Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er mit firma værd ???

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Nov 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen :-)

Jeg skriver for at høre om der er nogen som kan give et bud på hvad mit firma ca er værdi i kroner og øre, hvis jeg ønskede at sælge det.

Det behøver ikke være præcist, lad os bare sige plus, minus 500.000,-

Jeg har en Internet baseret virksomheder der har et årligt overskud før skat på ca 800.000,- eller over.

Jeg har ingen ansatte, ingen gæld og jeg bruger kun omkring 10 timer om ugen på at holde den vedlige.

Jeg har intet varelager og derfor ingen fysiske aktiver.

Jeg har dog en hjemmeside der ranker rigtig højt og godt på alle de rigtige ord.

De månedlige udgifter ligger på ca 15.000,-

Jeg øsnker IKKE at sælge, men kunne godt tænke mig at få et bud på hvad mit firma er værd. Det kunne jo ske man ændrede mening i fremtiden.

Håber der er en der kan hjælpe

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 11:17

Kan du ikke vise os aben? 

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 11:29

Hej

Det er umuligt at komme med et kvalificeret bud uden at have langt flere oplysninger.

Ud fra hvad du skriver tyder det på at virksomheden er kraftigt afhængig af din personlige know how og det er derfor ikke sikkert at virksomheden i sig selv har nogen videre værdi. dette kommer dog an på faktore så som styrken af virksomhedens brand/brands, kundekartotek osv.

Herudover vil en evt. salgspris f.eks. være afhængig af faktore så som mængden af konkurrence på markedet, mulighed for vækst i markedet, om du bliver som ansat i virksomheden og mange andre ting.

Det simpleste bud på en værdi er blot at lave en simpel fremskrivning af din omsætning, og så har den en værdi på et sted mellem 1,5-4 millioner. men igen dette tal er så usikkert at jeg personligt vil betragte det som rent gæt værk.

Beklager men til den slags spørgsmål er der ingen nemme svar,

Mvh.

Benjamin 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)