Det er også sandsynligt at nogen af dem efterhånden vil, når det er prøvet lidt af.
Hoved pointen er egentlig, at de ikke har nogen erfaring med den form for markedsføring på forhånd, så jeg vil evt. skulle hjælpe dem i gang på den ene eller anden måde (bare i forhold til mit eget site). Og så er spørgsmålet hvilken teknik kan benyttes, eller kan man købe sig til denne service ved eksisterende affilitenetværk (der selvfølgelig har den relevante erfaring)?
Jeg kan udvikle et system, men det skal sættes op i webshoppen også. Der skal kaldes en usynlig billedefil på din server, og på den måde kan du registere de salg der kommer fra din side.
Du henviser via et specielt link, som sætter en Cookie med en bestemt levetid.
Tak for din korte forklaring og nej, nu er jeg meget usikker om jeg har forstået konceptet, kan du ikke henvise mig til mere præcis info om dette.
Jeg havde en forståelse af, at man havde sin egen hjemmeside med en integreret affil-program fra en anden website, så den besøgende bliver på ens hjemmeside og køber. Køber bliver så registret hos den som udbyder affil. programmet samt afsender vareren.
Tag f.eks. min side MobilTjek. Der har jeg sammenlignet priserne på alle nye mobiltelefoner hos de 8 største teleselskaber. Kunden laver ikke købet på MobilTjek, men klikker videre til eksempelvis Telia eller 3 mobil og laver købet, hvis det er der mobilen er billigst. Jeg modtager så via et affiliatenetværk en fast provision pr. solgt mobiltelefon. Den pris jeg får for hvert mobil salg afhænger af hvilket teleselskab det drejer sig om og hvilket affiliatenetværk jeg har hentet linket fra.
Du kan også sammenligne det lidt med Kelkoo. Kelkoo sammenligner også priser og sender så kunden videre til butikken. - Og ja, Kelkoo får også procenter
Jeg er selv igang med noget, hvor jeg har brug for dette. Jeg har fået 3 kontakter, hvor jeg har talt med den ene igår og de 2 andre når jeg forhåbentlig idag.
Giv mit et tlf.nr. eller et kald på 61 28 83 84, så vi kan drøfte dine behov. Så kan jeg jo lure på, om dem jeg snakker med, kan levere noget, du har brug for.
Tag et kig på Tradedoubler - der kan I få inspiration...Det er gratis at oprette en konto, så I kan få et kig indenfor. Måske kan I bruge deres system, men ellers kan i i hvertfald få inspiration til, hvordan det kan struktureres, hvis I laver en anden aftale...
Der er ikke nogen, der kan anbefale teknik, løsning eller anden mulighed?
Prøv at tage fat i Partner-ads.dk - de er til at snakke med. Der kan du sikkert godt få en aftale i stand, hvor du benytter deres system, men du må så betale en lille procent sats til dem.
Har selv en aftale med dem omkring en hjemmeside jeg pt. arbejder på, hvor jeg også selv har indgået aftaler med 20 webbutikker, der ikke vil være på andre sider. Der kommer vi til at benytte partner-ads system. Det er en billig løsning, da det kun koster procenter af det du tjener. Ingen indtjening, ingen betaling :O)
Jeg har personlig rigtig god erfaring med http://partnerads.com/dk. Det burde være muligt for din samarbejdspartnere at lave en slags "lukket" aftale med Partnerads. Jeg forestiller mig noget i stil med at de kan sætte deres konto op, således at det kun er bestemte der kan se den og tilmelde sig som Affiliate (dig).
Eller mener jeg Dandomain kan sættes op til Affiliate. Og der er også et system som hedder Affiliate manager, som jeg har også har god erfaring med.
Der burde være en hel del muligheder, uden at det skal koste en masse tid og penge.