Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMBA på Cypern?

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Per B. Lauridsen:
Hvor stor en del af 100.000 kr

Det var ikke dig (eller andre) jeg pegede fingre af. Det var blot et udtryk for at hvis Rasmus  havde100.000 kr at starte op for - så ville en meget stor del af det beløb gå til at "etablere" sig i udlandet for at slippe billigere i skat. Min pointe er blot at den ekstra udgift der er ved at sig ned i udlandet + plus en skattebesparelse formentlig vil svare til den omkostning, er er ved blot at lave et dansk smba. Det blot uden den ekstra administration...

Jeg er enig med dig Per. Det vil være fornuftig at få tjent pengene før man begynder på sindrig skatteplanlægning.

Henrik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:07

Det er meget naivt.

For det første er så er et SMBA en dansk selskabsform (ikke specielt udbredt) ligesom et ApS eller et A/S og sådanne selskaber kan kun laves i Danmark.

For det andet så vil et sådant selskab, uanset hvor i verden det registreres og får hjemsted blive anset hjemmehørende i Danmark når ledelsen har sit sæde (bor) her. Der er så firmaer, herunder de to herrer, der udbyder løsninger hvor man kan betale for at få en udenlandsk ledelse men det koster jo penge, og hvem med noget fornuft i behold vil overlade til andre at bestyre og forvalte sine værdier. Jo men det er jo bare proforma, reelt set er det dig selv der råder; well så kan konstruktionen også tilsidesættes.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 16:35

Skattekonsulenterne:

Det er meget naivt.

For det første er så er et SMBA en dansk selskabsform (ikke specielt udbredt) ligesom et ApS eller et A/S og sådanne selskaber kan kun laves i Danmark.

For det andet så vil et sådant selskab, uanset hvor i verden det registreres og får hjemsted blive anset hjemmehørende i Danmark når ledelsen har sit sæde (bor) her. Der er så firmaer, herunder de to herrer, der udbyder løsninger hvor man kan betale for at få en udenlandsk ledelse men det koster jo penge, og hvem med noget fornuft i behold vil overlade til andre at bestyre og forvalte sine værdier. Jo men det er jo bare proforma, reelt set er det dig selv der råder; well så kan konstruktionen også tilsidesættes.

Det er så skønt at høre fra SKAT's lange arme.. eller håndlangere heraf Stick out tongue

Det er jo helt sandt at såfremt det kan (her kommer det gyldne ord..) "bevises" at ledelse/direktion har sæde i DK, kommer selskabet under DK skatteret. Men den der lever stille lever godt. Det er MEGET udbredt med nom. direktion/ejerkreds og der ER mange penge i at spekulere i disse konstruktioner.

Men hele tiden skal man have for øje - opnår jeg nok på denne løsning/skatte undragelse til at man kan tage "skraldet" hvis det kommer.
Hvis målet er skatte undragelse for 1 mio. kan det slet ikke betale sig. 10 mio. måske..?

Dertil kommer spørgsmålet: Hvad koster et år i fængsel for økonomisk svindel..? (Forstået på den måde - hvor mange mio. skal du have gemt for hvert år du kommer til at sidde i fængsel..)

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 16:44

Som generel bemærkning er jeg ikke uenig - men udgangspunktet for Rasmus er "Hvis jeg på lovlig vis kan vælge selv,". Det vil sie blot et ønske om at lave den mest optimale lovlige løsning.

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 16:51

Henrik Krogh:

Som generel bemærkning er jeg ikke uenig - men udgangspunktet for Rasmus er "Hvis jeg på lovlig vis kan vælge selv,". Det vil sie blot et ønske om at lave den mest optimale lovlige løsning.

Sorry hvis jeg har overset "lovlig vis" - det er bare sjældent man nævner Cypriotiske selskaber for at holde sig på den lovlige side.
Men hvis det er den sandfærdige mening fra Rasmus - vil jeg dog nok også foreslå SMBA som løsning - KUN for at spare de 125K
i kapital

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 17:04

Godt at få sat de kontante ord på: Skatteundragelse, ulovligt, fængsel mv. så er det skåret ud i pap.

MVH

Finn

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 17:24

Finn Pedersen:
Skatteundragelse, ulovligt, fængsel mv. så er det skåret ud i pap.

Jeg synes det er noget vrøvl. Der er intet ulovligt ved at eje selskab placeret i mere eller mindre eksotiske lande. Så længe du blot overholder spillereglerne omkring dette. Der er ikke noget i denne tråd, der indikerer at Rasmus vil snyde i skat - alene på lovlig vis minimere den. Det er ikke anderledes end hvad 1000-vis af danskere og ikke mindst danske selskaber allerede gør.

At den løsning som Rasmus som så har valgt ikke er optimal håber jeg denne tråd viser.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:54

Enig: Når Rasmus tilsyneladende tror at man kan gøre udbytter m.v. skattefri via et selskab på Cypern beror det angiveligt mere på uvidenhed end bevidst forsøg på skatteunddragelse.  

Mange vil formentlig stoppe op når de bliver konfronteret med at noget sådant kan sidestilles med skatteunddragelse og er bødegivende hvis man søger at skjule selskabet for de danske myndigheder.  Desværre er det tvivlsomt om udbyderne af disse løsninger gør deres kunder opmærksom på sådanne forhold og allerede derved sætter de sig selv i sort hul med direkte adgang til promovering i Basta m.v. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 23:32

Enig i din præcisering.

Nu behøves Rasmus og andre ikke være i tvivl om, hvad de risikerer.

De bedste Hilsener

Finn

Fra Østerbro
Tilmeldt 4. Nov 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:26

Tak for alle jeres indlæg!

Som Henrik siger, er vi på ingen måde interesserede i at starte noget op, som kan forstås som en ulovlighed. Vores rene straffeattester skal ikke i spil :-)
Da vi ikke engang har de omtalte 100.000, tror jeg, at Per og I andre har ret. Det er nok at skyde over målet at starte selskab på Cypern!

Vores plan var at spare skatten for hurtigere at få et betydeligt beløb at investere for, men det lader ikke til at kunne lade sig gøre, hvis det koster en formue i både tid og penge at få stablet det på benene. 

I stedet vil vi gå videre med at stifte et SMBA i Danmark, da det lader til at være en bedre løsning end et I/S. Det lader bl.a. til, at man kan undgå at udbetale løn til sig selv og dermed undgå at betale den medfølgende skat, og så i stedet låne pengene af selskabet i form af et aktionærlån

Hvad synes I om den løsning? Er det helt spild af tid, hvis man kun har f.eks. 50.000 at skyde i projektet? 

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)