Hej Kineseren fra mors og alle i andre på Amino. Nu ved jeg godt at denne tråd er enorm gammel, men emnet er dog stadig utrolig relevant og derfor fortjener den også at blive kørt videre. Vi kører en webshop som for nyeligt har fået 3-D secure gennem ePay. 99% af vores kundebase kommer fra udlandet. Mest fra EU men Amerikanerne er også begyndt at hoppe på Inden vi fik 3-D secure havde vi mellem 6 og 10 ordre om dagen (her skal det nævnes at vi sælger specielle urteprodukter som kun de rige har råd til, så det er en fin ordremængde i forhold til vore få konkurrenter). Inden da havde vi ofte spørgsmål omkring vores sikkerhed og det var vores opfattelse at mange af de kunder som ikke turde købe noget i shoppen manglede en form for sikkerhed omkring deres betalinger med kreditkort. En anden ting var, at vi nemt kunne smide 10.000 kroner i skraldespanden hvert kvartal grundet svindel med kreditkort. Derfor besluttede vi os for at det nu skulle være slut med svindlen og fik således sat 3-D secure op så kunderne KUN kunne betale via 3-D secure for alle andre kort en dankort. Vi var lidt nervøse for om kunderne kunne finde ud af at bruge det og om det var for bøvlet for dem, men allerede fra dag 1 steg vores ordre antal med 50%! Nu har vi så kørt med det i et par måneder og vores kundetilgang og ordrestørrelser er blevet meget bedre. Vores omsætning er steget med ca. 300%, er i stadig stor fremdrift og vi behøver ikke længere at tænke på svindlere. Nu kan vi, uden at tøve, sende STORE ordrer ud til kunderne om end de kommer fra Rusland eller Somalia. Det er en kæmpe befrielse med 3-D secure og det har reddet vores forretning. Derfor kan jeg slet ikke genkende det billede som bliver fremstillet her i tråden om at det skulle forringe omsætningen. Vores indtryk er klart at kunderne føler sig meget mere sikre når der tilbydes 3-D secure og vi har absolut ikke haft en eneste klage siden vi indførte det. For dem der bruger dankort er det jo det samme som det plejer at være, så dem skal vi ikke bekymre os om. MEN nu er det kun 2 måneders erfaring jeg har at bygge det på og man må også huske at indregne almindelig naturlig fremgang i salget som også ville være kommet uden 3-D. Desuden er der også sket meget siden det blev indført. I dag skal ens kode ikke længere bestå af tal og skal ikke længere være præcis på 6 tegn. Nu kan koden bestå af et password med både bogstaver, tal og specialtegn og skal mindst være på 6 cifre. Det gør jo det hele meget lettere. Dog skal man stadig godkende gennem ens netbank, så problemet med at man skal handle fra samme computer som man har netbank på er ikke løst. Om det så er til gene og besvær for den handlende ved jeg ikke. Men jeg tror at 3-D er meget mere udbredt i udlandet end det er her hjemme og tror således også på, at det er en naturlig del af en betalingsproces for en udlænding og at de er vant til det. Alfa omega så er min anbefaling klart at få 3-D secure smidt på hurtigst muligt, hvis du ikke ønsker at bøvle med svindel. Ja, der ryger måske en kunde eller to i svinget, men til gengæld får du mange nye kunder som KUN handler hvor der er 3-D secure og samtidig lægger kunderne nogle større ordrer - også selvom det er førstegangskøbere i shoppen. |
Halford:Det er en kæmpe befrielse med 3-D secure og det har reddet vores forretning. Derfor kan jeg slet ikke genkende det billede som bliver fremstillet her i tråden om at det skulle forringe omsætningen. Vores indtryk er klart at kunderne føler sig meget mere sikre når der tilbydes 3-D secure og vi har absolut ikke haft en eneste klage siden vi indførte det. For dem der bruger dankort er det jo det samme som det plejer at være, så dem skal vi ikke bekymre os om.
Det er netop fordi I tillader dankort at I ikke oplever problemer med omsætningen. Sagen er netop, som du selv skitserer, at danskerne aldrig rigtig har taget 3D til sig, hvorimod det i udlandet er meget mere udbredt. Så jeres model er helt sikkert den rigtige. I står selvfølgelig tilbage med en rest-risiko for stjålne dankort, men det er heldigvis et minimalt problem. Endnu da :)