Det var ikke dig (eller andre) jeg pegede fingre af. Det var blot et udtryk for at hvis Rasmus havde100.000 kr at starte op for - så ville en meget stor del af det beløb gå til at "etablere" sig i udlandet for at slippe billigere i skat. Min pointe er blot at den ekstra udgift der er ved at sig ned i udlandet + plus en skattebesparelse formentlig vil svare til den omkostning, er er ved blot at lave et dansk smba. Det blot uden den ekstra administration... Jeg er enig med dig Per. Det vil være fornuftig at få tjent pengene før man begynder på sindrig skatteplanlægning. Henrik
|
Det er meget naivt.
For det første er så er et SMBA en dansk selskabsform (ikke specielt udbredt) ligesom et ApS eller et A/S og sådanne selskaber kan kun laves i Danmark.
For det andet så vil et sådant selskab, uanset hvor i verden det registreres og får hjemsted blive anset hjemmehørende i Danmark når ledelsen har sit sæde (bor) her. Der er så firmaer, herunder de to herrer, der udbyder løsninger hvor man kan betale for at få en udenlandsk ledelse men det koster jo penge, og hvem med noget fornuft i behold vil overlade til andre at bestyre og forvalte sine værdier. Jo men det er jo bare proforma, reelt set er det dig selv der råder; well så kan konstruktionen også tilsidesættes.