Hej derude
Jeg har brug for lidt hjælp til om jeg bør opsætte 3D secure på min hjemmeside som jeg kan gerne fremme i andre lande end Danmark og Norge. Min bekymring i øjeblikket ligger i at jeg er nervøs hver gang der kommer en internet ordre fra Polen eller Italien, om det nu er et stjålet kort eller hvad? Mit spørgsmål går på om der er nogle af jer der har erfaring med om 3D Secure ødelægger noget salg for jer eller og om kunderne i dagens Danmark mon ved hvad 3D Secure er og er bekendt med det i stort nok omfang? Jeg er sikker på at i fremtiden bliver tingene bedre og det hele løser sig, men for nu vil jeg blot høre hvad I siger? På forhånd tak |
Hej Kineseren fra Mors,
Jeg har ingen webshop, så kan ikke kommentere på om 3D Secure resultere i mistet salg.
Men min personlige erfaring med det er dårlig, men det er nok også fordi jeg er den én procent af "forbrugerne" der har én speciel computer til netbank, og en anden computer til "alt-andet", det resultere i at hvis jeg skal handle et sted som kræver 3D Secure, så skal jeg starte den anden computer op, da 3D Secure kører gennem min netbank. Og må nok indrømme det gider jeg sgu ikke, så jeg finder et andet sted at handle i de tilfælde hvor det er nødvendigt.
Jeg kan godt se idéen med 3D Secure, men processen er efter min mening elendig; Indtast kort -> Betalingsgateway -> 3D Secure -> Netbank -> Godkendelse fra Netbank -> 3D Secure -> Betalingsgateway -> Gennemført.
Hvis det er første gang man bruger 3D Secure, så skal man lige lægge 5-10min mere tid i at betale da man skal udfylde alt muligt "skrammel", og der er jeg sikker på flere kunder mister tålmodigheden.
Så konklusionen fra min side, hold dig væk fra 3D Secure hvis du regner med at handle med mig, ellers skal du også have Dankort som mulighed. :)