Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sælger man noget ingen vil have?

Side 1 ud af 8 (73 indlæg)
Fra Karlslunde
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer.

Jeg er tandlæge og snakker næsten kun med andre tandlæger om hvordan det er at være tandlæge og hvordan man skal drive sin klilik.

Men jeg ville egentlig gerne have et bud fra dig.

Mit problem er at jeg skal sælge en ydelse som ingen vil have. Der findes ikke mange der gerne vil gå til tandlæge. Så de kommer af nødm tvang eller for at undgå nød eller tvang.... det passer selvfølgelig ikke helt. Men faktum er at jeg stort set ikke har noget i mit ydelses katalog som folk GERNE vil have.

Vi har indført laser behandling, akupunktur med nervøsitet og smertet, samt optimeret og fokuseret vores service, fået online booking og sms-reminder og endelig så gør jeg hvad jeg kan for at mine ansatte har et godt psykisk og fysisk arbejdsmiljø med individuelt tilpassede udfordringer i moderne omgivelser og med moderne materialer og teknikker.

Men vores branche har aldrig rigig lavet branding eller reklameret, så vores viden om hvad patienterne gerne vil have - ud over smerte frihed og lavere regninger - er meget lille.

Så hvis du har nogle gode ideer til hvad vi kunne gøre anderledes så hører jeg det gerne . Det er svært at lave en rigtig blue ocean strategi, men kunne jeg adskille mig en smule er det fint.

Ser frem til at hører fra andre iværksættere.

www.tand-klinikken.dk  tandlæger københavn, laser og cad/cam porcelænskroner samme dag

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 22:50
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Læger opfattes jo, og heldigvis, som seriøse og kedelige (?). Så hvad med lidt humor i din markedsføring ? Få en standupper eller en en anden med god humoristisk sans til gøre det lidt sjovere at gå til bissedoktoren ?

Det en chance at tage, men du er jo ikke kræftlæge eller andet i den dur. Man kan jo godt være den sjove tandlæge. Faktisk ville jeg blive mere beroliget hvis min tandlæge, kunne bringe lidt sjovt ind i det hele.

Hans Stokholm Kjer herinde fra, tekstforfatter, har da en festlig pen. Prøv at kig lidt hans vej

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 22:51

Mener da helt sikkert, at du selv er inde på noget af det rigtige, med hensyn til hvad du skulle brande dig på.

Hvis en tandlæge, kunne hjælpe mig af med min tandlægeskræk og garantere smertefri behandling, ville jeg nok have nemmere ved, at vælge denne tandlæge, frem for en anden.

Venlig hilsen

Per Thomsen

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 23:01

Ham her har da solgt lægergerningen flot. Og jeg tror mange kunne lære bare lidt af ham.

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Karlslunde
Tilmeldt 12. Nov 09
Skrevet kl. 23:09

Hej Movement

Patch Adams - den rigtige - var faktisk i landet for 2-3år siden og min klinikassistens mand som er psykolog inviterede mig med - 2 dage før konferencen, så det gik jeg glip af.

Men ja humor er ekstrem vigtig, men humor og seriøsitet går sjældent hånd i hånd. Og når det gælder en rodbehandling vil du så have en sjov eller en der holder.

Jeg kan godt følge dig, men har svært ved at se den branded frem til noget der er i tråd med det jeg ellers står for.

Jeg fik lavet billedet på nedenstående link for sjov til mine forældre....men det er nok kun mig der syntes det er rigtig sjov - eller ihvertfald selv ironisk.

http://fotozite.dk/photopost/search.php?searchid=20464

www.tand-klinikken.dk  tandlæger københavn, laser og cad/cam porcelænskroner samme dag

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 23:13

Jo - der er noget, som vi gerne vil ha'

Sikkerhed for at du giver os den bedste behandling, og at du er kompetent til dit arbejde.

.... og at du driver din klinik så effektivt, at det kommer dine kunder til gode.

Hos min tandlæge står der f.eks. ikke en klinikassistent og glor det halve af tiden. Når jeg kommer starter klinikassistenten med at gøre klar til tandlægen (han klarer nemlig 3 patienter samtidig). Hun bedøver - hvis det er nødvendigt, og tandlægen behøver derfor ikke bruge ventetid, indtil bedøvelsen virker. Hun tager de nødvendige røngten billeder, og uploader dem til en skærm, som også jeg kan følge med i. Når tandlægen er der og arbejder, så hjælper hun lidt til, men ligeså snart han kan klare sig selv, så er hun igang med at taste regningen ind på skærmen - igen noget, som jeg kan følge med i, mens jeg ligger der med åben mund.

Jeg føler mig virkelig beskæftiget - og al den effektivitet rundt om mig, får mine tanker helt andre steder hen. Er det ikke mine røngentbilleder eller regning, der er på skærmen, så kører den som TV.

Skal jeg have renset tænder, så er det heller ikke tandlægen selv - og det behøver, der altså heller ikke at være 2 personer til!

Det er simpelthen skønt at se, hvor effektivt noget kan køre. Og det kommer fra én, som tidligere havde tandlægeskræk.

PS. Glemte at nævne, at det er i Sverige, at det foregår sådan.

Fra Karlslunde
Tilmeldt 12. Nov 09
Skrevet kl. 23:16

Hej Per

Du er jo selv et klassisk eksempel på hvad vi kæmper imod.

Det der er mit ønske er, at vi får dig til at komme på klinikken, inden du kommer pga smerter. (Det er metaforisk - regner ikke lige med du suser forbi fra Ålborg til Sydhavnen)

Tandlæger idag, går stort set uden undtagelse op i at behandlingen skal være så nænsom og smertefri som mulig. Vi har overflade bedøvelse og computerstyrede bedøvelsesmaskiner osv. Vi snakker pænt og har haft både psykologi og pædagogik på studiet.

Men jeg tror måske vi skal tage den længere ud, altså tænke helt ud af boksen. Jeg er bare så bundet i min naturvidenskabelig uddannelse at jeg har behov for lidt inspiration fra Jer, som er vant til at se tingene udfra et mere kommercielt udgangspunkt.

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 23:25
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Hvad med at tilbyde, at komme ud på skoler i lokalområdet til 9.-10. klasserne, og holde foredrag om hvilken fantastisk god og smertefri behandling du kan give.

Disse elever står vel og skal vælge tandlæge, når de forlader skoletandplejesystemet. Det kan måske give en del nye kunder, hvis du kan give dem en tryghed.

Venlig hilsen

Per Thomsen

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 23:26

Jeg siger heller ikke du skal rende rundt med en klovnenæse. Men i stedet for billeder af sommerfugle og andre naturbilleder, der skal indgyde RO, så smid nogle billeder ind af smilende glade mennesker med flotte smil. Det er derfor folk de kommer. Ved at ligge billederne op, som skal indgyde ro, siger du faktisk at du godt ved at det sikkert bliver uroligt for dem.

Anderkend at du godt ved at folk ikke gider, men vis dem det smil de kommer efter. Gør lægens bord til et dejligt sted at komme, og ikke en meditationsklinik.

Tro mig rent psykologisk virker det modsat af hvad du tror med de billeder. Og der er der Patch Adam analogien kommer ind. Han anderkender sine patienter som nogle med smerter, og tager dem til sig med en varme og et smil. Han prøver ikke at få dem til at tænke på en sommerfugl. Hvad skal de bruge det til ? Det virker som den afledningsmanøvre det er, og folk kan gennemskue det.

Dernæst kan jeg se at din klink ligger i SV, og derude hænger pengene jo ikke ligefrem på træerne. Så måske placeringen af klinikken også har betydning.

Lad os så se det flotte smil på din side :)

Nå, jeg logger af

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 23:28

Ps:

Humor og seriøsitet går altid hånd i hånd. Man skal bare lige finde balancen. Sin egen helst

Side 1 ud af 8 (73 indlæg)