Dette kommer til at ødelægge hele internettet som vi kender det. Mange vil helt sikkert ikke give websider lov til at sende cookies til deres maskine, da mange folk ikke har den reneste anelse om hvad begræbet betyder.
Det lyder godt nok til at vores kære parlaments medlemmer i EU, har drukket lidt for meget whiskey, cognac eller vin, da de lavede en konkurrence om, hvem der kunne komme på det mest tåbelige lovforslag overhovedet...
Men skål på vores alles regning, håber det smager godt
Ja, det er i sandhed et tåbeligt direktiv de der har fået vedtaget! Vi har også haft en længere snak om det ovre på min blog: http://www.demib.dk/cookies-1120.html og i går havde vi det oppe at vende på StrikePoint.
Men direktivet ER vedtaget. Så med mindre de laver et nyt, der ændrer det første VIL dette blive til lov. Det SKAL implementeres i alle EU lande inden april 2011.
Hvad betyder dette i forhold til at kunde går ind og vil handle? Kan de gennemføre en handel uden at skulle give ok til disse ting? og er det »kun« i forhold til log-in/statistik mv. ?
Hvad betyder det her helt specifikt for en webshop?
Nej, Henrik, det er en fortolkning som der ikke er hold i endnu. Loven er ikke skrevet, så det er rent gætværk du kommer med. Jeg ville ikke anbefale Helle at kæmpe den sag i retten!
Nej, Henrik, det er en fortolkning som der ikke er hold i endnu. Loven er ikke skrevet, så det er rent gætværk du kommer med. Jeg ville ikke anbefale Helle at kæmpe den sag i retten!
Der står da, at webshops eller sites, som er afhængige af cookies, ik er omfattet af forslaget? Eller misforstår jeg helt teksten?
Jeg forstår det som, at hvis man af tekniske årsager ikke kan få sit website til at fungere uden, må man bruge cookies i det omfang, at den kan virke - f.eks. ved webshops der skal bruge dem til at holde styr på indkøbsvognen