Nej, det har han ikke forslået, kun at vi skulle se tiden an og se
om vi skulle sætte budgettet op. Den er altid udløbet det tidspunkt om
eftermiddagen, så ved faktisk ikke om jeg ville få flere kunder om aftenen. Jeg
tror faktisk selv, at mit produkt ville sælge bedst om aftenen!
Hej Jesper,
For at imødekomme, at dit budget bliver opbrugt tidligt på dagen
eller bare opbrugt i det hele taget, er der flere ting du kan drøfte med din
udbyder:
Lavere
position / klikpris. En lavere klikpris vil gøre, at du betaler mindre per klik og
derfor vil din annoncering vare til længere ud på dagen / aften end hidtil.
Dette vil også give dig en lavere position i de sponsorerede link, men jeg
regner ikke med, at I måler på hvilken placering, der giver flest penge i butikken
for Jer?
Tidsstyring
af annonceringen, som Thomas også nævner. Du kan dele din kampagner op i
forskellige moduler fordelt i løbet af dagen. Du kan have én for formiddag, én
for middag og én for aften. Du kan også have en på timebasis, men det er et
større hurlumhej, som jeg personligt ikke anbefaler.
Du kan også vælge at lade AdWords strække din annoncering ud i løbet af dagen, så dine annoncer kun
kommer frem en gang i mellem fordelt over hele dagen. Umiddelbart vil jeg ikke
anbefale dette heller - Så langt, som jeg kan komme til det, mener jeg ikke, at
Google skal bestemme noget, som jeg selv har mulighed for at rette i. Det er
trods alt stadig et automatisk system og nogle gange laver automatiske systemer
bare ikke det rigtige valg.
Sidenote til det Thomas skrev - Husk på, at klikkene sagtens kan komme i løbet af
formiddagen, imens man sidder på arbejdet, men salget først kommer om aftenen. Hvis man derfor ikke måler tilstrækkeligt, skal man være påpasselig med at
slukke for annoncering på udvalgte dage eller tidspunkter. Det er dog
klart en vinkel, der er vigtig at have på ens annoncering.
Mvh.
Andreas Lolk