Kære Aminoer! Jeg er ny på Amino og vil meget gerne tage del i al viden her, og i senere skede også bidrage med mine erfaringer. Jeg har i lang tid drømt om at blive selvstændig og drive en lille forretning med salg af økologisk bæredygtig interiør og brugskunst. Nu er jeg i gang og planlægger på alvor en opstart. Jeg har beslutte mig for at starte en netbutik. Jeg vil starte en enkeltmandsvirksomhed og momsregistrere mig. Men jeg er gravid med termin i marts, og vil derfor ikke gå i gang med salg (altså åbne netbutikken) og store indkøb, før barnet er mindst 6-7 måneder. Åbning af netbutikken ville altså ske tidligst i næstkommende efterår. Men da jeg har meget tid at arbejde med opstarten frem til termin vil jeg meget gerne få virksomheden registrered hurtigst muligt. Jeg tænker, at det ville være en fordel med hensyn til momsafdrag (Bl.a. køb af ny computer, design), få virksomhednavn godkendt og købe domæne og design, og ved kontakt med leverandører o.s.v. Hvad ville I anbefæle, er det nogen ulempe med at jeg registrerer virksomheden nu? Kan jeg blive nægtet momsafdrag for indkøb som gøres så lang tid før opstart? Da jeg er indflytted til Danmark og ikke er med i A-kasse, har jeg ikke mulighed for at have forældreorlov med dagpenge (eller har jeg?), och min barsel bliver ikke registrered på nogen måde. Derfor kommer måske myndighederne undre sig over at intækterne drøjer så lang tid. Venlig hilsen, Elin
|
Gravid- registrere virksomhed før termin alligevel?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)