|
Ja det skal opdateres når du laver nye undersider. Et sitemap er til for at google kan finde alle dine sider, og derfor skulle alle dine sider gerne ligge på dit sitemap
|
Ja det skal opdateres når du laver nye undersider. Et sitemap er til for at google kan finde alle dine sider, og derfor skulle alle dine sider gerne ligge på dit sitemap |
Til Rønlund Tak for superhurtigt svar. De bedste hilsener Finn |
Hej Finn, Der er som hovedregel ingen grund til at bruge et xml-sitemap til Google. Hvis din side ikke er opbygget sådan, at Google selv kan finde vej rundt og indeksere alle siderne, har du nogle andre og større problemer. Hvis du vil indekseres hurtigt, skal du i stedet sørge for, at der findes nogle links til din egen side fra populære, velbesøgte sider på nettet - f.eks. her på Amino. Og når vi taler sitemaps, vil jeg i stedet anbefale dig at have et gammeldags html-sitemap. Det kan i nødstilfælde bruges af dine brugere, men først og fremmest kan det læses og følges fint af Googlebot, så den kommer godt rundt på hjemmesiden. |
Enig, det skal du holde dig langt væk fra: Google XML sitemap skal kun bruges som nødløsning (Et blogindlæg jeg skrev men jeg var hos OP.dk) /Grosen Friis |
SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk
Hej Frank Tak for svaret. Jeg har skrevet sitemap, som en txt fil, som google angiver, som en mulighed på google webmaster for begynder tumper. Forstår jeg dig rigtigt, at google selv kan finde rundt på ALLE undersider, selvfølgeligt under forudsætning af at strukturen er iorden. Så behøves man ikke at opdate sitemappen af hensyn til google ? Og et meget dumt spørgsmål, hvordan sikrer jeg mig at der er links mellem f.eks. amino og min hjemmeside, er det at jeg deltager lidt i debatten engang imellem nok eller skal der linkes konkret, jeg har ikke gennemskuet hvordan det er at blogs og lign. løfter pagerank i google, men jeg læser at google også anbefaler dette til at løfte populariteten omkring ens site. På forhånd tak Finn |
Klik ret profil klik på debat indstillinger , skriv i signatur et par ord du ville højt på google med skriv en salgstekst klik overstreg dette med ”musen ”klik links og skriv et par ord du ville højt med på google i titlen og i link url dit domæne |
helt enig med Frank. |
Kristian Ole Rørbye
Hej Grosen Tak for dit indlæg og dit erfarne svar. Jeg har kun skrevet sitemap som txt fil, det var den enkle mulighed, som de anviste google webmaster, for web babyer, så jeg håber ikke jeg har gjort noget galt. Men rart hvis jeg efterfølgende ikke behøves at opdatere af hensyn til google. Mine brugere af sitet tror jeg ikke tænker i sitemap's. Jeg tænkte i sitemap, ved oprettelsen af sitet, for at give googlebot flest mulige input for at få den hurtigste crawling og indexering ad den vej, er lidt i tvivl om det hjælper, men jeg er blevet crawlet inden for den første uge på nettet, jeg afventer nu deres indexering, så jeg kan prøve kigge på sitet med googlebot øjne, det bliver interesant og lærerigt. Hvor lang tid plejer der at gå fra crawling til indeksering, i google skriver de at de kører indeksering i perioder og ikke løbende ? De bedste hilsener Finn |
Hej Mikael Tak for dine altid gode råd, jeg har lige oprettet link efter din anvisning - tusind tak, nu forstod jeg pludseligt også bedre hvordan debat, blogs mv kan løfte pagerank. De bedste hilsener Finn |