Hej alle Jeg har lige en lille case, der kan være spændende af lave lidt debat omkring. Et firma, A, sælger et køretøj til en kunde, B. Inden levering foretages der syn på køretøjet af godkendt synsmyndighed, lige som der også laves en attest på køretøjets tilstand. Attesten viser, at køretøjet er uden fejl, og er i normal god stand. Fire måneder efter levering anker B over for A, at køretøjet har været til FDM, og at de har påpeget nogle fejl for kr. 20.000, som synsmyndigheden ikke har påpeget. Fejlene vil han selvfølgelig have lavet. A fastholder, at der ingen fejl var på køretøjet ved levering, og at A ikke agter at dække udgifterne. A har gennem længere tid været hårdt ramt af krisen, og er således nødsaget til at lukke, og B får efterfølgende ikke repareret sit køretøj. B dukker senere op, og begynder at chikanere og true tidligere ejere/medarbejdere med, at skade deres omdømme. B skriver også en mail til en medarbejders nye arbejdsgiver, C, og forklarer hans nød, lige som han gør opmærksom på, at sagen kan få fatale følger for C's virksomheds fremtidige omdømme, fordi C har ansat medarbejderen. B påstår at have kontaktet Ekstra Bladet, og agter at bringe en artikel om hans nød, hvilket selvfølgelig bekymrer C meget. Hvordan synes Amino-brugerne at A, B og C skal forholde sig i denne sag?
Hilsen Christian
|
Christian Ibis:A fastholder, at der ingen fejl var på køretøjet ved levering, og at A ikke agter at dække udgifterne.
Fornuftigt synspunkt. Det er B's ansvar at sikre sig at den varer han køber er i orden ved overdragelse eller umiddelbart bagefter.
Nu melder historien ikke noget om hvilken typer virksomhed der er er tale om. Men hvis A's firma var et enkeltmandsfirma, kunne B overveje at erstatningskrav gældende mod A personligt.
Christian Ibis:B skriver også en mail til en medarbejders nye arbejdsgiver, C, og forklarer hans nød, lige som han gør opmærksom på, at sagen kan få fatale følger for C’s virksomheds fremtidige omdømme, fordi C har ansat medarbejderen.
Tomme tønder buldrer mest. C bør pænt afvise overfor B, at være part i dette og bede B stoppe korrespondancen.. Det vil næppe kunne skade C, da C's virksomhed ikke er part i sagen.
Hvis jeg var A eller C og virkelig følte mig generet af B ville jeg indgive politianmeldelse for chikane og trusler (ikke at det nødvendigvis fører til noget - men afhængig af det enkelte lokal samfund kan et enkelt opkald gøre meget)
Henrik