Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mage til grim fragtservice skal man lede længe efter.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter min partner og mig fik vores aftale i stand med vores leverandør i USA, og endelig var klar til at tage nogle produkter hjem til DK, blev der sendt 50 kg tøj, fordelt på 3 kasser med Fedex.

Pr. mail modtager vi så 3 tracking numre, og hele leverancen blev lovet at være os i hænde senest 12/11.

De første to kasser ankommer mandag 9/11, men da vi ikke får sidste kasse med, kigger vi på nettet og ser at den er mellemlandet i Paris, og ligger klar til viderforsendelse.

Da vi er nye inden for import, ringer jeg så til Fedex for at høre om årsagen til at hele leverancen ikke følges ad, og får at vide at der ikke var plads på flyet fra Paris, og at den sidste kasse derfor må vente på det næste fly.

Dagen efter d. 10/11 ser vi så på Fedex.com at kassen er scannet og afgået med fly mod Danmark.
Vi følger forventningsfuldt det hele via trackingnummeret, men onsdag d. 11/11 fremgår det ikke at kassen er landet i Danmark. Derfor ringer jeg igen til Fedex og spørger hvor vi er i processen.
Her undrer de sig over hvor kassen er og lover at ringe tilbage.
Det gør de så med beskeden om at kassen stadig ligger i Paris, og ikke kom med på grund af pladsmangel i flyet. Men eftersom vi har en lovet leveringsdato som hedder 12/11, så ser de ingen grund til at vi undrer os, da der ikke er sket nogen fejl.

Så bliver det onsdag 12/11, og vi har vores leveringsdato at forholde os til, og er derfor fortrøstningsfulde.
Men varene kommer ikke!
Jeg ringer derfor op igen og får at vide at der atter engang ikke var plads i flyet og at varene stadig ligger i Paris. Argumentet er at de er sendt på Economy Class, og derfor har de ikke første prioritet.
De lover at ringe tilbage og fortæller at de forventer jeg har varene om torsdagen.
Det har jeg ikke, og heller ikke fredage. Og begge dage har de ringer tilbage med meldingen "I morgen."

Jeg spurgte direkte hvor længe vi skal blive ved med det her, og svaret var kort og præcist: Det ved vi ikke.

Nu er det søndag, og jeg sidder stadig og håber på at have min sidste del af forsendelsen på min matrikel i morgen mandag, hvor pbs gerne skulle være klar med vores aftale så vi kan åbne webshoppen for ordrer.
Og jeg priser mig lykkelig for at vi ikke har nogle ordrer i hus endnu... -Men hvad nu når vi har?

Jeg bobler over af arrigskab og ville bare dele mine oplevelser med Fedex med Jer Aminoer, så I har lidt I kan forholde Jer til, hvis en af Jer står og vil lave en aftale med dem.

En ting er sikkert for mit vedkommende. Fedex kommer ALDRIG til at røre mine forsendelser igen.

Tak for Jeres tid. -Out.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 16:18

Hvis det kan sætte dit pis så meget i kog, så går du en hård tid i møde som webshopejer Tongue Tied

Det er en belastende situation når man venter på varer, men uanset hvilket selskab du bruger til forsendelser, så kan den slags (og mange andre) situationer opstå.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:28

Du sender med billigste fragtform, men forventer at din pakke har første prioritet? Hvordan hænger det lige sammen?

Dernæst udhænger du et seriøst fragtfirma, fordi du ik selv har læst de betingelser, som leveringen sker under... Øhhh!

Og hvis et par dages forsinkelse fra USA kan skabe så store irritationsmomenter, så bliver dit nye virke som webshop ejer, nok dit livs prøvelse! Glæd dig til kunderne kommer, for så bliver Fedex pludselig peanuts ved siden af!!!

Held og Lykke med firmaet ;D

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Skrevet kl. 16:52

Hvis jeg hænger et firma ud, må det være fordi det jeg skriver er negativt. Og hvis det ikke er din opfattelse at de har gjort noget negativt, så hænger jeg dem heller ikke ud?

Min opfattelse er dog en anden.... At love noget og så ikke holde det, er 100% negativt i min verden. Og ja, det er billigste fragtmulighed men, der er lovet en leveringsdato. Og den lovning får jeg flere gange i telefonen. Når den så ikke overholdes så virker det useriøst.
Det mindste man kan gøre er så at fortælle mig at min fragttype ikke garanterer at man kan overholde den lovede leveringsdato.

Eller er jeg virkelig helt galt på den?

Og ja jeg glæder mig til kunderne kommer, på godt og ondt.

Tak for dine lykønskninger :)

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Skrevet kl. 16:53

Desuden forventer jeg overhovedet ikke første prioritet. Den slags betaler man for, og det har vi ikke gjort. :)
Som sagt forventer jeg kun at man holder hvad man lover. Uanset hvilken pris man har givet.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 16:55

Den service du har oplevet er ikke specielt enestående for FedeX, tro mig den vil du også kunne opleve hos både DHL og UPS. ...OSV.  Men jeg må give de andre ret i at når du vælger et lavpris produkt må altså være indforstået med at pakkerne kan være forsinket nogle dage.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 16:58

Denras:
Som sagt forventer jeg kun at man holder hvad man lover. Uanset hvilken pris man har givet.

Så kan jeg love dig for at du bliver klogere når man har med Transport/ spedition at gøre.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 17:00

50% af de pakker jeg modtager kommer ikke som lovet, om det er fra Kina, Jylland eller tyskland... DHL, GLS, PD eller UPS.

Selvfølgelig er det irrerterende at 1/3 pakker kommer forsent, men hvis du hænger dig så meget i det så kommer du til at støde ind i mange frustrationer som du godt kunne have været foruden..

Se om den ikke dukker op på Mandag eller lign :) Fokuser på at i snart starter op og kunder kommer :)

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Skrevet kl. 17:47

Nu havde jeg ikke regnet med at alt kører glat i olie. Men må indrømme at jeres svar overrasker mig og skuffer mig.

Men så må jeg jo tage det som en udfordring uanset udfaldet.

Tak anyway

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 19:28

Hej Denras,

Transport verden er meget forunderlig og dette er netop en af de slags oplevelser der er med til at præge dem. Men som de øvrige skriver er det noget der forekommer for alle kurervirksomheder samt speditionsvirksomheder. Nu er det sådan at Fedex har HUB i Paris, hvilket jo er med til at gøre at der er meget run på i deres soteringsanlæg, især når vi rammer PEAK. Så i denne sammenhæng skal du være glad for at du har fået de 2 resterende pakker. Førhen kunne man bestille money back guarentee ved valg af nogle produkter fordi leverandørerne følte sig skråsikrer på deres produkt, men det er sjovt nok siden hen forsvundet. Man kan ikke guarentere sig mod forsinkelser og eller forsvundne pakker! Ligesom at du heller ikke har nogle garantier mod force majeaur.

Afslutningsvis skal du ikke lade dig slå ud af denne ene uheldige oplevelse, da du sikkert vil opleve flere igennem tiden. Men der kan goså være positive overaskelser imellem.

Mvh

CSL

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)