Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad hedder denne type salg?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak igen for Jeres svar.

Ja det er helt bestemt brugbar information, set i lyset af jeg er helt ny på tøjmarkedet.

Jeg tager Jeres svar med i mine betragtninger :0)

Fra Skanderborg
Tilmeldt 9. Sep 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 17:14

Hej Denras,

jeg vil give de øvrige ret i, at det sikreste for dig naturligvis er at sælge varerne ind hos butikkerne. MEN da de fleste butikker er presset, så bliver det sansynligvis op ad bakke at sælge nye varer til dem, og netop derfor tror jeg at din idé om kommisionssalg slet ikke er så dårlig. Det giver jo butikkerne mulighed for at få nye varer ind uden at skulle binde pengene i dem.

Men du skal være opmærksom på at avancen i tøjbranchen er/har været særdeles høj, og da der kun er en vis mængde m2 til rådighed i en butik, så skal fortjenesten på dine varer være mindst lige så høj for butikken som de øvrige varer, hvis de skal være motiveret for at give dem plads.

Endelig plejer butikker at blive venligt stemt, hvis du kan tilbyde tilhørende markedsføring, f.eks. i form af annoncer eller flotte promotion-materialer, som de kan bruge i butikken.

Hilsen
Linda

Vil du have flere kunder?
www.lt-marketing.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:18

Linda Taanquist:

MEN da de fleste butikker er presset, så bliver det sansynligvis op ad bakke at sælge nye varer til dem, og netop derfor tror jeg at din idé om kommisionssalg slet ikke er så dårlig. Det giver jo butikkerne mulighed for at få nye varer ind uden at skulle binde pengene i dem.

Men hva hjælper det at komme ind i en masse butikker, hvis f.eks 50% ik betaler eller det bliver en kamp at få sine penge/varer? Så er det bedre med 0 salg og nul omkostninger, kontra lidt salg og mange omkostning + tidsspild.

Linda Taanquist:

Men du skal være opmærksom på at avancen i tøjbranchen er/har været særdeles høj, og da der kun er en vis mængde m2 til rådighed i en butik, så skal fortjenesten på dine varer være mindst lige så høj for butikken som de øvrige varer, hvis de skal være motiveret for at give dem plads.

Til info så har den ik ændret sig... Og ideen med kommission er jo ingen pengebinding/risiko = mindre fortjeneste. Så de kan ik forlanger samme avance.

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 17:31

Der er jeg så også enig i Fahion Seller.
Da det eneste en butik skal tilbyde er en bøjle og lidt plads, så vil jeg heller ikke tilbyde dem den samme avance som de vil have af tøj de selv har købt.
Og når vi taler om avance, så tænker jeg... Avance af hvad? De har netop ikke haft en indkøbsudgift.

Linda Taanquist.

Og ja, hvad angår markedsføring, så har modemagasiner og dameblade vist stor interesse for vores webshop, og vil lave redaktionelt stof om os og vores produkt.
Så fordelen er her, at hvis det genererer besøgene til vores webshop, og vi kan vidersende kunderne til fysiske butikker som de kan mærke vores varer hos, (så fremt de ønsker det) så er det en win-win aftale som jeg ser det. Og vi forsyner selvfølgelig med markedsføringsmateriale i form af tryksager til butikken.

Dennis :0)

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)