Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afregningsplan MLM - kommentar ønskes

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj

Det kan der være mange årsager til.

Jeg har dokumentation for at det er bedre, så den del er fin nok :-)

Resten kan skyldes at man ikke er tæt nok på producenten, man ikke selv er producent eller grådighed :-) eller andre forhold.

Netop det faktum, af jeg har et godt produktsortiment, som også kvalitetsmæssigt er bedre, og som kan sælges billigere via MLM og derved "spare" markedsføringsomkostningerne, gør at det ligger lige til højrebenet. Og det gør det ikke værre at der sælges meget af disse produkter i Dk og andrre lande.

Køb ren argan olie her

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 21:28

Du stiller rigtig mange spørgsmål - som alle på alle mulige måder giver anledning til at save din plan i småstykker, underforstået at det ikke "bare" er sådan at starte en MLM forretning - ihvertfald ikke hvis der skal være noget "solid bund i det" - og holdbarhed... 

Lagersalg123:
Er det ok afregninger? er der for mange led?  eller har I forslag til en anden type?

De 6 led du har stillet op indikere at du er ovre i en Uni-level model - men så er det efter min mening og erfaring for få "niveauer" - du skal op på mindst 7 - og helst 8 for det overhovedet er interessant - du skal file talene - eks. til 2 - 5 - 5 - 5 - 5 - 6 - 7 - 7 - og så tænker du nok: "Hvorfor kun 2% på 1. niveau?" - det er af den simple grund at det giver grund til at skabe et netværk. For kort at forklare på få linier - de øvrige %-satser er rigeligt - og du kan hive øvrige procenter til puljer, som man kan få del i...Top Performer Bonus, Rank-advancements puljer o.m.a.

Lagersalg123:
Der kommer flere produkter med så indtjeningsmuligheden forøges derfor

Flere produkter forøger IKKE indtjeningsmuligheden - nu har jeg ikke fanget hvilket produktsegment du arbejder i - men ok, hvis det er en webshop med elektronik produkter, vil det selvfølgelig være interessant med flest mulige produkter - den type forretning fungere blot ikke, harmonere ikke særligt godt med netværkstanken. Faktisk er 1 produkt nok!

Lagersalg123:
Skal man lade det være ubegrænset i forhold til hvor man sælger, eller kunne man lave en kommunal/regionmæssig opdeling f.s.a. Danmark?

Nej! Helt netværkstanken smuldre hvis du vil begrænse geografisk. Den eneste geografiske begrænsning du kan arbejde i er LANDE-MÆSSIGT. Men hør, du snakker om at sælge... forkert - høvl mine utallige indlæg og svar igennem: Du skal tænke i at ALLE som signer up hos dig, handler hos dig til eget forbrug - og det der ikke kan handles til eget forbrug (svært at lave eksempel når jeg ikke kender dine produkter). Men du bliver nødt til at køre med en minimumsomsætning er forhandler-ID pr. måned - lad os sige 500,- - det der skal være hele essensen er at man skaber et stort netværk som handler til eget forbrug - og evt. til en lille håndfuld "kunder" - men INGEN fokus på salg - at den enkelt skal omsætte en masse - du skal UDELUKKENDE tænke i netværk, meget mere stabilt.

Lagersalg123:
Og i de store landet f.eks. Tyskland, kan man vel have flere agenter der håndterer dette eller?

Sagtens - jeg har i en forhenværende forretning ifm. "Not for re-sale"-ordning frem mod selskabet skulle åbne, have godkendelser på plads, fungeret som koordinator - hvor alle bestilling m.m. gik gennem koordinator - som så svarede direkte logistikmæssigt til selskabet. I andre lande var der flere koordinatorer koblet på.

Lagersalg123:
Nogen der har erfaring med mængden af produkter der bør tilbydes/begrænses før det bliver uoverskueligt for den enkelte sælger? er 10 mange er 20 mange? eller?

Depends on that you´re selling, bro... er det energidrik: KUN 1 PRODUKT... 

Lagersalg123:
Nogen sælger varer som kan købes billigere i butikkerne, så der er jeg ikke helt med på hvorfor folk fortsætter med at købe. Tilbydes der anden added value der gør at folk holder ved? er det konkurrencer om rejser eller ophold eller?

Kender du begrebet KVALITET... ;-) - der er forskel på at sælge en vitamin-ting uden vitamin - og en med... enkelt ;-) Der er forskel på at sælge et produkt med 10% af det gode, og et med 60% af det gode... Simpelt!

Lagersalg123:
Vil den største succes ikke være hvis man har et prodult der er bedre til lavere pris?

Direkte kobling på forklaring ovenfor... kvalitet koster! Så svaret er NEJ!

Lagersalg123:
Skal der være en Sign up bonus?

Nope! Du skal IKKE åbne op for mulighed for bonus på signup-fee... big mistake. I dit tilfælde, idet jeg fornemmer du taler om en netbutik med alt muligt ragelse, så skal du lade sign up være gratis - eller som minimum et symbolsk beløb - 100,- eks. - som så inkludere egen site i siten. Du kan jo koble en Fast Start bonus på, dvs. at når en ny forhandler eks. handler for x kroner, så får du en one-time only ekstraordinær høj bonus på dette køb.

Det var lige et par input... hvad er du vil sælge?

Mvh.

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 21:54

Hej Lasse

Mange tak for input, det er rart med lidt kompetence selvom jeg ikke nødvendigvis er enig i/muligvis ikke kan forstå nogle enkelte af de svar du giver.

Lad det være slået fast med det samme, det er IKKE salg via en webshop eller lign, trådene kørte lidt af sporet, da Nikolaj kørte i en anden retning end tiltænkt :-)

Jeg kan på ingen måde forstå hvorfra du skulle få fornemmelsen af jeg skulle sælge ragelse, det mener jeg er fordømmende, men fred være med det.

Summasumarum er, at jeg gerne i en samtale ønsker at få uddybet dine svar, og har i denne samtale intet problem med at informere dig om sortimentet, som består af produkter der sælges 100.000vis af herhjemme hver måned.

Så er der et tidspunkt jeg kan ringe til dig på?

Køb ren argan olie her

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 22:26

Lad mig trække "ragelse" tilbage - det var på ingen måde tiltænkt negativt - det var blot lige det ord der faldt for!

Jeg synes iøvrigt godt du kan uddybe produkt-kategori i denne tråd - ift. at du stiller mange spørgsmål, som andre evt. vil besvare - og det gøre processen ift. at få kvalificerede input noget nemmere hvis har en pejling på produktkategori.

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 22:38

Hej Lasse

Det er kosmetiske produkter. Og sælger ikke via MLM på nuværende tidspunkt.

Og det er IKKE import produkter der kan afføde en del problemer, ligesom de fleste af tilsvarende produkter fra USA, som indeholder mange uønskede stoffer på ingredienslisten.

Køb ren argan olie her

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 13:28

Lagersalg123:

Det er kosmetiske produkter. Og sælger ikke via MLM på nuværende tidspunkt.

Og det er IKKE import produkter der kan afføde en del problemer, ligesom de fleste af tilsvarende produkter fra USA, som indeholder mange uønskede stoffer på ingredienslisten.

Så snakker vi! - Nu er det jo muligt at være mere konkret ift. de spørgsmål du stiller - og dermed give dig en pejling i hvilken retning du skal bevæge dig.

Lasse

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)