Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holde øje med domæners udløbsdato

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 5. Nov 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis de gamle ejere ikke har betalt til tiden kan de intet kræve, men de kunne jo købe den af dig igen - hvis de ellers har råd til det... Yes

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:56

Kristian Konradsen:

Men kan de gamle "ejere" af domænet ikke kræve det tilbage og så har man bare spildt pengene?

Kun hvis det er registreret varemærke. Med domæner er det først-til-mølle.

Pauseklovn:

Ved ikke om jeg har misforstået noget, men hos DK-hostmaster har de da en venteliste... https://www.dk-hostmaster.dk/selvbetjening/venteliste/?no_cache=1

Det er lige præcis samme service. Men der er det kun for dk-domænerne. Jeg vil i første omgang kunne tilbyde det på internationale domæner.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:05

.

Niels:

Findes der en service der holder øje med om et domæne udløber og køber det for én? Jeg tænker på forskellige tld'er.

Pool.com. Det virker fint - har selv prøvet det.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 13:41

Niels:

Findes der en service der holder øje med om et domæne udløber og køber det for én? Jeg tænker på forskellige tld'er.

Som nævnt kan du backorder på dk-hostmaster. Du kan skrive dig på en venteliste -- mener jeg kan huske det koster 60 kr eller noget i den retning, for at stå på den, pr. år.

Internationalt, er der en hel industri bygget op omkring domænedrops, se bl.a. førnævnte pool.com og ikke mindst monikers Snapnames (der er flere, men disse er de bedste, idet de har de bedste systemer og teknologi til at hamre løs på registry så snart domænet bliver ledigt)

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)