Jeg har et marked på www.ToyotaExtreme.dk, hvor folk kan købe og sælge diverse ting. Når en annonce udløber eller hvis en kunde sletter den, vises den ikke mere på siden. Pt. har jeg over 30.000 annoncer der er 'skjult' på denne måde og over 100.000 tilknyttede kommentarer Jeg tænkte på om jeg kunne have et SEO-mæssigt udbytte af IKKE at fjerne dem fra siden, men blot gøre dem inaktive og dermed have en voldsom masse tekst som Google kan surfe rundt i. Hvis det nu laves, så det ikke er til ulempe for brugerne, hvad er jeres synspunkt så omkring dette? |
Det kan godt bruges - og det bør du bestemt, men der er også mange faldgrupper i det.
Først og fremmest skal du starte med at have fokus på hvad det er for en slags sider du vil lave og hvilken værdi de skal have for brugerne - og hvordan du konverterer dem derfra ...
Herefter skal du så indplacere disse sider i din øvrige strategi, så du ikke kanabaliserer på noget godt med noget mindre godt.
Og til sidst skal du sikre dig, at den strategi du vælger at implementere, ikke kan opfattes negativt af søgemaskinerne (hvis du gerne vil undgå problemer).
Så alt i alt - masser af muligheder, men bestemt også mange seriøse udfordringer. Jeg tror dog alt i alt det er umagen værd.