Hej, jeg har lidt svært ved at afkode nogle ting. Jeg vil gerne starte en postordre virksomhed. Jeg har fundet en distributør i en anden EU land og køber fra ham og sælger videre. Pointen er altså dropshipping. Det jeg har problemer med er regnskabet. Eks. en tshirt koster 100kr + købsmom 25% = 125, jeg sælger den til 200 + salgsmoms 25% = 250kr i salgspris. Købsmomsen har jeg til gode hos skat. Skat der skal indberettes er 25kr. Kan jeg på forhånd trække de 25kr fra salgsprisen på 250kr, da jeg allerede har de andre 25 kr til gode hos skat? sådan at jeg sælger tshirten til 225kr i stedet? Andet spørgsmål, udover at indberette om moms hver kvartal eller hvad det nu er, skal jeg ha en revisor på sidst på året og hvad er egentligt nødvendigt at have med i regnskabet da det er dropshipping? Skal jeg lave status når året er omme? hvis jeg skal, er det jo ikke muligt da jeg køber varen fra min distributør først nå jeg har fundet en køber? Håber i bare kan svare på nogle af de her spørgsmål Mvh Mr_Mr |
Jeg tror et regnskabskursus ville være en god ting for dig, så du kan få det hele på plads. Jeg kan anbefale rengskabsskolen. kontakt evt. annette sand.
Dit lokale erhvervsråd holder også ofte kurser i dette, desuden kan du som iværksætter altid få et møde med skat og få klarlagt hvilke krav du skal opfylde i forbindelse med regnskab.
mvh Karina