Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til photoshop

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle vidundere

Jeg er forholdsvis ny bruger i Photoshop, men har lært at arbejde lidt deri. Nu er jeg kommet til en udfordring.

Jeg redigerer ofte tøj da jeg har en webshop med dette, og sommetider er den ene side af en kjole lidt pænere end den anden. Hordan kan jeg spejlvende en del af billedet så kjolen ser ens ud i begge sider?

Jeg plejer som regel kun at arbejde i ét lag, så kræver det flere lag, vil jeg gerne have forklaringen helt fra bunden:-)

Jeg har c4'eren

Håber der er en der kan hjælpe.

Charlotte

Finkena

Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Finkena,

Håber det er ok jeg kobler på hér.

Jeg sidder nemlig med det samme problem - og ender ofte med at tage billedet om.

Og det går lidt langsomt pga tidsmangel.

mvh

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke bare med at markere med Ctrl - T på billedet og begynde at spejl vende?

Fra Haderslev
Tilmeldt 11. Nov 07
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Charlotte,

en hurtig måde er at bruge dit markeringsværktøj til at markere et område på billedet (den halve kjole) - herefter trykker du æble+J eller CTRL+J for at lave et nyt lag med det valgte område kopieret i. Gå så op i menuen og vælg Transform > Flip horizontal og så skal du bare rykke objected på plads med flytteværktøjet (evt. hold SHIFT nede for at undgå at den flytter sig vertikalt.  Bemærk dog at kjolen skal være meget nøjagtig forfra for at man kan lave en sådan manøvre, ellers ser det hurtigt forkert ud. 

god fornøjelse med det :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Nu må jeg jo så tilstå at jeg ikke er mac bruger, og tror desværre heller ikke jeg hopper på den vogn, så æble kan jeg desværre ikke brugeSmile

Men tak for svar alle, jeg prøver at se hvad jeg kan bruge

Finkena

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

hej igen - det havde jeg jo forudset og derfor skrevet CTRL+J som er den tilsvarende PC tastekombination Wink

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Aaah undskyld, jeg skruer lige hovedet på Smile

Finkena

Fra Århus
Tilmeldt 10. Jun 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ehmm... at tage en halvdel fra et billede og spejlvende er ikke en speciel go ide. Det vil kunne ses meget tydeligt og det er næsten bedre bare at ha en "dårligere side" Jeg kunne aldrig drømme om at købe et produkt hvor jeg kan se de har spejlvendt noget af produktet.

Jeg vil foreslå at at lysne/mørkne og/eller retouchere istedet - det andet er uhyggeligt amatør-agtigt.

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil give Peter delvist ret - man skal være meget varsom (som jeg også nævnte i mit første indlæg) det kan hurtigt se frygteligt ud. Amatøragtigt vil jeg dog ikke nødvendigvis give ham ret i. Hvis billedet er taget lige forfra og folderne falder rigtigt så vil man ikke kunne se det - desværre vil det være sjældent at man får et sådant billede. Så manøvren i sig selv er ikke amatøragtig - men resultatet kan nemt blive det.

Retouchering er naturligvis det rigtige at gøre - men det er jo til gengæld også en sværere manøvre - specielt for nybegyndere i photoshop. Jeg vil anbefale et kursus i photoshop hvis økonomien og tiden er til det. Jeg underviste i sin tid for bl.a. Jensens Bureau og der nåede vi da en god grundviden i Photoshop på de 3 dage kurset varede.

Held og lykke med photoshoppingen :)

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)