Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

3D Secure - Skal man eller skal man ikke?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kineseren fra mors og alle i andre på Amino.

Nu ved jeg godt at denne tråd er enorm gammel, men emnet er dog stadig utrolig relevant og derfor fortjener den også at blive kørt videre.

Vi kører en webshop som for nyeligt har fået 3-D secure gennem ePay. 99% af vores kundebase kommer fra udlandet. Mest fra EU men Amerikanerne er også begyndt at hoppe på Big Smile

Inden vi fik 3-D secure havde vi mellem 6 og 10 ordre om dagen (her skal det nævnes at vi sælger specielle urteprodukter som kun de rige har råd til, så det er en fin ordremængde i forhold til vore få konkurrenter). Inden da havde vi ofte spørgsmål omkring vores sikkerhed og det var vores opfattelse at mange af de kunder som ikke turde købe noget i shoppen manglede en form for sikkerhed omkring deres betalinger med kreditkort.

En anden ting var, at vi nemt kunne smide 10.000 kroner i skraldespanden hvert kvartal grundet svindel med kreditkort.

Derfor besluttede vi os for at det nu skulle være slut med svindlen og fik således sat 3-D secure op så kunderne KUN kunne betale via 3-D secure for alle andre kort en dankort.

Vi var lidt nervøse for om kunderne kunne finde ud af at bruge det og om det var for bøvlet for dem, men allerede fra dag 1 steg vores ordre antal med 50%!

Nu har vi så kørt med det i et par måneder og vores kundetilgang og ordrestørrelser er blevet meget bedre. Vores omsætning er steget med ca. 300%, er i stadig stor fremdrift og vi behøver ikke længere at tænke på svindlere. Nu kan vi, uden at tøve, sende STORE ordrer ud til kunderne om end de kommer fra Rusland eller Somalia.

Det er en kæmpe befrielse med 3-D secure og det har reddet vores forretning. Derfor kan jeg slet ikke genkende det billede som bliver fremstillet her i tråden om at det skulle forringe omsætningen. Vores indtryk er klart at kunderne føler sig meget mere sikre når der tilbydes 3-D secure og vi har absolut ikke haft en eneste klage siden vi indførte det. For dem der bruger dankort er det jo det samme som det plejer at være, så dem skal vi ikke bekymre os om.

MEN nu er det kun 2 måneders erfaring jeg har at bygge det på og man må også huske at indregne almindelig naturlig fremgang i salget som også ville være kommet uden 3-D. Desuden er der også sket meget siden det blev indført. I dag skal ens kode ikke længere bestå af tal og skal ikke længere være præcis på 6 tegn. Nu kan koden bestå af et password med både bogstaver, tal og specialtegn og skal mindst være på 6 cifre. Det gør jo det hele meget lettere. Dog skal man stadig godkende gennem ens netbank, så problemet med at man skal handle fra samme computer som man har netbank på er ikke løst. Om det så er til gene og besvær for den handlende ved jeg ikke. Men jeg tror at 3-D er meget mere udbredt i udlandet end det er her hjemme og tror således også på, at det er en naturlig del af en betalingsproces for en udlænding og at de er vant til det.

Alfa omega så er min anbefaling klart at få 3-D secure smidt på hurtigst muligt, hvis du ikke ønsker at bøvle med svindel. Ja, der ryger måske en kunde eller to i svinget, men til gengæld får du mange nye kunder som KUN handler hvor der er 3-D secure og samtidig lægger kunderne nogle større ordrer - også selvom det er førstegangskøbere i shoppen.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Halford:

Det er en kæmpe befrielse med 3-D secure og det har reddet vores forretning. Derfor kan jeg slet ikke genkende det billede som bliver fremstillet her i tråden om at det skulle forringe omsætningen. Vores indtryk er klart at kunderne føler sig meget mere sikre når der tilbydes 3-D secure og vi har absolut ikke haft en eneste klage siden vi indførte det. For dem der bruger dankort er det jo det samme som det plejer at være, så dem skal vi ikke bekymre os om.

Det er netop fordi I tillader dankort at I ikke oplever problemer med omsætningen. Sagen er netop, som du selv skitserer, at danskerne aldrig rigtig har taget 3D til sig, hvorimod det i udlandet er meget mere udbredt. Så jeres model er helt sikkert den rigtige. I står selvfølgelig tilbage med en rest-risiko for stjålne dankort, men det er heldigvis et minimalt problem. Endnu da :)

Moski2.net - gratis betalingsgateway til alle CMS-kunder

Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja nu er vores forretning også baseret på salg til udlandet som hovedområde. Tror ikke dankort delen har meget at sige da vi højest har et par danske kunder om måneden. Resten er udenlandske kunder. Og jeg giver dig fuldstændig ret i at Danskerne er bagud mht. 3-D secure ideologien. Den er helt standard i lande som England, Sverige, Frankrig, USA, osv. Og der er den et kvalitetsstempel frem for en pestilens som vi ser det herhjemme.

Dankort svindel er ikke et problem pt. og heldigvis da for det Big Smile

Det danske folk er et ærligt folk. Svenskerne derimod! Røvere er de!!!

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har netop selv siddet med de samme tanker. Skal, skal ikke...
Men vi valgte at køre med 3D secure netop fordi vi også bruger Dankort, og fordi vi hellere vil brande os selv som en sikker forretning.

Desuden bliver 3D secure obligatorisk inden for et par år, i følge Epay.

Vh
Dennis

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har købt rigtigt meget på nettet, og rigtigt mange gange droppet at lægge en ordre selvom indkøbskurven var fuld af gode varer. Dog aldrig fordi der er kommet en 3d secure process i vejen. Dem har jeg troligt gået igennem, da webshoppen inden da havde gjort alt for at gøre det nemt for mig at handle.

Så jeg tror at antallet af mistede kunder vil hænge meget sammen med hvad du ellers udsætter kunderne for. Hvis du laver en stort set perfekt webshop, med meget få undskyldninger for ikke at handle vil kunderne ikke springe fra fordi der kommer en omgang 3d secure i vejen. Hvis du derimod har haft et par smuttere undervejs, så man allerede sidder og overvejer om man nu også skal handle hos dig, ja så er det farvel ved 3d secure.

Det er bare mit indspark som flittig handlende på nettet.

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Halford.

Er svenskerne røvere?

Og finnerne drikker og gåt med kniv?

Og Jyderne betaler ikke moms?

Er det ikke lidt lang ude på overdrevet. Skal vi ikke stoppe de fordomme?

Lad os være enige om at der er brådne kar alle vegne.

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Halford:

Dankort svindel er ikke et problem pt. og heldigvis da for det Big Smile

Det danske folk er et ærligt folk. Svenskerne derimod! Røvere er de!!!

Say what! Dankort svindel findes i ligeså høj grad, som svindel med kreditkort... Det sker dagligt i stor stil!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders.

No hard feelings. Det var nu ment som en joke Big Smile Jeg er udmærket klar over at der er brodne kar alle steder. Sorry at jeg ikke lige fik hevet en smiley med ind før punktum.

Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey, rolig nu! Jeg kan jo kun tale for vores vedkommende og vi har endnu ikke oplevet svindel med Dankort! Hvis det er et stort problem så undskylder jeg mange gange.

Og lad os så komme tilbage til topic Wink

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)