Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Andelsbolig Til Salg og Solgt På Rekordtid Med Din Hjælp

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kan ikke hjælpe dig med seo, men synes lige at jeg vil give et par råd med på vejen.

1) billeder, billeder, billeder. Dine billeder er for dårlige, og der er for få af dem.
2) Gør også noget ud áf at tage nogle stemningsbilleder af området. Cafélivet rundtomkring etc.
3) Der er ingen plantegning. Har du ikke en fra da du selv købte? Ellers kan man få en lasermåler til en plov, og så er det bare at få målt lejligheden op.
4) Mal hele lejligheden hvid. Dejlig neutral farve.

I det hele taget skal der gøres mere ud af salgsopstillingen. OG så skader det heller ikke at hænge flyers op i Netto og hvor sådan noget ellers er tilladt.

Hilsen Morten

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 15:06

Hej Flemming

Jeg sad sjovt nok og var ved at skrive dig en lille mail, så den får du snart...

Ellers indtil flere gode råd du kommer med her, dem vil jeg tage til mig, de fleste af dem ihvertfald...
Møblerne blir jeg nok nødt til at lade blive, da det er så ubehageligt at sidde og ligge på gulvene alene...

Flere gode billeder er allerede på vej, men her til at begynde med måtte jeg starte med det jeg lige nåede i går.
Hvis vi dog bare fik et par dage med sol, så man kunne lave lidt flottere og hyggeligere billeder, men såsnart det blir muligt så skal det nok ske.

Et stort til salg skilt er en fin ide, og jeg tænker at adressen til min andel til salg side ikke skader heller.
Derudover har jeg lagt den på www.snus-et-hus.dk, den annonce hedder andelslejlighed til salg og den linker også til min side. Det har allerede givet nogle besøgende på hjemmesiden.

Den kommer også på den blå avis, og de øvrige steder det er muligt at lægge sådan en lejlighed på nettet.

Det mentale arbejder jeg med ved at forestille mig at jeg allerede er flyttet derhen hvor jeg skal bo Smile

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 15:17

jeg troede den måske egentlig var solgt når jeg læste overskriften.

Jeg ville personligt:

- Arbejde lidt på teksten, både selve sproget og opstilling. Jeg ser tekst inde bag de der blokke med tekst. Jeg ville også droppe alt det blå, hvad er det med dig og blå, der er også blåt i lejligheden ;-)
- Bedre og flere billeder (badeværelset skal jo ikke ligge ned vel;-)), og pak alt skramlet væk, få evt. en veninde med lidt designindsigt indover. På med et hvidt sengetæppe eks.vis.
- Plantegning
- Købe for 1000 kr. hvid maling
- Gøre økonomien mere fremtrædende.
- Sætte en mere realistisk pris. Nu skal jeg ikke kaste mig ud i vurdering, tjek evt. boligdebatten.dk, men vi snakker nok et par hundrede af de lange, der skal af - andelskøberne får meget for pengene for tiden.

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Skrevet kl. 15:21

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Hej

Jeg kan ikke hjælpe dig med seo, men synes lige at jeg vil give et par råd med på vejen.

1) billeder, billeder, billeder. Dine billeder er for dårlige, og der er for få af dem.
2) Gør også noget ud áf at tage nogle stemningsbilleder af området. Cafélivet rundtomkring etc.
3) Der er ingen plantegning. Har du ikke en fra da du selv købte? Ellers kan man få en lasermåler til en plov, og så er det bare at få målt lejligheden op.
4) Mal hele lejligheden hvid. Dejlig neutral farve.

I det hele taget skal der gøres mere ud af salgsopstillingen. OG så skader det heller ikke at hænge flyers op i Netto og hvor sådan noget ellers er tilladt.

Hilsen Morten

Hej Morten

Stemningsbillederne er planlagt, men jeg ville gerne have bare en smule solskin på dem, og det er der som du nok ved ikke så meget af lige p.t.
men jeg arbejder på at få nogle sommer billeder af haven fra en anden i foreningen, han skal bare lige være hjemme så har han lovet at sende mig nogen.

Plantegning er der ikke noget af, men jeg vil gå igang med at lave en snarest, det er en god ide, kan selv huske at det altid er noget af det første jeg selv har kigget efter.

Synes du virkelig 16 billeder er for få? det gør du nok ikke, men der var ikke noget link under billeder til de billeder af foreningen og gården der ligger på den side handler om foreningen, det har jeg nu sørget for at der er.

Pånær en væg er hele lejlighedn hvid, og sådan bliver det ved med at være...
Paneler vægge og vinduesrammer er hvide, kun den ene væg i stuen knækker det indtryk, og det synes jeg selv om, så det vælger jeg at holde fast i.

Kunne du udpinde hvad du mener med at gøre mere ud af salgsopstillingen?
Jeg har spurgt formanden om muligheden for at oplyse vurdering, henlæggelser og egenkapital for foreningen da jeg mener det signalerer vores sunde økonomi, og kun 20% belåning.
Er det sådan noget du vil have med, eller er det noget andet du tænker på?

Ellers mange tak for jeres input alle sammen, de er påskønnede...

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Skrevet kl. 16:02

TM2Byg:
jeg troede den måske egentlig var solgt når jeg læste overskriften.

Jeg ville personligt:

- Arbejde lidt på teksten, både selve sproget og opstilling. Jeg ser tekst inde bag de der blokke med tekst. Jeg ville også droppe alt det blå, hvad er det med dig og blå, der er også blåt i lejligheden ;-)
- Bedre og flere billeder (badeværelset skal jo ikke ligge ned vel;-)), og pak alt skramlet væk, få evt. en veninde med lidt designindsigt indover. På med et hvidt sengetæppe eks.vis.
- Plantegning
- Købe for 1000 kr. hvid maling
- Gøre økonomien mere fremtrædende.
- Sætte en mere realistisk pris. Nu skal jeg ikke kaste mig ud i vurdering, tjek evt. boligdebatten.dk, men vi snakker nok et par hundrede af de lange, der skal af - andelskøberne får meget for pengene for tiden.

Hej TM

Hvad mener du med overskriften? Her i tråden?
Den skal ikke sælge lejligheden, men bare få folk til at læse tråden og finde dem der eventuelt kan hjælpe,så det går nok...

Sproget på siden er med vilje, da alle skriver det på samme måde, kedeligt og forretningspræget hvilket jeg blot prøver at skille mig ud fra.
Hvad er det for noget skrammel du taler om? er det mine møbler du vil have væk?
Og hvor er siden blå? der er intet blåt udover links, som er den mest benyttede farve til links på nettet... og så selvfølgelig den ene blå væg i stuen som i åbenbart er flere der ikke synes om... Men selve siden er da grå og knækket hvid, eller er jeg pludselig blevet farveblind?

Og du skriver tekst inde bag de der blokke med tekst, er du sikker på det er min side du har set? eller har du en gammel skærm? Der kan da ikke ligge tekst inde bagved? Enten ser du en anden side, eller også er det mig der er noget galt med...

Du må meget undskylde med hensyn til prisen er vi bestemt ikke enige, jeg ved ikke hvad du vurderer op imod, men her i området er prisen på min lejlighed det niveau de annoncerer 60-65m2 lejligheder til med en større boligafgift end min har, og jeg er ikke bleg for at skulle forhandle på prisen, men at sænke den 200.000 fra start lyder helt vildt dumt i mine øjne, det fjerner enhver mulighed for forhandling og jeg synes det giver køber et indtryk af at jeg er desperat ligesom du selv skriver det ville være uden møbler i lejligheden. Jeg vil sælge den, ikke give den væk.

Jeg vil dog straks tjekke boligdebatten.dk som du foreslår, så må vi jo se om, jeg har misforstået prisniveauet, men i lokalaviserne ser jeg de samme priser for lejligheder på 60-65m2, og 90-100m2 starter over millionen.

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 16:21

Hej Janno,

Overskriften sagde solgt på rekordtid, så troede du havde sat den på og så fået den solgt.

Når jeg klikker på forsiden står der noget tekst til højre for billederne. Det ser ud til at det er de 2 første linier den rykker ud, så de står mellem blokken og linksene, jeg kan sende dig et screendump, jeg bruger næstnyeste IE - kan ikke finde nummeret. Bruger Lenovo T60.

Det jeg ville fjerne var tingene på køkkenbord, ting på badeværelset og der er noget der ligner et tøjdyr på sengen etc. Gøre lejligheden så stilren og lys som muligt.

Omkring det blå, virkede det lidt gennemgående (blå væg, blåt håndklæde, blåt lagen og blå links) - og jeg holder stadig fast i at jeg ville male væggen hvid, hvor mange potentielle købere tror du vil have en blå væg ;-) De maler sikkert selv, men de skal kunne forestille sig bo i den.

Omkring priser, tjek boligdebatten.dk, de er meget skarpere end jeg er på priser, men jeg tror du vil blive lidt overrasket over hvad andele går til. Der er himmelvid forskel på hvad folk prøver at sælge til og hvad de rent faktisk sælges til. Til oplysning, kan siges at I min gamle forening, går de nu til ca. 10K/m2, der er 4K/m2 i forenings gæld og lavere afgift end din (+ det er på Frederiksberg). Anyhow, man kan diskutere om man skal holde rum til forhandling eller en skarp pris. Jeg tror en skarp pris trækker folk til, og at det er det du skal prøve, for uden kunder i butikken, kan du stå med alle talenterne og villighed til prisnedslag, du har blot ingen at forhandle med.

Ellers vil jeg bare ønske held og lykke, husk vi prøver at hjælpe her, det er ikke for at bitche over din annonce;-)

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Skrevet kl. 16:57

TM2Byg:

Hej Janno,

Overskriften sagde solgt på rekordtid, så troede du havde sat den på og så fået den solgt.

Når jeg klikker på forsiden står der noget tekst til højre for billederne. Det ser ud til at det er de 2 første linier den rykker ud, så de står mellem blokken og linksene, jeg kan sende dig et screendump, jeg bruger næstnyeste IE - kan ikke finde nummeret. Bruger Lenovo T60.

Det jeg ville fjerne var tingene på køkkenbord, ting på badeværelset og der er noget der ligner et tøjdyr på sengen etc. Gøre lejligheden så stilren og lys som muligt.

Omkring det blå, virkede det lidt gennemgående (blå væg, blåt håndklæde, blåt lagen og blå links) - og jeg holder stadig fast i at jeg ville male væggen hvid, hvor mange potentielle købere tror du vil have en blå væg ;-) De maler sikkert selv, men de skal kunne forestille sig bo i den.

Omkring priser, tjek boligdebatten.dk, de er meget skarpere end jeg er på priser, men jeg tror du vil blive lidt overrasket over hvad andele går til. Der er himmelvid forskel på hvad folk prøver at sælge til og hvad de rent faktisk sælges til. Til oplysning, kan siges at I min gamle forening, går de nu til ca. 10K/m2, der er 4K/m2 i forenings gæld og lavere afgift end din (+ det er på Frederiksberg). Anyhow, man kan diskutere om man skal holde rum til forhandling eller en skarp pris. Jeg tror en skarp pris trækker folk til, og at det er det du skal prøve, for uden kunder i butikken, kan du stå med alle talenterne og villighed til prisnedslag, du har blot ingen at forhandle med.

Ellers vil jeg bare ønske held og lykke, husk vi prøver at hjælpe her, det er ikke for at bitche over din annonce;-)

Hej igen TM

Måske overskriften på denne tråd kan misforståes, men du er den eneste der kommenterer det, og den skal jo ikke sælge lejligheden, så fred være med det.

At du nu skriver fjerne ting der står på køkkenbordet, noget på badeværelset og min elskede tøjtiger på sengen, er jeg da ked af at du ser som skrammel... men jeg lytter... det skal du ikke tage fejl af.
Den blå væg kan måske virke voldsom på nogle, men jeg har også hørt det modsatte, så det er svært at vide hvad man skal vælge, jeg vil dog overveje det en ekstra gang. Din pointe med at de skal kunne forestille sig at bo her er der jo nok noget i...

Den skarpe pris eller rum til forhandling... jeg tænker måske noget med slå til inden årets udgang og få kr.150.000.- i nedslag?
Ville det være en god ide? Eller risikerer jeg at skyde mig selv i foden?
Mange mennesker vil gerne kunne prale med at de fik forhandlet prisen ned, og vil i givet fald føle at de har foretaget en endnu bedre handel... jeg synes den er svær...

Tak for ønsket, jeg opfatter det også som gode velmente råd, men man skal vel ikke bare sige tak og amen hvis man ikke er enig? Så er dialogen jo borte, og det er vel pointen med et forum...

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Skrevet kl. 16:58

TM2Byg:
Arbejde lidt på teksten, både selve sproget og opstilling

Vil du ikke være sød og kommentere hvorfor du reagerer på sproget?

Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 275
Skrevet kl. 17:13

Da jeg arbejder som ejendomsadministrator til hverdag, skal du være velkommen til at scanne senest godkendte årsregnskab samt referat ind. Så vil jeg rende dette igennem for godt nok har du fået mange praktiske råd, men der er en hel del andre ting at tage stilling til:

Offentlig vurdering eller valuarvurdering

Nogle hensætter til fremtidig vedligeholdelse (fuld udnyttelse af andelskronen)

Nogle kommende store renoveringsprojektet

Nogle usolgte lejeboliger der senere kan konverteres til andelsboliger?

Du kan maile dette hvis lyst på info@beboerforum.dk

mvh

Kjeppe

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Skrevet kl. 17:21

kjeppe:

Da jeg arbejder som ejendomsadministrator til hverdag, skal du være velkommen til at scanne senest godkendte årsregnskab samt referat ind. Så vil jeg rende dette igennem for godt nok har du fået mange praktiske råd, men der er en hel del andre ting at tage stilling til:

Offentlig vurdering eller valuarvurdering

Nogle hensætter til fremtidig vedligeholdelse (fuld udnyttelse af andelskronen)

Nogle kommende store renoveringsprojektet

Nogle usolgte lejeboliger der senere kan konverteres til andelsboliger?

Du kan maile dette hvis lyst på info@beboerforum.dk

Det vil jeg lige tale med formanden om først... Men til hvad formål?
Vil du bare vurdere foreningens økonomi, eller direkte give et forslag til den korrekte salgspris?

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)