Hej Espresso Der er rigtig mange klinikker i Danmark der kører ligesådan. Effektivitet er lig god økonomi, hvis du altså ikke nedsætte kvaliteten - det koster! At bruge klinikassistenten til de arbejdsopgaver hun kan er helt essentielt for at de også kan udvikle sig i deres arbejde - ellers går de jo i stå og jobbet bliver uinteressant. Så ud over det er en fordel for dig og mig, så giver det også dem en bedre hverdag. Klinikassistenter er nogengange også meget mere empatiske end de behandlingsorienterede tandlæger, så de er måske bedre til at snakke med dig som patient. Min er også pædago uddannet, så hun takler alle mine forskellige (950) patienter imponerende. Kunsten er at være effektiv uden at det bliver en fabrik. Det arbejde vi på. Startede ud med at lave lean på vores procedurer og fik dem op at kører hvorefter vi har brugt appriciative inqueri (anerkendende ledelse) for at finde den menneskelige del frem igen. Personligt har jeg arbejdet rigtig meget med FLOW - af Mihály Csíkszentmihályi til at blive mere optimal i min kommunikation og fokuseret i mit arbejde... men det er en anden historie Men det er rart at hører at du værdsætter effektivitet - for jeg troede faktisk det var noget folk godt kunne blive irriteret over at tingene gik stærkt... |
Til Movement
Jeg skal også til køjs, så patienterne får en ordentlig behandling imorgen, men du skal have tusind tak for dine input.
De er alle taget til efterretning, og en af mine ansatte tandlæger har lige investeret i 2flotte plakater med.......sommerfugle.
TAK