Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Debatforum: Hvad skal jeg bruge, og hvad vil det koste?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg ved ikke, om dette er stedet, men nu prøver jeg.

Jeg har brug for at få sat et debatforum op fra scratch, men jeg ved ikke lige helt, hvordan jeg skal gribe det an, da jeg ikke har den tekniske indsigt.

1) Hvilket Opensource er bedst? Jeg har selv kigget på http://www.simplemachines.org/, men der findes jo ca. en mio. forskellige ting. Jeg fokuserer på, at
 - en administrator kan administrere det uden større IT kompetencer (evt. CMS)
 - det er nogenlunde nemt at søgemaskineoptimere
 - man kan smække nogle AdSense blokke ind + evt. andre reklamer
 - at man kan sætte noget mailhejs op, så man kan sende nyhedsbreve, mails om indlæg, diverse infrastrukturmails osv.

2) Hvilken hostingløsning skal jeg vælge? Mit fokus er lav pris - især i starten, når der ikke vil være specielt mange brugere eller trafik.

3) Hvad skal jeg ca. betale for implementeringen? Igen - fokus er lav pris indtil jeg når break even.

4) ... og hvis der er nogen, som har mod på at hjælpe mig i gang, så giv lyd.

Glæder mig til at høre fra jer!

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 01:31

PhpBB kan vist alt det du eftersøger. Jeg vil tro, at du kan få en gut herindefra til at sætte det op ganske billigt. Man kan også downloade en række skabeloner til det, så det kan komme til at se ganske fornuftigt ud.

Mht. hostingen, så tag da fra start bare et 10kr's webhotel. Hvis du alligevel ikke regner med ret meget trafik fra starten, så er dette vel et godt sted at starte. 

Tilmeldt 2. Mar 08
Skrevet kl. 17:23

Ok, tak for det - jeg er mere specifikt ude efter at finde  ud af, hvad "ganske billigt" er... Nogen der kan give et slag på tasken? Eller et tilbud (uforpligtende, naturligvis)?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 17:37

Rasmus Hoeks:

PhpBB kan vist alt det du eftersøger. Jeg vil tro, at du kan få en gut herindefra til at sætte det op ganske billigt. Man kan også downloade en række skabeloner til det, så det kan komme til at se ganske fornuftigt ud.

Mht. hostingen, så tag da fra start bare et 10kr's webhotel. Hvis du alligevel ikke regner med ret meget trafik fra starten, så er dette vel et godt sted at starte. 

phpBB er ikke billigt, hvis man tænker på alt det arbejde der skal til for at holde Spam og hackere væk.. Efter mine egne, og bekendtes erfaringer holder et phpBB forum, ikke til ret meget længere end når du bliver indekseret på google.. eller en spambot-crawler.. (hvis du altså ikke har et seriøst defense)

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 17:40

Hej Lars

Jeg har selv et af Danmarks største sites incl. tilknyttet forum og modtager op mod 4500 indlæg om dagen. Jeg startede med et hjemmeprogrammeret forum men har nu skiftet over til www.redpitt.com - dog ikke en løsning jeg vil anbefae dig når du er meget fokuseret på prisen. Grunden til mit valg af Redpitt har bl.a. også været baseret på mulighederne for at få tilknyttet en række andre ting som CMS system, webshop, blogs og en række andre muligheder som mine brugere kan hygge sig med.

Jeg ved mange - også større sites - bruger http://www.invisionboard.com/ - så overvej evt. at kikke på dem. Der er også mange andre muligheder for udbyggelse hvis du beslutter dig for på et senere tidspunkt at det ikke kun er forum du vil satse på.

Held og lykke med dig projekt og hvis det har interesse kan du evt. overveje at melde dig ind i Amino gruppen http://www.amino.dk/groups/debatter_forum_community_og_portaler/default.aspx som er startet af mig og hvor vi netop koncenterer os om emner der har med community/forum/portaler at gøre.

Jeg beklager den ikke er mere aktiv end den er, men det er ikke nemt at være alle steder :)

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 19:52

phpBB3 er mit favorit-forumssoftware, da det kan stort set alt, og fordi der findes mange udvidelser til, så man ikke behøver en programmør, når man vil have noget ekstra funktionalitet.

Jeg er enig i, at det koster mange timers arbejde med spammere, hvis man ikke ved hvordan man effektivt stopper sådanne nogen. Men med en god captcha og et ekstra trick-spørgsmål, så er det uhyre sjældent, at der slipper nogen i gennem. Jeg har administreret phpBB forums i mange år, og så svært er det ikke at holde dem ude.

Men du kommer under alle omstændigheder til at bruge meget tid på det, hvis du ikke kender softwaren. Der er meget at sætte sig ind i, og du bliver ikke helt færdig med at udforske det lige foreløbigt.

Men der er også Invisionboard, som Birgit nævner, samt vBulletin der begge er meget udbredte. Det er lidt et spørgsmål om smag og behag, og hvilke behov man har/får nu og i fremtiden.

Tilmeldt 2. Mar 08
Skrevet kl. 20:46

Simon Elkjær:
phpBB er ikke billigt, hvis man tænker på alt det arbejde der skal til for at holde Spam og hackere væk.. Efter mine egne, og bekendtes erfaringer holder et phpBB forum, ikke til ret meget længere end når du bliver indekseret på google.. eller en spambot-crawler.. (hvis du altså ikke har et seriøst defense)

Ja, det betyder helt sikkert også en del, at der er risiko for, at en del af ens tid skal gå med ting, der praktisk talt er damage control...

Tilmeldt 2. Mar 08
Skrevet kl. 21:05

Hej Birgit,

Tak for svaret - jeg har kigget på Invision Board, og det ser rigtig spændende ud. Der ser ud til at være muligheder nok til både step 2 og 3 i forretningsplanen :-). Nå, men anyway, ved du om det er muligt (og gerne nemt) at smide bannere og Adsense blokke ind i Invision løsningen? Jeg har kigget mig lidt omkring for at se nogle sites, som bruger Invision, og der er ikke rigtig nogen af dem, som har knaldet bannere og blokke på deres sites...

Jeps, lad os da få gang i den Amino-gruppe - jeg kunne nok godt bruge at nogle af jer andre kunne øse ud af jeres erfaring! :-)½

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 21:10

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Tilmeldt 2. Mar 08
Skrevet kl. 21:16

Martin Pihl:

Tak for svaret. Jeg er ikke så bange for at komme til at lægge timer i projektet - det er vist en forudsætning. Men det er da en lidt dårlig start, hvis en stor del af ens effektive tid skal gå med at bekæmpe den slags ting. For ja, jeg kender jo ikke softwaren. Men ok, der er vel fordele og ulemper ved alt software.

Nogen der ved om det samme gælder for Invision Board?

Kan du give mig et ca. bud på, hvad en programmør skal lægge af timer for at implementere phpBB3?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)