Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

3D Secure - Skal man eller skal man ikke?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude

Jeg har brug for lidt hjælp til om jeg bør opsætte 3D secure på min hjemmeside som jeg kan gerne fremme i andre lande end Danmark og Norge.

Min bekymring i øjeblikket ligger i at jeg er nervøs hver gang der kommer en internet ordre fra Polen eller Italien, om det nu er et stjålet kort eller hvad?

Mit spørgsmål går på om der er nogle af jer der har erfaring med om 3D Secure ødelægger noget salg for jer eller og om kunderne i dagens Danmark mon ved hvad 3D Secure er og er bekendt med det i stort nok omfang?

Jeg er sikker på at i fremtiden bliver tingene bedre og det hele løser sig, men for nu vil jeg blot høre hvad I siger?

På forhånd tak

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 22:07

Hej Kineseren fra Mors,

Jeg har ingen webshop, så kan ikke kommentere på om 3D Secure resultere i mistet salg.

Men min personlige erfaring med det er dårlig, men det er nok også fordi jeg er den én procent af "forbrugerne" der har én speciel computer til netbank, og en anden computer til "alt-andet", det resultere i at hvis jeg skal handle et sted som kræver 3D Secure, så skal jeg starte den anden computer op, da 3D Secure kører gennem min netbank. Og må nok indrømme det gider jeg sgu ikke, så jeg finder et andet sted at handle i de tilfælde hvor det er nødvendigt.

Jeg kan godt se idéen med 3D Secure, men processen er efter min mening elendig; Indtast kort -> Betalingsgateway -> 3D Secure -> Netbank -> Godkendelse fra Netbank -> 3D Secure -> Betalingsgateway -> Gennemført.

Hvis det er første gang man bruger 3D Secure, så skal man lige lægge 5-10min mere tid i at betale da man skal udfylde alt muligt "skrammel", og der er jeg sikker på flere kunder mister tålmodigheden.

Så konklusionen fra min side, hold dig væk fra 3D Secure hvis du regner med at handle med mig, ellers skal du også have Dankort som mulighed. :)

Mads Madsen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:25
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mads Madsen:

Hvis man som forbruger direkte mener det er hjernedødt med sikkerhed på nettet, så er man godt nok et fjols, sorry det direkte sprog.

Hvordan kan du mene at sikkerhed for noget så vigtigt som kreditkort skal fjernes, bare fordi du ik lige gider bruge 3 min ekstra på at lave den ordre. Det er direkte stupidt og skræmmende at nogen kan have sådan en lallende holdning. Om nogen så håber jeg da, at det er typer med den indstilling som prøver at blive rippet på deres kreditkort, så de måske vågner en smule op, og åbner øjnene for den omverden de faktisk lever i.

Back til emnet.
Du bør helt sikkert få 3-D Secure os kaldet Visa Verified eller MasterCard SecureCode. Så er du med til at øge sikkerheden ved nethandel og holde skurke på afstand. Desuden sikre du dig selv mod svindel. Og for de små beløb det koster kontra en svindel ordre, så kan du vel næsten ik tvivle...

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 02:35

Fashion-Seller:

Hvis man som forbruger direkte mener det er hjernedødt med sikkerhed på nettet, så er man godt nok et fjols, sorry det direkte sprog.

Hvordan kan du mene at sikkerhed for noget så vigtigt som kreditkort skal fjernes, bare fordi du ik lige gider bruge 3 min ekstra på at lave den ordre. Det er direkte stupidt og skræmmende at nogen kan have sådan en lallende holdning. Om nogen så håber jeg da, at det er typer med den indstilling som prøver at blive rippet på deres kreditkort, så de måske vågner en smule op, og åbner øjnene for den omverden de faktisk lever i.

I mit tilfælde drejer det sig ikke om 3 minutter, men 10 minutter, det er dog irrelevant. 

Siger på intet tidspunkt at sikkerheden på kreditkort skal fjernes, skriver blot at 3D Secure slet ikke er min kop the, da det efter min mening slet ikke er besværet værd at bruge 3D Secure. Det ser smart ud, men i praksis er det simpelthen for besværlig, overfor forbrugeren.

Hvis kortet er blevet aflæst fordi man har været s*biiip* nok til at åbne en underlig mail, besøgt p0rn, skrevet kortet ned i en tekst fil, eller på anden måde fået sin computer inficeret med en eller anden Trojan, så hjælper 3D Secure alligevel ikke en skid. Med mindre man har en bank der fatter sikkerhed, og bruger nøglekort, i stedet for nøgle filer. Bankerne siger godt nok at nøglefilerne er låst til computeren, men det er ikke ret svært at flytte de informationer over på en ny computer.

Og som du selv er lidt inde på, så længe 3D Secure ikke er påkrævet, hvordan beskytter det så forbrugeren alligevel, udover at være pisse irriterende at skulle gennem 6 indtastninger og 2 klik, når det kunne være gjort med 4 indtastninger?

Jeg tror indehavrene af webshops taber penge på at have 3D Secure aktiveret, men håber der kommer nogle tørre facts på bordet i løbet af i morgen som beviser at jeg tager fejl.

Mads Madsen

Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 03:30

Hej begge

Jeg er sådan set fuldt ud med på begge jeres indlæg. Jeg har selv drevet nethandel siden 2002 og i min tidligere virksomhed, som idag hører til blandt landets største på nettet, bruges der stadig ikke 3D secure, men det var noget vi drøftede ofte dengang. Der er ingen tvivl om at 3D secure tager salg fra din virksomhed, hvis du kun bevæger dig i Danmark, Norge og resten af Skandinavien. Skal man pludselig udover landegrænserne, så bliver det noget andet, og så bør man i højere gra sikre sig med 3D secure for kundens men i særdeleshed også for virksomheden selv.

I mit tilfælde skrev jeg dette indlæg primært for at høre om hvordan det havde rykket sig siden sidst. Jeg solgte min tidligere virksomhed i 2007 og har drøftet 3D secure siden 2005 vil jeg tro efter at jeg havde sendt 2 ordre til Nigeria og 2 til Indonesien :-)

I min nye virksomhed overvejer jeg nye markeder som muligvis kan bliver nogle gode forretninger, men hvis man hver gang som indehaver tænker (åh nej er det nu et stjålet kort) så er det ikke rigtig umagen værd.

Det er 2 fine indlæg omend tonen måske var lidt hård i det ene, men i hvert fald giver det nogle gode syn på sagen.

Jeg kunne godt tænke mig liiidt mere feedback fra andre om deres holdning til 3D secure særligt for et virksomheds syn.

1) Har virksomheden mistet salg eller måske vundet mere salg ved at have 3D secure på din side?

2) Har du som kunde gode eller dårlige oplevelser med at skulle igennem 3D secure processen som alt andet lige tager længere tid?

Tak nok engang

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:55

Mads Madsen:

I mit tilfælde drejer det sig ikke om 3 minutter, men 10 minutter, det er dog irrelevant. 

Siger på intet tidspunkt at sikkerheden på kreditkort skal fjernes, skriver blot at 3D Secure slet ikke er min kop the, da det efter min mening slet ikke er besværet værd at bruge 3D Secure. Det ser smart ud, men i praksis er det simpelthen for besværlig, overfor forbrugeren.

Øhhh? Du bliver videre stillet til en side, og skal indtaste en kode som tager 10 sec. Hvordan kan det være ekstra besværligt? Er det ik forbrugeren som bør tænke lidt længere, og se fordelen og sikkerheden fremfor at være loosy og doven? Det er sku da ik butikken/webshoppen der skal sikre ordentlig omgang med dit kreditkort, det er dig selv som forbruger/indehaver.
Dovenskaben længe leve...

Mads Madsen:

Hvis kortet er blevet aflæst fordi man har været s*biiip* nok til at åbne en underlig mail, besøgt p0rn, skrevet kortet ned i en tekst fil, eller på anden måde fået sin computer inficeret med en eller anden Trojan, så hjælper 3D Secure alligevel ikke en skid. Med mindre man har en bank der fatter sikkerhed, og bruger nøglekort, i stedet for nøgle filer. Bankerne siger godt nok at nøglefilerne er låst til computeren, men det er ikke ret svært at flytte de informationer over på en ny computer.

Fatter du egentlig hele pointen med 3D-Secure? Det lyder ik sådan... Hvis det intet hjælper, så læs dog evt hva det er... Det er BANKEN der hæfter ved svindel via Verified eller SecureCode. Dvs det er banken der bliver sorteper, hvis de ik har et ordentlig system til deres kunder. Mere simpelt kan det ik udtrykkes!

Mads Madsen:

Og som du selv er lidt inde på, så længe 3D Secure ikke er påkrævet, hvordan beskytter det så forbrugeren alligevel, udover at være pisse irriterende at skulle gennem 6 indtastninger og 2 klik, når det kunne være gjort med 4 indtastninger?

Så du mener heller ik bankerne skal øge sikkerheden i f.eks DK, når der sker nye typer røverier mm i udlandet. Så mener du helt alvorligt, at man bare skal vente på at disse røverier f.eks kommer til DK, og når de er sket, skal man først tjekke op på sikkerhedsystemerne og øge disse?
I min verden er din holdning ren idioti og egoisme... Det lyder ik som om du fatter pointen med sikkerheden overhovedet!

Mads Madsen:

Jeg tror indehavrene af webshops taber penge på at have 3D Secure aktiveret, men håber der kommer nogle tørre facts på bordet i løbet af i morgen som beviser at jeg tager fejl.

De taber måske lidt, men man kan så brande sig med sikkerhandel, og at tage ansvar for at komme svindel på nettet til livs. Det er på den længere bane meget mere værd, end de ordre man evt måtte miste nu og her!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:06

Kineseren fra Mors:

Jeg er sådan set fuldt ud med på begge jeres indlæg. Jeg har selv drevet nethandel siden 2002 og i min tidligere virksomhed, som idag hører til blandt landets største på nettet, bruges der stadig ikke 3D secure, men det var noget vi drøftede ofte dengang. Der er ingen tvivl om at 3D secure tager salg fra din virksomhed, hvis du kun bevæger dig i Danmark, Norge og resten af Skandinavien. Skal man pludselig udover landegrænserne, så bliver det noget andet, og så bør man i højere gra sikre sig med 3D secure for kundens men i særdeleshed også for virksomheden selv.

Når du sælger i DK, så trækkes alle Visa jo som Dankort, så det kan på ingen måde sammenlignes. Derfor er det jo irrelevant, hvis det er eneste land du sælger i... Så er det kun MasterCard der skal beskyttes evt...
Med Norge og Sverige er det lidt det samme. Alt efter udbyder, så er man rimlig sikret ind.
Det er først når markedet hedder hele EU eller World Wide at problemet opstår for alvor...

Kineseren fra Mors:

I mit tilfælde skrev jeg dette indlæg primært for at høre om hvordan det havde rykket sig siden sidst. Jeg solgte min tidligere virksomhed i 2007 og har drøftet 3D secure siden 2005 vil jeg tro efter at jeg havde sendt 2 ordre til Nigeria og 2 til Indonesien :-)

I min nye virksomhed overvejer jeg nye markeder som muligvis kan bliver nogle gode forretninger, men hvis man hver gang som indehaver tænker (åh nej er det nu et stjålet kort) så er det ikke rigtig umagen værd.

De 4 omtalte ordre skriger os lidt til himlen, uanset produkttype...

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 17:14

Der er ingen tvivl om at det er en fordel for dig at benytte 3D-secure og vi rådgiver alle forretningerne (med internationale betalinger) til at bruge 3D-secure så meget som muligt, da kortets udsteder dækker 100% for beløbet i tilfælde af svindel.

Du har dog også den mulighed at du kan vurdere om kunderne skal kunne benytte den normale måde at gennemføre betalinger på (f.eks. fra ”sikre” lande) og så lade dine andre kunder fra mere usikre lande kun have 3D-secure som betalingsmulighed.

Oplevelserne (for os danskere) med 3D-secure har været lidt blandede da PBS første løsning ikke var for heldig – og faktisk ikke virkede i lang tid. I udlandet er man dog meget bekendt med denne betalingsform og efter PBS rettede det til for ca. ½ år siden har vi ikke fået noget tilbagemeldinger fra kunder der oplever problemer med dette eller længere behandlingstid.  

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:35

Kære venner

Kan vi ikke lige få kammertonen?
Der er ingen grund til at flippe ud på hinanden vel?
Ha' en super weekend.

Dbh Martin

Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 18:55

Ja, tak for kaffe en tone vi er ude i...

Uden 3D secure i danmark og brug 3D secure ved handler uden for Danmark, thats it!

Prøv at søge i andre tråde, der er skrevet en del om det..  så vil du helt sikkert nemt kunne bestemme dig. Smile

Behov for at komme i gang ?, lån penge her

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)