nu vil jeg ikke lyde negativ, men jeg tror ikke at PD må dette for ledelsen... de er af samme grund slettet det produkt som hed b-b-c, og de må jvf. regler ved PD maksimum give 5 % på private pakker...
SÅ jeg tror desværre at der er noget som skal undersøges inden man sætter det projekt igang... der er andre der har prøvet lignende og måtte lukke igen, på af ændringer ved PD i forbindelse med fusionen med Posten Sverige..
Ikke for at tage modet fra jer.. men kontrollere hellere en ekstra gang.
nu vil jeg ikke lyde negativ, men jeg tror ikke at PD må dette for ledelsen... de er af samme grund slettet det produkt som hed b-b-c, og de må jvf. regler ved PD maksimum give 5 % på private pakker...
SÅ jeg tror desværre at der er noget som skal undersøges inden man sætter det projekt igang... der er andre der har prøvet lignende og måtte lukke igen, på af ændringer ved PD i forbindelse med fusionen med Posten Sverige..
Ikke for at tage modet fra jer.. men kontrollere hellere en ekstra gang.
Flot at stå frem, så må vi bare håbe du ikke også bliver kaldt for negativ..
Tallet på 5% har jeg også hørt - og jeg har også hørt det kræver en særdeles høj volumen at opnå det. De "gamle" aftaler (med højere rabatter) der endnu ikke er opsagt - har jeg også hørt en fugl pippe om - får en opsigelse inden årsskiftet.
kandetpasse:
Der er kommet mange nye regler efter fusionen, herunder også om bankgaranti for minimum to måneders estimeret omsætning, som alle kunder der ikke er et selskab med minimum tre års regnskab med positiv egenkapital vil blive stillet overfor inden 1. januar 2010 (og dermed sandsynligvis langt de fleste Amino'er).
Men det er jo guld for Post Danmark, selvom de blev tvunget til at smide 9% af kunderne ud. Alle de gamle BBC-rabataftaler bliver sløjfet med et pennestrøg og dermed muligheden for at virksomheder som vores (med et ganske højt pakkevolumen) kan videresælge Post Danmarks løsning på privatpakkeområdet. Post Danmark er dermed af med de kunder der skabte lavt DB, har muligheden for at få tilført væsentlig likviditet i kraft af bankgarantierne og hæver samtidig de gennemsnitlige fragtpriser til private modtagere.
Giv vi andre kunne drive forretning på den måde...
De eneste der, så vidt jeg ved, for lov til at beholde deres BBC-aftaler er nogle få udenlandske aktører som f.eks. DHL.
Jeg er enig i det meste du skriver, dog ikke angående PD'S likviditet, som intet har at gøre med bankgarantien (det er penge som din bank har stående, ikke PD). Dog kan man selvfølgelig sige at deres likviditet og dermed risiko bliver væsentlig mindre, i form af garantierne, så på den måde er det i sidste instans nok en forbedring af deres forretning.
JEG OPFORDRER ALLE AMINOER TIL AT SKIFTE VÆK FRA POST DANMARK, OG I STEDET FINDE ALTERNATIV OG LANGT BILLIGERE FRAGT VIA EKS. GLS, DSV, KUREPOST MV.
Jo flere postordre firmaer der gør dette, jo hurtigere bliver privatkunderne vænnet til det nye setup. :)
Jeg er enig i det meste du skriver, dog ikke angående PD'S likviditet, som intet har at gøre med bankgarantien (det er penge som din bank har stående, ikke PD). Dog kan man selvfølgelig sige at deres likviditet og dermed risiko bliver væsentlig mindre, i form af garantierne, så på den måde er det i sidste instans nok en forbedring af deres forretning.
Læg mærke til at jeg skriver "har muligheden for at få tilført væsentlig likviditet". Selvfølgelig er en bankgaranti i sig selv ikke likviditetsskabende (hvis vi lige ser bort fra det kalkulerede tab der ellers ville have været), men en bankgaranti danne grundlag for en kreditfacilitet der måske ellers ikke var mulig. Så egentlig er vi vel enige alligevel
btw.. Angåend jeres pakkekoncept, så har vi overvejet det, vi tror det er essentielt med et stregkode system, så lad mig høre fra jer når/hvis i får noget op at stå den vej rundt.
Jeg kan se at i har diskuteret tekniske detaljer i setup - er der dog nogen der har lavet undersøgende arbejde og set på om PD vil oprette en sådanne aftale ? (I stedet for at tale formodet regler)
Jeg skriver også lidt for at få sat hak i "E-mail mig svar på dette indlæg", da jeg syntes at det er en meget relevant problemstilling som alle "små" online forretninger står overfor.
Jeg vil meget gerne være med i en ordning hvor der kan spares på fragt uden at det går ud over kvaliteten af forsendelsen :-P. Hvis løsningen ikke er som først antaget så er der formentlig en anden vej.
Jeg ved at der er flere pakkefirmaer som GLS og andre der er begyndt at bevæge sig på markedet - men der er i mine øjne ikke nogen har et "smart" nok setup endnu.
I mit tilfælde tager PD størstedelen af indtjeningen og er grunden til at der er kunder der bakker væk fra min shop når man tager PDs rigtige priser for at sende en pakke til kunden.
Glæder mig til at følge debatten og først og fremmest om den bliver ført ud i livet.
Som afslutning (desværre ) på denne tråd vil jeg fortælle at det efter lange og mange forhandlinger og forsøg på at finde smuthuller til en løsning med PostDanmark ikke er mulight at lave et setup som vil være både praktisk muligt og økonomisk holdbart.
Der er mulige løsninger, men de bliver alle enten utroligt komplekse at håndtere eller administrativt tunge, så de besparelser der må hentes på porto bliver tabt på andre omkostninger.
Eneste løsning er at lade eksterne virksomheder pakke for flere kunder og sende varerne samlet fra samme adresse og dermed have en samlet lav porto.
Denne løsning findes allerede, omend det kræver lidt volumen for at det kan svare sig.
Ikke desto mindre er jeg indstillet på at lave en setup med udgangspunkt i Kolding hvor vi lagerfører, pakker og afsender for de kunder der må være interesseret i en sådan løsning. Jeg skal i denne sammenhæng gøre hvad jeg kan for at få det lavet så specielt mindre kunder også vil kunne finde det attraktivt. Løsningen vil komme til at høre under mit andet firma www.postprint.dk
Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk