Hej alle aminoer. Jeg er tandlæge og snakker næsten kun med andre tandlæger om hvordan det er at være tandlæge og hvordan man skal drive sin klilik. Men jeg ville egentlig gerne have et bud fra dig. Mit problem er at jeg skal sælge en ydelse som ingen vil have. Der findes ikke mange der gerne vil gå til tandlæge. Så de kommer af nødm tvang eller for at undgå nød eller tvang.... det passer selvfølgelig ikke helt. Men faktum er at jeg stort set ikke har noget i mit ydelses katalog som folk GERNE vil have. Vi har indført laser behandling, akupunktur med nervøsitet og smertet, samt optimeret og fokuseret vores service, fået online booking og sms-reminder og endelig så gør jeg hvad jeg kan for at mine ansatte har et godt psykisk og fysisk arbejdsmiljø med individuelt tilpassede udfordringer i moderne omgivelser og med moderne materialer og teknikker. Men vores branche har aldrig rigig lavet branding eller reklameret, så vores viden om hvad patienterne gerne vil have - ud over smerte frihed og lavere regninger - er meget lille. Så hvis du har nogle gode ideer til hvad vi kunne gøre anderledes så hører jeg det gerne . Det er svært at lave en rigtig blue ocean strategi, men kunne jeg adskille mig en smule er det fint. Ser frem til at hører fra andre iværksættere. |
Læger opfattes jo, og heldigvis, som seriøse og kedelige (?). Så hvad med lidt humor i din markedsføring ? Få en standupper eller en en anden med god humoristisk sans til gøre det lidt sjovere at gå til bissedoktoren ?
Det en chance at tage, men du er jo ikke kræftlæge eller andet i den dur. Man kan jo godt være den sjove tandlæge. Faktisk ville jeg blive mere beroliget hvis min tandlæge, kunne bringe lidt sjovt ind i det hele.
Hans Stokholm Kjer herinde fra, tekstforfatter, har da en festlig pen. Prøv at kig lidt hans vej