Jeg støtter dig fuldt ud Mikkel. Det er et alt for latterligt initiativ. Især når de er så udvidne på området, bør de slet ikke drage nogen form for konklusion om hvad der er bedst for brugeren. Jeg ved at der er mange som ville blive nervøse over at skulle acceptere at "et lille program der placeres på deres computer og går igang med at samle private oplysninger". Det er meget simpelt uacceptabelt.
Ethvert forsvar af denne lov er fuldkommen latterligt - jeg fatter slet ikke at du bevæger dig ud af det spor Henrik.
ØHHH Mikkel? Jeg har ikke forsvaret loven? Alene en anden fortolkning end din er ikke automatisk det samme som jeg "støtter" loven.....
Fred være med det... Jesper har bragt godt nyt ind i tråden - og hvis der ellers er noget tilbage at debatere så lad os tage det når der er noget konkret at forholde sig til.
"Inden den endelige vedtagelse af Privacy-direktivet blev en ny formulering indført – en såkaldt preamble. Den siger i korte træk, at samtykke-kravet blot kan opfyldes ved at brugeren kan instille sin browser til at acceptere eller nægte cookies – altså præcist som stort set alle browsere uden undtagelse allerede kan i dag.
Tilsyneladende havde man i lovgivningsarbejdet i den oprindelige tekst haft probmer med at skelne mellem cookies og adware. Denne skelnen er nu indført i direktivet, oplyses det fra EU-Kommissionen."
Lad os nu se ... det lugter langt væk af panikagtig "damage control" - reputation management, frem for solide og holdbare ændringer.
Forbrugerorganisationerne herhjemme og andre steder har såvidt jeg kan se ikke ændret den holding de har givet udtryk for - at cookies er sådan nogle små programmer der sniger sig ind på din computer og indsamler og stjæler private informationer fra dig
Forbrugerorganisationerne herhjemme og andre steder har såvidt jeg kan se ikke ændret den holding de har givet udtryk for - at cookies er sådan nogle små programmer der sniger sig ind på din computer og indsamler og stjæler private informationer fra dig
Nej. De har ikke rokket sig. Bliver spændende at se om de også bløder op på deres i forvejen hårde holdning til cookies.