Hej Niels Ip telefonien skal selvfølgeligt med enig. Jeg er dog ikke helt enig med dig i hvad der er billigst, to Skype brugere taler gratis sammen, den kan IP vist ikke slå, men jeg tror du mener når der skal ringes til en almindelig telefon i den anden ende og så har du sikkert ret i de fleste tilfælde. Til almindelig brug hvor man ringer til tilfældige telefonnumre, hvor de fleste formentlig ikke er Skype brugere, så tror jeg også man skal kigge på IP. Jeg har ikke haft IP, men kræver den ikke også en fast abonnementbetaling til teleselskabet ? Skype og IP har det til fælles at de bruger internettet som transmissionsvej. IP bliver drevet af teleselskaberne og Skype har en opstart af et par friske IT nørder, faktisk en dansk og en svensk gut (har lige glemt deres navne), pt. ejes det af Ebay men er ved at blive solgt igen, det er spændende at se hvad der så sker, om Skype så skal i pengevridemaskinen, men så er det godt at IP systemet er der som alternativ også for mig. De bedste Hilsener Finn |
Niklas:Hej Anders
Vi bruger i Firmafon skype rigtig meget! Hver medarbejder har en Skype konto med et skype in nummer. Vi har så et hovednummer i virksomheden via vores eget produkt (firmafon er et firmatelefon system). På den måde mødes kunder med en velkomstmenu, trykker de fx et ringer den på ved to medarbejdere i salgsafdelingen og både på deres mobiltelefoner og på skype.
Man har en masse opsætningsmuligheder (http://www.firmafon.dk/tur/config) og hver medarbejder kan have flere telefoner (http://www.firmafon.dk/tur/employees). Vi er stadig ret nye i markedet så der kommer flere tilrettelser.
Håber det var noget du kunne bruge til noget :D
Hej
Det lyder da rigtigt spændende de i har men dog ikke lige noget som jeg har brug for lige nu ;)
Ja undskyld men er nok lidt langsom, Men det her skype in nummer virker det som en "alm" telefon mht til at ringe til det? Ligner det et alm. telefonnummer? hvis computeren og skype er slukket og man ringer til nummeret er det bare som hvis man ringede til et helt alm telefon nummer og ingen tager den og ender paa en telefonsvare?
Og tak til alle der gad komme med deres erfaringer og viden om det.
ingen der bruger "Skype to go"?