Du er da i godt humør i dag, Mikkel 
Hej alle brugere, kender i noget til at når man skal have en hjemmeside så skal det være cms og søgeoptimering eller kan man ligeså godt benytte sig af andre ældre hjemmeside programmer.
Jeg vil lige svare lidt mere nyanceret.
Som udgangspunk er det totalt ligegyldigt, hvilket program/system/nyt/gammelt en hjemmeside bliver fremstillet i når vi taler søgemaskineoptimering, for den er den endelige HTML kode, der bliver vist til søgemaskinerne og de besøgende, der betyder noget.
Problemet er bare, at hvis man ikke får fat i et CMS, hvor programmøren har brugt rigtig meget tid og erfaring på at optimere selve CMS systemet til søgemaskinerne, så er det nærmest sikkert som amen i kirken, at man bygger en række fejl og fælder ind i sin hjemmeside.
Selv om jeg har programmeret SEO-CMS og løbende optimerer på det så ville jeg meget nødig gå i gang med at fremstille en hjemmeside fra bunden, der er super søgemaskineoptimeret. Det tager simpelt hen for lang tid at få det hele med.
Hvis du ikke ønsker at sætte dig dybt ind i søgemaskineoptimering; men vil koncentrere dig om dine egne kernekompetancer, så er der altså rigtig god idé i at investere i andres erfaring på SEO området og købe sig til et system hvor der bliver tænkt SEO ind i CMS systemet.
Risikoen for fejl er, hvis du selv prøver med f.eks frontpage, alt, alt for stor til at du kan risikere at spilde din tid med at levere noget forkert kode til søgemaskinerne. At f.eks. det at oploade billeder og skrive sider med SEO-CMS også er ca. 6 gange hurtigere en med brug af gammeldags programmer er jo yderligere en parameter, der gør det til en god forretning at bruge et CMS.
Bliver man vist mere hvis man har adwords og cms eller ligeså meget med et alm, program.
Med udgangspunkt i ovenstående forklaring er svaret ja.
Igen skal svaret forklares: Når CMS er bedre søgemaskineoptimeret end du selv kan gøre det og du viser AdWords og har godt indhold på din hjemmeside, så vil interesserede finde dine sider via AdWords og en lille procentdel vil, som tiden går, linke til din side.
Herved får du en række envejslinks, der bringer dig højere op i søgemaskinerne.
Venlig hilsen,
Christian