Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Findes der en "Iværksætter" uddannelse

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Helsingør
Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tit tænkt på om der findes en iværksætter uddannelse. Her tænker jeg på en kortvarig uddannelse evt. 1 år, hvor man læser sammen med andre, der går med drømmen om at blive iværksætter. Man kan selvfølgelig ikke blive "uddannet" iværksætter, men det kunne da være meget rart med en slags startpakke hvor man kan blive klædt på til iværksætter livet.

Jeg ved godt at der findes massere af udmærket kurser, men de er oftest kortvarige og giver ikke rigtig nok. Jeg så i aminos sidste nyhedsbrev, at de havde noget på nielsbrok men er der nogen der har erfaringer med det?   

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 15:27

Er selv under uddannelse til BDE'er fra www.hih.au.dk Handels og Ingeniørhøjskolen, Århus Universitet i Herning. Går derind og læs videre. Pt. er jeg i gang med mit speciale som er Iværksætteri.

Spørg endelig hvis du har spørgsmål. Se også BDE foreningens hjemmeside www.bde.dk

Fra Albertslund
Tilmeldt 3. Nov 08
Indlæg ialt: 299
Fra  Jafri Media Skrevet kl. 15:27

Altså, jeg er igang med en HHX uddannelse (3 år),

min studieretning hedder innovation/iværksætteri. Det er vel en form for startpakke til, at blive en fuldblodet iværksætter.

Tror ikke, at det er det du leder efter, men ja, det findes ;)

Jafri Media - Hjemmesider fra 1598 ekskl. moms. Se mere på jafri.dk

Tilmeldt 26. Sep 09
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 15:27

Tror det tætteste du kommer på det du søger er at blive koaspilot.

Personlig mener jeg dog man bare skal kaste sig ud i det og lærer af erfaring frem for bøger.

Fra Helsingør
Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 17:11

Ja det er klart at man "bare" skal kaste sig ud at være iværksætter. Men det ville da være super med en kortvarig uddannelse, hvor man dels kunne have et fællesskab med andre iværksættere. Men også kunne blive udfordret, tænke krativt og samtidig lære om forskellige emner indenfor iværksætter faget. Da det jo meget gerne skulle ende ud med at man bliver iværksætter, skal det selvfølgelig ikke være en lang vidergående uddannelse der tager halvdelen af ens liv Smile

Hvad med højskoler eller lign.? det ville da være perfekt til en højskole

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6571
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:29

Jeg tror heller ikke at man kan uddanne sig til at blive iværksætter.... jeg tror at det er noget man har i sig. Måske er det noget der ligger skjult i mange år og pludselig ser man "lyset".

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Risskov
Tilmeldt 21. Aug 07
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 18:01

Du kan også læse til markedsføringsøkomom på en iværksætterlinie i Århus. Det tager 2 år..

Anders

Salgskonsulent hos Systemfrugt A/S

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 18:07

Jeg er også i gang med BDE på HIH-AU ligesom steffen olsen, en super uddannelse med godt miljø og masser af iværksætteri!

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 19:22

Hvis man ikke har en iværksætter i sig, så skal man nok undlade at starte som iværksætter, uanset hvor meget eller lidt man har læst, det er næppe noget man kan læse sig til.

Men der er en masse redskaber, som er gode at have med i bagagen f.eks. virksomhedsplan, regnskabslære, budgetlægning, finansiering, markedsføring, erhvervsjura, regler fra det offentlige mm.. Hvis man har disse ting på plads, så kan man bruge kræfterne der hvor det er vigtigst.

Der findes mange forskellige steder at blive klogere på disse ting.

Men det at være iværksætter, er ikke en uddannelse, det er en livsstil.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 19:33

Der findes en del handelsskoler der tilbyder et kursus om aftenen hvor du lærer lidt grundviden.

Bl.a. om ideeer, (swot) analyser, markedsføring, jura, forsikring, regnskab mm. 

Måske du skulle tage kontakt til en handelsskole i nærheden ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)