.. StarStarStarStarStar herfra.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)