Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

anderledes ide

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Næstelsø
Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle her inde.

jeg har lige startet en gartner virksomhed op og sidder og prøver at finde ud af hvad der skal til for at lige netop min virksomhed bliver at foretrække.

min ide er at købe et parti blomster frø hjem som så kunderne får en pose af for hver gang jeg har været hos dem.

så er jeg jo også med til at gøre livet lidt grønnere ik. :)

men tror i ide` en holder i den virklige verden.

venlig hilsen britta

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Britta,

Det lyder rigtig spændende. Jeg har en lille ekstra idé, som du måske kan bruge.

Baggrunden er, at det er meget få af os, der har så grønne fingre som dig. Hvis jeg fik en pose blomsterfrø, så tror jeg, at det i dagligdagen ville virke lidt uoverskueligt rent faktisk at få dem plantet osv (selvom det umiddelbart lyder overkommeligt, men sådan er hverdagen for mange). Jeg kom til at tænke på en gave, som en tidligere kollega fik tilsendt.

Han fik en dåse med et firmalogo udenpå. Da han åbnede dåsen stod der "giv mig vand" eller lignende. Han gav dem vand og få dage efter begyndte der at vokse græs op, og det blev et samtaleemne på hele kontoret. Folk skulle altid lige forbi og se, hvor meget græsset var vokset.

Så hvis du kunne gøre det meget nemt for modtageren af din gave som dette eksempel, så giver det god opmærksomhed, og du bliver husket. Du kan jo også bruge den opsøgende for at få nye kunder. Endelig kunne du måske også hjælpe andre med at lave sådanne firmagaver. Det er jo meget op i tiden med det grønne og CO2 reduktion osv. Tænk hvis du kunne få fremstillet de dåser (eller i et andet materiale), og så kunne du sælge dem til virksomheder, der gerne vil have lidt opmærksomhed hos kunderne. Det kan jo være, at der allerede er folk her på Amino, der synes, at det kunne være et god kundegave. Jeg ved ikke noget om, hvilke planter eller blomster der kan bruge til det formål, men det ved du heldigvis.

Det var en lille tanke. Pøj pøj med det og alt det andet :-)

De bedste hilsener

Tommy

Hej med dig :-)

Fra Næstelsø
Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

hej tommy

tak for din ide.

kan godt se problemet med at få frøene i jorden.

men den med græsset var da en god ide.

men det er jo nød til at være nyt og nemt.

men hvis man lavede en gave første gang man er ude hos en kunde som så ville kunne næsten passe sig selv og ville kunne facinerer dem så er man jo nået langt ik.

har overvejet om jeg skal købe en stråhat. det har en gartner da. he he.

Fra 7200 grindsted
Tilmeldt 22. Mar 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

den med græsset lyder super !

den må da give kunden et lille smil på læbenBig Smile

Fra Helsingør
Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er rigtig mange virksomheder der giver deres kunder en "lille" gave, efter de har gennemført en handel. Det er da en rigtig god måde at holde på sine kunder. Men det er vigtigt at det er noget som kunderne bliver overrasket over og som de kan bruge til noget.

Hvis du kunne få lavet et produkt der opfylder begge kriterier, ville det være noget som de husker. Tommys idé er super fordi den overrasker og skiller sig ud fra mængden. Men prøv at se om du ikke også kan få det anvedelige med, så har du helt sikkert et hit Smile

Fra Næstelsø
Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

ok 2 ideér.

der findes en plante som hedder en væddeløber. det gør den fordi den sender stængler ud som har børn på. så den ville man kunne dele ud til en masse så man spreder den ud i firmaet. men der er jo noget arbejde med den.

eller hvad med karse. eller purløg. det kan spises.

kødædende planter.

hvor er jeg glad for jeres ideér.

sætter virklig tanker i sving.

tusind tak

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 06:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så lidt, Britta :-)

Jeg tænkte nok, at du bare lige skulle have lidt inspiration i den retning, for det lyder da til, at dine idéer er meget bedre, da de jo er baseret på reel viden om planter. Noget, der kan spises, er jo også rigtig godt i forhold til arbejdspladser - det giver lidt at tale om under frokosten, hvis man lige klipper lidt karse tll sin æggemad :-)

Og den med "børn" på, som man kan give til andre er jo helt suveræn.

You go, girl :-)

Hej med dig :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy, du får 5  Star  her fra.

Britta, meld lige tilbage eller skriv til mig, når produktet er klar.

Det er dog vigtigt at den er af Co2 venlig materiale.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Noget jeg længe har drømt om, er et abonnement på blomster. Både til terrassen om sommeren og til vaserne om vinteren.

Tænk at komme hjem fredag eftermiddag, og finde blomsterne udenfor døren lige til at putte i vaserne.

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med det her.

En dåse som indeholder noget jord, og et frø.

Så skal men åbne dåsen, lidt ligesom de der dåser med tun, du river den øverste del af også skal den have vand og stå i vindueskarmen.

Så vokser den en blomst op af den.

 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)