Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmark Priser, listepriser, rabatter - Ja, det er altså muligt at få lavere priser på pakker hos PD!

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Blom:

Ellers så tag en snak med http://abtrans.dk/.

De kør også landsdækkende, og er super flinke. En del billigere end postDK.

Casper, hvordan kan man være landsdækkende og samtidig være billigere end Post Danmark ??

Det er meget bekosteligt at være landsdækkende med mange depoter, store trækkere mellem landsdelenes depoter og rigtig mange nærdistributionsbiler i cirkulation til at hente og bringe

mvh

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 14:47

LANTHER:

Casper Blom:

Casper, hvordan kan man være landsdækkende og samtidig være billigere end Post Danmark ??

Det er meget bekosteligt at være landsdækkende med mange depoter, store trækkere mellem landsdelenes depoter og rigtig mange nærdistributionsbiler i cirkulation til at hente og bringe

mvh

De er landsdækkende - jeg bruger dem. Folk er godt tilfredse med den service de får.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 15:00

Det skal lige siges at de ikke er meget billigere end postdanmark.

Mine kunder skal betale 50kr for en 0-1kg med ab-transport, og 60kr for en 0-1kg med postdanmark. Der er altså her kun en besparelse på 10kr.

På erhvervspakker er de rent faktisk dyrere end postdanmarks standard-priser.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 15:04

Jørgen Olsen:

LANTHER:

Casper Blom:

mvh

De er landsdækkende - jeg bruger dem. Folk er godt tilfredse med den service de får.

Jørgen, der er noget der ikke harmonerer med deres hjemmeside, der kun laver små signaler med ganske få biler.

Ingen oplysninger om landsdækkende ydelser...

Ingen CVR numre eller personnavne er nævnt her...

Hvem samarbejder de med.

Havde jeg 5000 pakker, ville jeg da aldrig nogensinde overlade dem til andre der ikke skilter mere end de gør på nettet.

Det er meget svært at lave en konklusition på så få oplysninger der fremkommer.

mvh

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 15:17

Hejsa.

Nej jeg ville heller ikke overlade 5.000 pakker til dem, men får jeg en samarbejdsaftale med navne, cvr-numre m.m. i underskrevet stand vil jeg turde overlade en dags pakker til dem - og går det godt får de også næste dags pakker :)

Hvor intet vover, intet vinder. Det eneste jeg ved er at det ikke med deres koncept kræver særlig mange vogne at være "landsdækkende" - de leverer ikke på øer og det må vi så leve med. I foråret 2009 handlede jeg med et landsdækkende vognmandsfirma hvor der kun var en bil og en chauffør - og det fungerede faktisk ganske udemærket - han fik ikke så meget søvn, men han leverede til tiden. Han gik så på røven fordi han ikke fik tid til at skrive regninger til sine debitorer :-)

Der er masser af oplysninger tilgængeligt om landsdækkende ydelser - de har selv annonceret det på amino og deres kunder anbefaler dem på amino (heriblandt mig nu).

Det er åbenbart IKKE svært for dig at lave en konklusion på så få oplysninger der fremkommer. Det var meget svært for mig, så jeg tog chancen og prøvede lykken - og jeg er godt tilfreds indtil videre. Jeg har kun samarbejdet med dem i denne måned, så jeg er ikke helt rolig ved dem endnu, jeg er stadig lidt smånervøs og der går noget tid før det går over.

Jeg kunne snildt lave et fornuftigt budget med deres prismodel, så der er ikke noget med at det er for godt til at være sandt. Jeg kender pakkeshops indkøbspriser på gls fragt, og det er NOGET lavere priser de opererer med end 40kr, faktisk meget lavere. Så hvis GLS kan gøre det meget billigere (og vi må gå ud fra at tyvekoster ikke er budgetteret), så burde det ikke være umuligt. GLS har samtidig stordriftsfordelene (problemerne) at bekymre sig om.

Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 15:29

Jørgen Olsen:

Det skal lige siges at de ikke er meget billigere end postdanmark.

Mine kunder skal betale 50kr for en 0-1kg med ab-transport, og 60kr for en 0-1kg med postdanmark. Der er altså her kun en besparelse på 10kr.

På erhvervspakker er de rent faktisk dyrere end postdanmarks standard-priser.

Hvis man sender 5000 pakker om året er 10 kr sparet pr pakke vel også en del ?

mvh. Anders Holm
Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 15:33
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen Olsen:

Hejsa.

Nej jeg ville heller ikke overlade 5.000 pakker til dem, men får jeg en samarbejdsaftale med navne, cvr-numre m.m. i underskrevet stand vil jeg turde overlade en dags pakker til dem - og går det godt får de også næste dags pakker :)

Hvor intet vover, intet vinder. Det eneste jeg ved er at det ikke med deres koncept kræver særlig mange vogne at være "landsdækkende" - de leverer ikke på øer og det må vi så leve med. I foråret 2009 handlede jeg med et landsdækkende vognmandsfirma hvor der kun var en bil og en chauffør - og det fungerede faktisk ganske udemærket - han fik ikke så meget søvn, men han leverede til tiden. Han gik så på røven fordi han ikke fik tid til at skrive regninger til sine debitorer :-)

Jørgen, hvis det er så fantastisk, burde man da netop skilte med det på nettet og skabe endnu mere og flere kunder..

Hvorfor gør man det så ikke ??

Og så er Danmark mega stor, og hvis du selv placerede dig i en kassebil og leverede samtlige dine egne mange pakker, så  ville du opdage hvilken stor opgave det er at flytte dem rundt i hele Danmark for ingen penge.

1 mand og 1 bil, undskyld jeg smiler, Big Smile for han kan da ikke tjene en eneste krone på den service i forlanger. 

mvh

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 12:57

Hej

Vi er nu også af den overbevisning at Post Danmark ikke tilbyder rabatB2C før man er rigtig stor. Det 10/90 procent, er et krav om hvad man skal sende for at opnå prsen på B2B, men det er ikke denne pris man får på B2C. Bemærk også at når man sender B2B pakker, kører post DK med volume tillæg. Dermed kan man risikere at betale flere hundrede for en pakke man vil kunne sende med post DK B2C for 64 kroner. Den fælde er vi røget i et par gange.

Hvis der er nogen som har modet på at nedsætte en gruppe der med sammenlagt volume kan presse en bedre pris ud af post DK, så er vi gerne med. Vi bruger i større udstrækning UPS, GLS eller nogle af de andre. Men vi forventer omkring 10000 pakker med post DK i løbet af det næste år.

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 13:32

Hvis der er nogen som har modet på at nedsætte en gruppe der med sammenlagt volume kan presse en bedre pris ud af post DK, så er vi gerne med. Vi bruger i større udstrækning UPS, GLS eller nogle af de andre. Men vi forventer omkring 10000 pakker med post DK i løbet af det næste år.

Det hilser jeg også velkommen !!! :-)

Men hvem skal hæfte for det? Og hvad med dårlige betalere i denne gruppe?

Postdanmark skruer yderligere op for deres priser næste år - jeg er ved at få nok efterhånden. Hvis jeg bare får fordoblet mit antal af pakker vil det næsten være billigere for mig at køre ud med pakkerne selv (landsdækkende).

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 13:50

Jørgen Olsen:

Postdanmark skruer yderligere op for deres priser næste år - jeg er ved at få nok efterhånden. Hvis jeg bare får fordoblet mit antal af pakker vil det næsten være billigere for mig at køre ud med pakkerne selv (landsdækkende).

Det er netop pointen med, at det ikke kan betale sig at skilte med landsdækkende, medmindre man benytter de landsdækkende aktører og betaler prisen selv.

Nærdistribution er også meget tidskrævende..

Prøv bare at bevæge dig rundt med småpakker på 1 kg til 100 kunder spredt i en by og tjek tiden du bruger på kørsel, levering af pakken, kvittering på pakken og tilbage til næste kunde.

Mange bliver forundret over det massive tidsforbrug der skal til.

Noget andet er, at skal man også afhente 100 pakker på forskellige adresser, tjekke sedler og numre, så er det et serviceprodukt man som aktør intet tjener på, for man betaler kun for at få bragt en vare til en kunde.

Ja, sådan kan man se det fra sidelinien.

Hvorfor tror du, GLS laver Pakke Shop ordning, hvor kunden selv skal bevæge sig hen til de 500 små depot / ind og udleveringssteder !!

Derfor er Pakke Shops mega billige i forhold til PD

priser her

mvh

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)