Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ebøger er fremtiden

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Valby
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 140
Fra  Monera ApS Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

E-bogen bliver ikke fremtiden før vi får digitale læsere som er billige (~1000kr) samt de bliver behagelige at arbejde med.

Jeg har selv læst e-bøger i mange år, men jeg må indrømme at jeg hver gang kommer tilbage til papirbøger og synes de er mere behagelige. Jeg har dog ikke brugt en digital læser til at læse en bog, men de ser behagelige ud.

Jeg kunne forestille mig at udviklingen kommer til at gå lidt samme vej som mulighed: Reklamebaseret. Se på Youtube hvor al musik bliver lagt op.

Der er måske penge i noget reklamebaseret?

Men du skal i hvert fald differentiere dig: Der er meget store penge og konkurrenter i spil på det marked, og især Google bliver nok en storspiller.

Er i gang med at lave verdens bedste inkassobureau hos Likvido Inkasso.

Fra humlebæk 443
Tilmeldt 28. Aug 08
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 02:06

Jeg synes ikke rigtig jeg fik et svar på mit spørgsmål? hehe

Hvordan udnytter man ebøgerne til at lave en fornuftig forretning?

TAK;)

Fra Helsingør
Tilmeldt 19. Sep 08
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 15:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Esben.

Du får ikke det svar du søger fordi du stiller et spørgsmål ingen rigtig kan svare på.
Du nævner de udfordringer du ser og spørger efter en ide til at lave en forretning.

Hvor er hjertet i din interesse? Hvad er det for en fremtid du ser for ebøger?
Jeg er slet ikke i tvivl om at man kan laver masser af penge på ebøger,
Både ved at skrive dem og ved at arbejde med dem på andre måder som f.eks. at udgive dem.
Men det er dig, der må se efter, hvad ingen gør endnu; hvor er der en niche indenfor ebøger, der ikke er set eller taget af andre?

Hvad er det folk, der vil udgive ebøger, bøvler med?
Hvilke nicher er oplagte til ebøger, men mangler en til at samle tråden op?

Hvis du skulle udgive ebøger, hvordan skulle dit setup så se ud? Hvilke services ville du udbyde? Hvordan ville du gøre det vildt fristende at udgive bøger hos dig?

Kh.
Sophie

MAGMENTOR.COM - Udgiv dit Online Magasin på AppStore

Fra humlebæk 443
Tilmeldt 28. Aug 08
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 20:00

Tak for svaret sophie, du har givet mig noget at tænke over. Smile

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 20:39

Hej Esben.

Som så mange har beskrevet er E-bøger en ret god forretning og det vil forblive en del af en stor mængde muligheder for at fremvise information.

Styrken i E-bøger er blandt andet at du ret hurtigt kan sende teknisk information på gaden relativt hurtigt og i det oplag der nu er behov for, du behøves ikke skabe et lager for at dække et marked som kan i starten virke til at have en ukendt størrelse. Jeg mener heller ikke at dette marked bliver overtaget af lydbøger da det er svært at vise grafer, formler og andet igennem højtaleren, kan dog være at video e-learning vil overtage denne del.

Hvis du overvejer området som fremtidig forretning, bør du helt sikkert se på kindle, det er første skridt og ret sjovt legetøj som jeg tror amazon med tiden kommer til at tjene gode penge på.

held og lykke med projektet

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 13. Dec 09
Indlæg ialt: 49
Fra  ARKINAUT Arkitekt- og byggerådgivning ApS Skrevet kl. 14:31

... og nu også se på Apples iPad som måske medfører et gennembrud for e-bøger (ligesom deres iPod medførte for musikbranchen)...

KREAKTOR.dk : KOMMUNIKATION MED EFFEKT

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:45

Spændende debat omkring Ebooks og fremtiden..MEN hvor mange af jer har rent faktisk læst en ebook eller en pdf på over 300 sider på skærmen? Jeg har selv givet op flere gange i større pdf docs og så printet dem ud så jeg kan noterer osv på dem løbende.

Der er så meget info som peger imod at vi som mennesker kan udholde at side med f.eks en IPAD og jeg tvivler på eksistensberettigelsen.

Trends er sjove og der vil altid være nogle som "hopper i".

MVH
Henrik Sejrbo

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 13. Dec 09
Indlæg ialt: 49
Fra  ARKINAUT Arkitekt- og byggerådgivning ApS Skrevet kl. 17:37

Hej Henrik,

Enig, vi mangler stadig gennembrudet, som jeg tror vil komme den dag der er en fysisk enhed (en "reader") som det er virkelig nemt og attraktivt at læse på (måske er det iPad'en, det vil vise sig, jeg har ikke selv en endnu). Jeg blev overbevist om at jeg skulle have en MP3-afspiller den dag iPod'en kom, og jeg dermed kunne have AL min musik med mig overalt. Så døde CD'erne i min verden. Tilsvarende vil den "rette" e-bogslæser (nok) vise sig at have så mange fordele frem for print, at den vil udkonkurrere NOGLE bøger (ikke alle former for bøger egner sig til ebøger, fx ikke store, lækre "Coffeetable-bøger").

vh Jan Felland

KREAKTOR.dk : KOMMUNIKATION MED EFFEKT

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)