Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop2 fra Scannet

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 98
Fra  Porcani Hundeartikler & Foder Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der har haft lejlighed til at prøve den nye webshop fra Scannet, Webshop2?
Hvad syens I i forhold til den gamle Scannet webshop?

Jeg har ventet længe på den, da jeg overvejer at skifte fra den gamle Scannetshop. Det ser dog desværre ikke ud til at der umiddelbart er lagt op til lettere integration til lagersystemer i den nye i forhold til den gamle. Glæder mig til at høre om der er nogen der får gjort nogle erfaringer.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hører også gerne erfaringer. 
Har lige signet mig op til en trialversion, men ville gerne høre om andre havde leget med det.

 

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu siddet og leget lidt med shoppen - og den er da rigtig nice ;)

Jeg har dog nogle problemer med billedet på produktsiden - det er ikke altid at det bliver vist, virker som om den loader forkert på en eller anden måde.
Det ser flot ud sådan som de spejler billedet på produktsiden ned i "gulvet", men hvordan slår man det fra - jeg har endnu ikke kunne finde ud af det. Det er jo lidt åndsvagt hvis man får sine produktbilleder fra sin leverandør og de allerede har lavet en "spejling" - så bliver billedet jo spejlet 2 gange.

Det var lige hvad jeg havde i denne omgang - lad os få gang i debatten om denne nye shop.!!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Jeg har også siddet og leget en del med deres shop, og er rigtigt glad for den :-)

Umiddelbart tror jeg, man vil blive gladest for, er deres avancerede designer, for så kan man nemlig få en web-programmør, til at sætte shoppen op med en meget stor designfrihed. Alternativt kan man selv vælge at sætte sig ind i html, css, browser forskelle med mere!

Jeg er helt sikker på at vi kommer til at se væsentligt lækre shops, på den nye platform. Mindst ligeså lækre som dem, man ser idag på DanDomain.
Men de vil også koste en del mere, både til webprogrammør, designer og Scannet.

Derudover er der også nogle spændende muligheder for rabatkoder og gavekort etc.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Må man eventuelt se jeres test-shops, så vi kan lure tricks af hos hinanden? Jeg har siddet og leget lidt med det, men vil ikke lægge skjul på, at jeg har visse problemer ;-)
 

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kører den 'gamle' version af Scannet-shop, og er stort set tilfreds med den.

Dog kan jeg godt sidde og blive lidt misundelig på nogle forskellige muligheder, som andre webshops har, så derfor følger jeg med i, hvad der sker her på tråden og hos andre webshops, der pt. er i en konverteringsfase til anden udbyder.

Jeg har endnu ikke fået en testversion fra Scannet, da jeg forinden godt vil høre om andres oplevelser, og så tager jeg den derfra. - Tiden er desværre heller ikke til at 'lege' med den lige nu.

MEN - - lad mig endelig høre om jeres erfaringer, og send gerne et link, hvis en af jer lægger den nye på nettet.

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kigger også, men er bestemt ikke nået så langt at jeg kan/vil vise noget frem endnu.. Indtil videre er det blot et spørgsmål at finde rundt og lure om nogle af de ting, som jeg gerne så, er med i den nye version..

Dog syntes jeg at den er heeeelt vild langsom.. Jeg håber og tror at det skyldes demoversionen for jeg kan da næsten nå at lave kaffe og drikke den inden siderne er loadede :o)

En anden ting, som jeg næsten altid "klager" over ved alle de systemer som findes er, at det altså ikke kun er designet som man er nød til at kigge på.. Jeg efterspørger gang på gang et ordentligt system bagved, som kan fortælle mig hvilke varer der rykker, hvor meget jeg sælger til fuld pris, hvad fragtomkostningerne er osv. osv.. Nogle af tingene kan jeg godt se er med, men jeg syntes også at jeg stadig mangler noget... Selvfølgelig kan man argumentere med at det er et økonomi system, som jeg efterspørger og ja, det er nok rigtigt, men for pokker da.. Mange af tingene ligger jo allerede i webshop systemet og jeg taster glad og gerne alt ind ved oprettelse, men hvis jeg ikke kan lave nogle gode udtræk bagefter og finde ud af noget mere om min forretning, så kunne jeg jo lige så lade være med at taste det ind i første omgang.. Så jeg håber at jeg finder at Scannet har lyttet og har taget nogle flere ting med på det område :o)

En lille bitte anke fra mig er dog deres manual.. Eller kan man overhovedet kalde den det ??? 6 sider med en forside, som bevares er flot, men altså jeg havde nu håbet på, at der var lidt mere at hente på den front og jeg håber at én eller anden sætter sig ned og skriver noget, som også jeg forstår :o) Hermed en opfordring givet videre...

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Majbrit

Der findes en mere fyldstgørende manual inde i selve systemet, du kan se den ved at klikke på Manuel i toppen lidt til venstre.

Jeg har også oplevet, at shoppen har været langsom idag, men første dag jeg brugte systemet var det rigtigt hurtigt.

Er ikke helt sikker på hvilket rapporter det er du ønsker, de fleste systemer har idag salgsrapporter, der fortæller hvilket produkter der sælger mest bøde omsætningsmæssigt og antal. Jeg mener DanDomain, understøtter dækningsbidrag, hvilket vi nok egentligt allesammen burde!

Hvis shoppen understøtter det, så er det faktisk muligt at sende dækningsbidraget til Google Analytics, så for man en meget direkte udregning af indtægter og udgifter ved f.eks. AdWords kampagner. Det er egentligt en rigtigt god ide, at implementerer. Noget vi måske vil kigge på når vi lige er færdige med integrationen til Google Website Optimizer.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg oplever også lange svartider - det har jeg gjort fra dag 1. Nogle gange kører den fint, men i perioder er den sindssygt sløv. Jeg håber, at vi bare ligger og roder i en kravlegård med de demoshops, og at det ikke er generelt for det nye system. 

Anyway. 
Af jer, der har leget med det - er der så nogen, der har fundet ud af hvordan man aktiverer sit eget layout? I manualen, går de meget op i, hvordan man laver sit eget - og hvordan man redigerer det... men ikke et ord om, hvordan man aktiverer det, og ser hvad man rent faktisk arbejder med. (Jeg var nødt til at ringe derind, for at finde ud af hvordan man overhovedet skifter layout - det gøres ikke under "layout", men under "language", hvor man under det valgte sprog, vælger det tilhørende layout... men mit eget oprettede layout dukker ikke op på den liste). 

Nogen der ved det?

I øvrigt har jeg mistet min folde-ud menu. Jeg lavede den forleden, og den virkede. Nu folder den ikke længere ud, men kategorierne findes i backenden. Meget mystisk. Dertil har jeg ingen produkter på forsiden, selvom jeg har slået adskillige flueben til, om hvor mange jeg ønsker der. 

Blondinen er forvirret :)

 

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone

Du skal først give dit design en temafarve (mystisk opbygning de har lavet).

 

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Klik på udseende > avanceret design

Vælg Rediger ud for Test-sinful

Klik herefter på Temafarver

Her skal du oprette en ny temafarve profil.

Indtast et navn i Profilnavn og klik på Gem.

 

Herefter burde du gerne kunne vælge skabelonen under indstillinger og sprog.

 

Håber det hjalp?

 

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)